مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه یک نوشیدنی ضد استرس و خوشمزه

طرز تهیه یک نوشیدنی ضد استرس و خوشمزه

به جای استفاده از نوشابه های گازدار و نوشیدنی های انرژی زا بهتر است که از نوشیدنی های طبیعی با مواد طبیعی که بسیار مقوی هستند استفاده کنید. با نوشیدنی های طبیعی می توانید تا حد زیادی از استرس خود بکاهید. در این مطلب طرز تهیه یک نوشیدنی ساده رابه شما آموزش می دهیم که استرس شمارا کنترل می کند.

طرز تهیه نوشیدنی ضد استرس و مقوی

 

نوشیدنی ضداسترس

استرس یار نارفیق این روزهای خیلی از ماست. گاهی تصور می کنم اگر روزی استرس نداشته باشم دچار خلأ خواهم شد و روزم شب نمی شود. این یار دیرینه انسان به سلامتی اش ضربه می زند و اگر فرد فکری به حال آن نکند چیزی نمی گذرد که از پا در می آید. اصلاح تغذیه و گنجاندن مکمل های طبیعی در رژیم غذایی می تواند راهی برای کاهش استرس باشد. خوشبختانه ترکیب مواد غذایی حاوی ویتامین B و C می تواند باعث ایجاد آرامش بیشتر شده و تا حدی استرس را کاهش دهد. ما در این مطلب یک نوشیدنی ساده معرفی می کنیم که مصرف آن شما را در کنترل استرس هایتان یاری می رساند. لطفاً با ما همراه باشید.

یک نوشیدنی برای روزهای پراسترس

اجبارها و فشارهای روزانه، فشارهای کاری، شلوغی و سروصدا و غیره بدترین دشمنان اعصاب و روان انسان هستند. اگر می دانید که روزهای پرمشغله و پراسترسی در پیش رو دارید این نوشیدنی طبیعی را وارد برنامه غذایی تان بکنید.
بدانید که مصرف یک غذای سالم و استراحت به همراه مصرف این نوشیدنی می تواند مکملی موثر بر ضد استرس باشد. یادتان باشد که خداوند مواد غذایی مفیدی خلق کرده است که خواص درمانی دارند. اگر شما از درون احساس آرامش داشته باشید مغز اندورفین تولید می کند. در نتیجه این هورمون نیز دنیا را بهتر و زیباتر می بینید. شما برای بهتر شدن حالت های درونی تان نیاز به ویتامین و مواد مغذی دارید. در ادامه بیشتر با ترکیبات و خواص نوشیدنی ضداسترس مان آشنا می شوید:

بهترین های مبارزه کننده با استرس

برای تهیه نوشیدنی ضداسترس در گام اول بهتر است از محصولات غذایی ارگانیک و سرشار از مواد مغذی لازم برای سلامت روحی استفاده کنید:

تخم شربتی

خوشبختانه تخم شربتی جزو دانه های در دسترسی است که در هر عطاری پیدا می شود. این دانه های ریز سلامت عمومی بدن را تضمین می کنند و داروهای موثر و طبیعی برای مقابله با استرس محسوب می شوند. تخم شربتی حاوی مواد معدنی مفیدی مانند منیزیم و همچنین ویتامین B است که این دو ماده مغذی برای کاهش استرس لازم و ضروری هستند. بزرگتری و مهمترین خاصیت تخم شربتی در میزان بالای اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن ها است. این ترکیبات مغذی باعث بهبود وضعیت روحی و عصبی شده و حافظ سلامت قلب است.

طرز تهیه یک نوشیدنی ضد استرس و خوشمزه

تخم شربتی حاوی مواد معدنی مفیدی است که به کاهش استرس کمک میکند

بادام

بادام جزو خشکبارهای خوشمزه و که سرشار از منیزیم است که ماده معدنی لازم و ضروری برای کنترل استرس محسوب می شود. بادام همچنین حاوی میزان قابل توجهی فیبر است. حتماً می دانید که فیبرها برای تنظیمی میزان قند خون بسیار موثر هستند. علاوه بر این اگر بادام را با مواد غذایی حاوی ویتامین B و دیگر مواد غذایی حاوی ویتامین C ترکیب کنید راحت تر و سریع تر می توانید با استرس و اضطراب مقابله کنید.

طرز تهیه یک نوشیدنی ضد استرس و خوشمزه

بادام سرشار از منیزیم است که ماده معدنی لازم و ضروری برای کنترل استرس محسوب می شود

توت فرنگی

توت فرنگی نیز به نوبه خود سرشار از منیزیم هستند و در عین حال جزو منابع خوشمزه ویتامین C محسوب می شوند. اگر روزانه بین 15 تا 20 عدد توت فرنگی میل کنید میزان نیاز روزانه خود به ویتامین C را تأمین خواهید کرد. این توت های خوش رنگ و آبدار همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها، اسید فولیک، پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم، زینک و سلنیوم هستند. توت فرنگی به طور باورنکردنی مغذی است و نیازهای روزانه ما در دورانی که دچار استرس و تنش های روحی هستیم را تأمین می کند.

طرز تهیه یک نوشیدنی ضد استرس و خوشمزه

توت فرنگی نیازهای روزانه ما در دورانی که دچار استرس و تنش های روحی هستیم را تأمین می کند

پودر پروتئین شکلات سیاه

احتمالاً اگر به چند داروخانه سر بزنید بتوانید این پروتئین شکلاتی را گیر بیاورید. در واقع این پودر مکمل پروتئین است که از شکلات سیاه تهیه شده و بخشی از نیازهای بدن را بدون ایجاد اضافه وزن تأمین می کند. زمانی که ما دچار استرس می شویم و یک دوره زمانی پرتنش را سپری می کنیم سیستم ایمنی بدنمان ضعیف می شود. بنابراین برای مقابله با اثرات مخرب استرس به مواد مغذی بیشتری نیاز داریم. فراموش نکنید که شکلات سیاه قدرت افزایش اندورفین را دارد و سرشار منیزیم است. در نتیجه برای مقابله با استرس موثر است.

طرز تهیه یک نوشیدنی ضد استرس و خوشمزه

شکلات سیاه قدرت افزایش اندورفین را دارد و سرشار منیزیم است و برای مقابله با استرس موثر است

عسل درخت پرتقال

همان طور که می دانید انواع متنوعی از عسل وجود دارد. یکی از انواع پرخاصیت آن عسل درخت پرتقال است که به علت خواص آرام بخشی شهرت زیادی دارد. البته اگر موفق به خرید این نوع عسل نشدید می توانید از عسل های معمولی استفاده کنید.

طرز تهیه یک نوشیدنی ضد استرس و خوشمزه

عسل درخت پرتقال است که به علت خواص آرام بخشی شهرت زیادی دارد

روش تهیه نوشیدنی ضداسترس

 

مواد لازم
شیر بادام: 1 لیوان معادل 200 میلی لیتر
توت فرنگی: 10 عدد
تخم شربتی: 1 قاشق چای خوری معادل 5 گرم
عسل: 2 قاشق غذاخوری معادل 50 گرم
پودر پروتئین شکلات سیاه: 1 قاشق چای خوری معادل 5 گرم
یخ

روش تهیه
اولین کاری که باید بکنید این است که توت فرنگی را به دقت شسته و دو نیم کنید. توجه داشته باشید که توت فرنگی هایتان ارگانیک بوده و زیاد نرسیده باشد. اگر به توت فرنگی دسترسی نداشتید می توانید به جای آن از هر میوه سرشار از ویتامین C دیگری مانند پاپایا یا آناناس نیز استفاده کنید. سپس کافی است که یک لیوان شیر بادام را داخل مخلوط کن ریخته و توت فرنگی، تخم شربتی، دو قاشق عسل و یک قاشق پودر پروتئین شکلات سیاه را به آن اضافه کنید. مواد را به مدت چند ثانیه میکس کنید تا یک نوشیدنی یکدست و صاف حاصل شود. در صورت لزوم چند قالب یخ داخل آن انداخته و در آرامش میل کنید.
توجه داشته باشید که لازم است روزانه یک ساعت زمان به خودتان اختصاص داده و فقط به آرامش روحی تان توجه کنید. خواهید دید که احساس بهتری داشته و استرستان کمتر خواهد شد.

مطالب مشابه را ببینید!