مجله تاپ‌ناز‌

علت ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی و تعمیر آن

قلب ماشین لباسشویی موتور آن است. اگر برای موتور مشکلی پیش بیایید، عملکرد دستگاه تحت تاثیر قرار میگیرد. پس زمان خرید ماشین لباسشویی باید به دوام و قدرت موتور توجه بیشتری داشته باشید. در این مطلب نشانه‌ها و علت ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی را برسی میکنیم.

دلایل ضعیف شدن موتور لباسشویی

علت ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی بیشتر مربوط به نحوه استفاده از آن میشود. اگر از دستگاه به صورت نادرست استفاده کنید، به موتور فشار آمده و ممکن است بسوزد. اگر نشانه های ضعیف شدن موتور را بشناسید، میتوانید از خراب شدن این دستگاه گران قیمت جلوگیری کنید. پس اگر شما هم تغییراتی در عملکرد ماشین لباسشویی مشاهده کردید، قبل از آن که خیلی دیر شود، نکاتی که در این مقاله گفته میشود را در نظر داشته باشید.

علت ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی و تعمیر آن

علائم ضعیف شدن موتور لباسشویی

یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی موتور آن است که سلامت و قدرت ماشین لباسشویی را تضمین میکند. به همین علت اگر نشانه‌هایی غیرمعمول در ماشین لباسشویی رویت کردید، باید خیلی سریع دستگاه را خاموش کرده و از روشن شدن آن تا زمان رفع مشکل خودداری کنید. دلیل ضعیف شدن موتور لباسشویی و علائم آن در بیشتر برندهای تولید کننده این دستگاه یکی است. مثلا هنگامی که دیگ لباسشویی ال جی به خوبی گردش نمیکند، احتمال زیاد مشکل از موتور آن است. بعد از این که این حالت را مشاهده کردید، باید خیلی سریع با تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید. در ادامه به برسی متداول ترین نشانه های ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی ال جی میپردازیم.

مطلب مشابه: افزایش عمر ماشین لباسشویی با راهکارهای ساده

پمپاژ و تخلیه نشدن آب لباسشویی

زمانی که به لباسشویی فرمان شروع به کار داده میشود اما دستگاه توانایی پمپاژ آب را نداشته باشد، فورا ماشین لباسشویی را خاموش کنید. از مهمترین دلایل این اتفاق ضعیف شدن موتور میباشد. البته درست قفل نشدن درب ماشین لباسشویی هم میتواند باعث پمپاژ نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی شود. به هرحال در این دو مورد به برسی تکنسین نیاز داریم.

حالا اگر دستگاه شروع به کار کرد ولی نتوانست آب درون دیگ را تخلیه کند، باید به برسی چند عامل پرداخت. اول این که ممکن است لوله فاضلاب گرفته باشد. همچنین ممکن است مشکل از پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باشد، با این مشکل آب تخلیه نشده و موتور لباسشویی ممکن است به همین علت از کار بیافتد.

نچرخیدن دیگ لباسشویی

تمیز شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، به خاطر گردش دیگ لباسشویی داخل دستگاه است. دیگ به وسیله چند قطعه به موتور وصل شده و حرکت آن با چند فنر اطراف کنترل شده تا به بدنه دستگاه برخورد نکند. در صورتی که موتور توانایی چرخاندن دیگ را نداشته باشد یا هرکدام از این قطعات به مشکل بخورند، مشاهده میکنید که کاسه آبکش یا دیگ دستگاه نمیچرخد. این ایراد در بسیاری از برندهای ماشین لباسشویی مشاهده میشود. در خصوص رفع هر مشکلی در ماشین لباسشویی بهتر است از یک تکنسین با تجربه کمک بگیرید تا با تشخیص به موقع و صحیح جلوی پرداخت هزینه‌های اضافی را بگیرید.

علت ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی و تعمیر آن

از کار افتادن خشک کن ماشین لباسشویی

قابلیت خشک کن در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی وجود دارد. ولی اگر بعد از اتمام کار، لباس‌ها همچنان خیس بماند، نشانه این است که موتور ماشین لباسشویی شما ضعیف شده است. به هر حال اگر ماشین لباسشویی شما مثل گذشته کار نمیکند، باید احتمال ضعیف شدن موتور دستگاه را در نظر داشته باشید. پس برای این که لباسشویی آسیب های بیشتری نبیند، نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

مطلب مشابه: چه وسایلی را می توان با ماشین لباسشویی شست؟

صدای غیر عادی ماشین لباسشویی

اگر در فرایند شستشوی لباس توسط ماشین لباسشویی مشکلی پیش بیاید، صداهای عجیب و در برخی مواقع گوش خراش شنیده میشود. هر صدای غیرمعمولی که از دستگاه شنیدید، میتواند دلیل ضعیف شدن ماشین لباسشویی باشد. پس زمانی که با این صداها مواجه شدید، سریعا یک تعمیرکار خبر کنید.

جلوگیری از ضعیف شدن لباسشویی

در قسمت قبل نشانه های ضعیف شدن لباسشویی را برسی کردیم. حالا اگر بعد از برسی نحوه عملکرد دستگاه شاهد مشکل شدید در موتور بودید، باید به برسی علت ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی هم بپردازید. هر دفعه که از ماشین لباسشویی به صورت نادرست استفاده میکند، یک قدم به خرابی آن نزدیک تر میشوید.

وجود گرد و خاک در دیوار پشت دستگاه یکی از دلایلی است که به موتور ماشین لباسشویی آسیب میزند. شاید شما این دلیل را پیش پا افتاده بدانید، ولی اهمیت آن را دست کم نگیرید. اگر همین نکات ساده را رعایت کنید، میتوانید از آسیب موتور لباسشویی جلوگیری کرده تا هزینه‌های بیشتر پیش نیاید.

مطلب مشابه: دلیل جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی و حل این مشکل

مطالب مشابه را ببینید!