مجله تاپ‌ناز‌

علت اختلال نعوظ در مردان چیست؟ روش های درمان و تقویت نعوظ

یکی از رایج ترین انواع مشکلات جنسی در آقایان، اختلال نعوظ است که می تواند افراد مختلفی را درگیر کند. اختلال نعوظ باعث ایجاد ناتوانی جنسی در آقایان می شود. به همین خاطر، افرادی که این اختلال را تجربه می کنند، نمی توانند یک رابطه جنسی ایده آل و مناسبی داشته باشند. متاسفانه، بسیاری از افرادی که با اختلال نعوظ مواجه شده اند، تمایلی  به پیگیری از روش های درمانی ندارند. فارغ از اینکه روش های زیادی برای درمان اختلال نعوظ در آقایان وجود دارند که هر کدام کارایی و عملکرد خاص خودشان را خواهند داشت. استفاده از دستگاه وکیوم مردانه، مصرف داروها و یا شرکت کردن در جلسات مشاوره ای، از جمله روش های درمان اختلال نعوظ هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد اختلال نعوظ در آقایان، علت بروز این مشکل و روش های درمان آن صحبت کنیم. بنابراین، اگر شما هم با مشکل اختلال نعوظ مواجه هستید، می توانید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

علت اختلال نعوظ در مردان چیست؟ روش های درمان و تقویت نعوظ

اختلال نعوظ در آقایان چیست؟

اختلال نعوظ (ED) یک نوع ناتوانی جنسی است که اجازه ایجاد یا نگه داشتن نعوظ را برای داشتن رابطه جنسی به آقایان نمی دهد. طبق آمارهای موجود، از هر 10 مرد، یک مرد از اختلال نعوظ رنج می برد. واقعیت این است که اختلال نعوظ در آقایان، بیشتر نشانه وجود یک مشکل دیگر است. از طرفی بروز این مشکل در هر سنی طبیعی نیست و ممکن است با دیگر مشکلات جنسی مانند کاهش میل جنسی، مشکلات ارگاسم و انزال همراه باشد.

علت اختلال نعوظ در آقایان

نعوظ در آقایان یک فرآیند پیچیده است که با هماهنگی مغز، هورمون ها، احساسات، اعصاب و ماهیچه های خونی به وجود خواهد آمد. اختلال نعوظ می تواند همراه با مشکلات مختلف دیگری نیز باشد. همچنین، اگر افراد دارای استرس و نگرانی های مختلف باشند، ممکن است شاهد بدتر شدن اختلال نعوظ در خود باشند.

گاهی اوقات علت اختلال نعوظ در آقایان، ترکیبی از عوامل جسمی و روحی است. به طور مثال، یک آسیب جسمی کوچک در آلت تناسلی این اضطراب را در شما به وجود می آورد که نمی توانید نعوظ را نگه دارید. این موضوع باعث می شود تا اختلال نعوظ شما روز به روز بد و بدتر شود. در ادامه به عوامل جسمی و روحی نعوظ در آقایان اشاره می کنیم.

علت اختلال نعوظ در مردان چیست؟ روش های درمان و تقویت نعوظ

علل جسمی اختلال نعوظ

در بسیاری از موارد اختلال نعوظ در آقایان ناشی از مشکلات جسمی که برخی از این علت ها عبارتند از:

  • بیماری های قلبی
  • گرفتگی عروق خونی (آترواسکلروز)
  • کلسترول بالای خون
  • فشار خون بالا
  • دیابت و چاقی
  • بیماری پارکینسون
  • اسکلروز چندگانه
  • داروهای تجویزی خاص
  • مصرف تنباکو
  • تستوسترون پایین
  • بیماری پیرونی در اثر ایجاد بافت اسکار در داخل آلت تناسلی
  • الکلیسم و سایر اشکال سوء مصرف مواد
  • اختلالات خواب
  • درمان سرطان پروستات یا بزرگ شدن پروستات
  • جراحی ها یا آسیب هایی که بر ناحیه لگن یا نخاع تاثیر می گذارد
  • سندرم متابولیک: وضعیتی شامل افزایش فشار خون، سطح انسولین بالا، چربی بدن در اطراف کمر و کلسترول بالا

علل روانی اختلال نعوظ

مغز به عنوان یک هماهنگ کننده می تواند عملکرد نعوظ را در آقایان بهبود ببخشد. اما گاهی به دلیل اینکه برخی از عوامل نمی توانند باعث ایجاد هماهنگی در مغز جهت ایجاد نعوظ شوند، اختلال نعوظ به وجود می آید. عوامل روحی و روانی که می توانند باعث ایجاد اختلال نعوظ در آقایان شوند، عبارتند از:

  • افسردگی و اضطراب یا سایر شرایط سلامت روان
  • فشار روحی و روانی
  • مشکلات در رابطه جنسی به دلیل استرس
  • وجود ارتباطات ضعیف
  • سایر نگرانی ها

علت اختلال نعوظ در مردان چیست؟ روش های درمان و تقویت نعوظ

ایا اختلال نعوظ قابل درمان است؟

یکی از سوالات رایجی که در مورد اختلال نعوظ در آقایان وجود دارد این است که آیا این اختلال قابل درمان است؟ به طور کلی، برای درمان اختلال نعوظ ابتدا بهتر است که دلیل به وجود آورنده این اختلال بررسی شود. سپس بر اساس دلیل این اختلال، می توان از روش های مناسب برای درمان اختلال نعوظ استفاده کرد. در حال حاضر، روش های مختلفی برای درمان اختلال نعوظ وجود دارند که از جمله آن ها می توان به مصرف داروها و استفاده از دستگاه وکیوم مردانه اشاره کرد.

4 1 e1670827501898

روش های درمان اختلال نعوظ

اختلال نعوظ در آقایان را می توان با روش های مختلفی درمان کرد که عبارتند از:

  • داروهای خوراکی
  • سکس درمانی
  • تزریق آلت تناسلی
  • دستگاه وکیوم مردانه
  • داروی داخل مجرای ادرار
  • جراحی (کاشت آلت تناسلی)

هر یک از روش های ذکر شده برای درمان اختلال نعوظ در آقایان، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. باید بر اساس نظر پزشک و شرایط خود، بهترین روش درمانی را انتخاب کنید. در ادامه به برخی از روش های درمان اختلال نعوظ در آقایان اشاره می کنیم.

  • آموزش در مورد روابط جنسی

آموزش در مورد روابط جنسی می تواند به آقایان کمک کند تا به اضطراب خود در حین رابطه جنسی غلبه کنند و صادقانه تر در مورد مشکلات خود با شریک جنسی خودشان صحبت کنند.

  • مصرف داروها

داروهایی مانند سیلدنافیل (Viagra®)، واردنافیل (Levitra®)، یا تادالافیل (Cialis®) ممکن است با افزایش دادن جریان خون در آلت تناسلی به بهبود عملکرد جنسی در مردان کمک کنند. مردانی که از داروهای حاوی نیترات مانند نیتروگلیسیرین استفاده می کنند، نباید از داروهای خوراکی ED استفاده کنند. ترکیب نیترات ها و این داروهای خاص می تواند باعث کاهش فشار خون (هیپوتانسیون) شود.

  • استفاده از دستگاه وکیوم مردانه

یکی از بهترین روش های درمان اختلال نعوظ که بسیار کم هزینه و کم عارضه نیز می باشد، استفاده از دستگاه وکیوم مردانه است. این دستگاه می تواند با ایجاد انقباض در آلت تناسلی، آن را تحریک به نگه داشتن نعوظ کند.

  • تزریق داخل آلت تناسلی

تزریق داخل آلت تناسلی، جزء روش های درمان اختلال نعوظ در آقایان به شمار می رود. این روش درمانی می تواند باعث  ایجاد نعوظ در آقایان شود و طیف وسیعی از اختلالات نعوظ ناشی از عروق خونی، عصبی و شرایط روانی را رفع کند. تزریق داخل آلت تناسلی به دست خود فرد انجام می شود. یک سرنگ کوچک برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند داروهایی که برای رفع اختلال نعوظ موثر هستند را به داخل آلت تناسلی تزریق کند.

  • روانشناسی و درمان های جنسی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کنیم، دلایل روانی مختلفی نیز وجود دارند که می توانند باعث بروز مشکلات جنسی شوند. کمک گرفتن از یک مشاور خبره در زمینه اضطراب، ترس و گناه، می تواند بر روی اختلال عملکرد جنسی تاثیر بگذارد.

جلسات مشاوره برای درمان اختلال نعوظ در آقایان در کنار دیگر روش های درمانی، می تواند بسیار مفید و موثر باشد. سکس درمانی به شریک زندگی مرد کمک می کند تا مشکلات را بپذیرد و با آن ها کنار بیاید. در صورتی که اختلال نعوظ ناشی از مشکلات روانی باشد، اولین قدم برای درمان آن، کمک گرفتن از جلسات مشاوره ای است.

  • درمان های هورمون

پایین بودن سطوح هورمون در بدن، می تواند باعث بروز اختلال نعوظ در آقایان شود. یک سری داروهای موضعی و یا خوراکی، می توانند جایگزین هورمون های کم در بدن شوند.

سطوح پایین هورمون ممکن است در ED نقش داشته باشد. جایگزینی هورمون در قالب ژل های موضعی، کرم ها، چسب ها، تزریق ها و گلوله ها تنها پس از ارزیابی پزشک استفاده می شود.

  • جراحی پروتز آلت تناسلی

روش تهاجمی که برای درمان اختلال نعوظ در آقایان مورد استفاده قرار می گیرد، جراحی پروتز آلت تناسلی است. این جراحی می تواند افراد را قادر سازد تا هر زمانی که تمایل دارند، اختلال نعوظ داشته باشند. در واقع، جراحی پروتز آلت تناسلی، برای جایگذاری یک پروتز در داخل آلت تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمپلنت های آلت تناسلی دارای یک جفت سیلندر بادی هستند. این سیلندرها می توانند با عمل جراحی در بخشی که از بافت تناسلی آقایان که وظیفه نعوظ را برعهده دارد، کاشته شوند. این سیلندرها با متصل شدن به یک مخزن مایع در زیر عضلات شکم و یک پمپ، به بیضه ها نیز متصل می شوند. برای استفاده از این ایمپلنت ها کافیست که چند بار پمپ آن ها را فشرد تا مایع از مخزن به داخل سیلندر پروتز آلت تناسلی منتقل گردد. در این حالت، یک نعوظ مصنوعی در آقایان ایجاد می شود که بسیار شبیه به نعوظ طبیعی است.

علت اختلال نعوظ در مردان چیست؟ روش های درمان و تقویت نعوظ

وکیوم مردانه چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، دستگاه وکیوم مردانه یکی از انواع روش های درمان اختلال نعوظ در آقایان محسوب می شود. طبق توضیحات داده شده هر یک از روش های درمانی مانند مصرف داروها، جراحی ایمپلنت و هورمون درمانی، می توانند عوارض خاصی را به همراه داشته باشند. اما استفاده از دستگاه وکیوم مردانه، برای رفع این مشکلات، عوارض خاصی را به دنبال نداشته و البته روش درمانی موثری نیز هست.

دستگاه وکیوم مردانه در واقع یک نوع دستگاه با پمپ خلاء است. این دستگاه در بسیاری از موارد با نام دستگاه بزرگ کننده آلت تناسلی شناخته می شود. اما واقعیت این است که دستگاه وکیوم، هیچ تاثیری روی سایز آلت تناسلی ندارد و فقط برای درمان اختلال نعوظ کاربردی است.

این دستگاه تنوع بسیار بالایی دارد و این امکان را به شما می دهد تا بتوانید اختلال نعوظ خود را درمان کند. نحوه کارکرد این دستگاه بسیار ساده است. فرد آلت تناسلی خود را در بخش سیلندر دستگاه قرار می دهد. سپس، هوا با کمک پمپ از سیلندر خارج می شود تا خون به سمت داخل آلت تناسلی کشیده و نعوظ ایجاد شود. یک عدد واشر در بالای سیلندر قرار دارد که می تواند باعث محافظت از نعوظ ایجاد شده در آلت تناسلی گردد. اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از دستگاه وکیوم مردانه را می توانید از لینک چگونگی استفاده از دستگاه وکیوم مردانه پیگیری نمایید.

عوارض دستگاه وکیوم مردانه

دستگاه وکیوم مردانه سال هاست که به عنوان یک روش درمانی برای اختلال نعوظ آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از کشورهای خارجی، این دستگاه یک راه حل درمانی است و هیچ عارضه مشخصی برای این دستگاه وجود ندارد. آمارهایی که از دستگاه وکیوم مردانه وجود دارند که نشان می دهند اکثر افرادی که از این دستگاه ها استفاده کرده اند، از عملکردشان راضی بوده اند.

بنابراین، تاکنون هیچ عارضه جانبی جدی ناشی از استفاده از دستگاه وکیوم برای رفع اختلال نعوظ در آقایان مشاهده نشده است. البته بسیاری از آقایان در مورد مصنوعی بودن نعوظ با کمک دستگاه وکیوم مردانه نگران هستند. این در حالی است که نعوظ به وجود آمده در اثر دستگاه وکیوم طبیعی است و می تواند باعث درمان اختلال نعوظ شود.

البته بسته به روش استفاده از دستگاه وکیوم مردانه، احتمال بروز یک سری مشکلات نیز وجود دارد. به طور مثال، افرادی که پوست حساسی دارند، باید از روش های مناسب برای چرب کردن آلت تناسلی خود در حین استفاده از دستگاه وکیوم استفاده کنند تا پوستشان در حین کشیده شدن آلت به درون سیلندر دچار مشکل نشود.

به وجود آمدن لخته خون، احساس درد در هنگام نعوظ و یا احساس داشتن نعوظ غیر طبیعی و بدون لذت، از جمله عوارض دستگاه وکیوم مردانه هستند که عمدتا ناشی از عدم استفاده درست از این دستگاه می باشند. بنابراین، می توان با روش های مناسب از این دستگاه استفاده کرد تا شاهد عوارض آن نبود.

6 1 e1670827521865

بهترین دستگاه وکیوم مردانه

حال که با مزایا و عوارض دستگاه وکیوم مردانه آشنا شدیم، شاید این سوال برای شما مطرح شود که بهترین دستگاه وکیوم مردانه کدام است؟ دستگاه های وکیوم مردانه موجود در بازار کشور ایران دارای تنوع زیادی اند. از نظر عملکرد می توان این دستگاه ها را به سه دسته دستی، برقی و شارژی تقسیم بندی کرد. بدیهی است که دستگاه های برقی و شارژی می توانند عملکرد بهتری در به وجود آوردن نعوظ در آقایان داشته باشند.

اما هر کدام از این دستگاه به واسطه ایجاد خلاء در محفظه و افزایش جریان خون در آلت تناسلی، در به وجود آوردن خلاء در آلت تناسلی موثر هستند. بهترین دستگاه وکیوم مردانه دستگاهی است که از متریال های باکیفیت ساخته شده باشد و از نظر کارکرد نیز بتوان به آن اعتماد کرد.

جمع بندی

با توجه به اهمیت اختلال نعوظ در اعتماد به نفس آقایان، در این مقاله در مورد این اختلال، دلایل ایجاد کننده و روش های درمان آن صحبت کردیم. طبق اطلاعات این مقاله، اختلال نعوظ در آقایان می تواند جسمی، روحی و یا ترکیبی از عوامل روحی و جسمی باشد. اولین قدم برای درمان اختلال نعوظ تشخیص علت ایجاد کننده این اختلال است. دستگاه وکیوم مردانه فارغ از دلیل ایجاد کننده اختلال نعوظ، می تواند برای درمان این مشکل و ناتوانی جنسی بسیار ایده آل باشد. این دستگاه با ایجاد خلاء جریان خون در آلت تناسلی را افزایش می دهد و می تواند منجر به نعوظ در آقایان شود. البته برای بهره مندی از عملکرد دستگاه وکیوم مردانه، لازم است که آن را به صورت منظم استفاده کنید تا شاهد اثربخشی آن باشید. در پایان توصیه می کنیم که برای خرید دستگاه وکیوم، به یک فروشگاه لوازم پزشکی معتبر مراجعه کنید و از نظر کیفیت و کارایی، این دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

مطالب مشابه را ببینید!