مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ساخت عروسک کچه ای با روش ساده و تصاویر

در این مطلب تاپ ناز با روش جالب و آسان برای ساختن عروسک کچه ای در خدمت شما هستیم، امیدواریم که از این مطلب آموزشی لذت ببرید.

کچه دوزی روشی جدید برای ساخت عروسک های زیبا در شکل های مختلف و متنوع است و به سادگی انجام می شود، برای این منظور می توانید به راحتی با بهره گیری از الیاف کچه در دو نوع طبیعی و مصنوعی و در رنگ های مختلف بهره ببرید.

کچه دوزی هنری دوست داشتنی است که می توان به وسیله آن انواع عروسک های کچه ای زیبا تهیه کرد، کچه دوزی یکی از هنرهای نو و از زیر شاخه نمد دوزی است که به دو روش به کارگیری در محلول آب و صابون فشرده ساختن کچه و روش دیگر با بکارگیری سوزن های کچه دوزی و سوزن زدن به الیاف کچه برای شکل دادن به آن انجام می شود.

عروسک کچه ای

سوزن مخصوص کچه دوزی با سوزن های معمولی تفاوت دارد، روی سطح این سوزن، سوراخ و برجستگی هایی وجود دارد که هر بار که بر تن الیاف کچه ضربه می خورد، فشرده می شود، همچنین پیشنهاد می شود برای این کار از سوزن کچه دوزی ظریف استفاده کنید.

آموزش روش ساخت عروسک کچه ای

در ابتدا کمی از الیاف پشمی کچه دوزی به رنگ سفید را برای قسمت سر عروسک آماده کنید، کمی هم به اندازه حدود 16 سانتی متر الیاف سفید رنگ برای بدن عروسک پری جدا می کنیم.

عروسک کچه ای

با الیاف مربوط به قسمت سر، یک توپک تهیه کنید  الیاف در نظر گرفته شده برای بدن را استفاده از میان آن با نخ محکم ببندید. توپک تهیه شده برای سر را در میان الیاف تقسیم شده برای بدن قرار دهید و الیاف را روی سر بکشید و به وسیله نخ ببندید.

عروسک کچه ای

برای ساخت دست های عروسک از گوش پاک کن یا سیم بهره ببرید، به این صورت که دور سیم و یا گوش پاک کن را با الیاف سفید پوشش دهید، (در صورت استفاده از سیم اندازه سیم باید دو برابر اندازه دو دست باشد).

عروسک کچه ای

در این مرحله دست های آماده شده را در میان الیاف بدن و در زیر سر بگذارید و به وسیله ی نخ محکم آن را ببندید.

عروسک کچه ای

۱۵ سانتی متر الیاف صورتی جدا نموده و از قسمت طول به دو قسمت بخش کنید، الیاف صورتی را بر روی بدن بکشید و با نخی به رنگ صورتی زیر دست ها را محکم ببندید.

عروسک کچه ای

جهت ساخت مو باید الیاف سرمه کچه دوزی را از یکدیگر جدا نموده و هر کدام را به طور مجزا قدری از یکدیگر فر بدهید، موها را می توانید به وسیله ی سوزن زدن محکم کنید.

عروسک کچه ای

در ادامه چند نمونه زیبا از عروسک کچه ای را مشاهده می کنید.

عروسک کچه ای

عروسک کچه ای عروسک کچه ای عروسک کچه ای عروسک کچه ای عروسک کچه ای عروسک کچه ای عروسک کچه ای

مطالب مشابه را ببینید!