مجله تاپ‌ناز‌

عوارض ارضا نشدن مرد و به انزال نرسیدن در رابطه جنسی برای سلامت

عوارض ارضا نشدن مرد

ارضا نشدن مرد و به انزال نرسیدن برای مرد می تواند مشکلاتی ایجاد کند. یکی از مهمترین نیازهای جسمی و روحی مرد ارضا شدن جنسی و به انزال رسیدن است و اگر اتفاق نیفتد می تواند برای جسم و روح عوارضی داشته باشد.

امروزه یکی از نگرانی های زوجینی که به جلسات مشاوره می روند، نگرانی از بابت عوارض ارضا نشدن مردان است. انزال شدن و ارضای جنسی، یکی از مهمترین نیازهای آقایان است و اگر اتفاق نیفتد می تواند باعث آسیب های جسمی و روانی شود. ارضا نشدن در هنگام رابطه جنسی عوارض بیشتری نسبت به موقعی دارد که هیچ آمیزش جنسی وجود ندارد. استرس و فشار روانی یکی از اصلی ترین دلایل برای این عامل می باشند و در این مطلب به دلایل کلی عوارض ارضا نشدن مردان اشاره می کنیم.

فیزیولوژی ارگاسم مردانه

ارگاسم مردانه یک روند پیچیده است. این سومین مرحله از چهار مرحله مشخص است که شامل انزال، برانگیختگی، فلات، ارگاسم و وضوح انکسار می باشد. اگرچه همه مردان در طی ارگاسم انزال ندارند. ارگاسم ناشی از فعالیت جنسی (احساس جسمی) و برانگیختگی (آگاهی شناختی) و شامل عملکرد چندین هورمون، اندام و مسیر عصبی است.
تستوسترون، هورمونی که در بیضه تولید و با افزایش میل جنسی که منجر به برانگیختگی، نعوظ و در نهایت ارگاسم می شود، نقش اصلی را در این فرآیند ایفاء می کند. همچنین در انقباضات عضلات آلت تناسلی ، مقعد و پرینه نقش موثری دارد. در نهایت منی را از بدن خارج می کند.
علاوه بر این، در طول ارگاسم، مرکز پاداش مغز با مواد شیمیایی عصبی پر می شود. حتی پاسخ عاطفی شدید مرتبط با ارگاسم را تحریک می کند. وقتی هر یک از این جنبه ها تحت تأثیر مسائل جسمی یا عاطفی قرار گیرد، یک مرد ممکن است نتواند به ارگاسم طبیعی دست یابد.

علائم آنورگاسمی چیست؟

ارگاسم احساس لذت شدید جسمی و آزاد شدن تنش است که همراه با انقباضات غیر ارادی و ریتمیک عضلات کف لگن شما همراه است. نوع احساس ارگاسم در زنان متفاوت است و در یک فرد حتی می ‌تواند از ارگاسم به ارگاسم نیز متفاوت باشد.
طبق تعریف، علائم اصلی آنورگاسمیا عدم توانایی در ارگاسم یا تأخیر های طولانی در رسیدن به ارگاسم است که برای شما ناراحت کننده است.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر در مورد ارگاسم سوالی دارید یا در مورد توانایی رسیدن به ارگاسم نگران هستید، با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض ارضا نشدن مرد و نرسیدن به انزال

انزال مقدمات و مؤخراتی دارد که باید به صورت کامل انجام شود. ارضا نشدن مرد باعث مشکلات جسمانی و مشکلاتی روانی برای او می شود. بعضی از عوارض ارضا نشدن به شرح زیر می باشد:

آسیب دیدن رابطه:

زن و مرد در صورتی که به انزال و ارگاسم کامل نرسند، به مرور زمان که طاقت می شوند و حساسیت آنها بالا می رود. همین مسئله می تواند باعث نارضایتی و عصبی شدن مرد شود و اگر به آنها توجه نشود، مشکلات حادی را به همراه خواهد داشت. معاشقه و عشق بازی در حین سکس می تواند از بار منفی این مسئله برای هر دو طرف کم کند.

کم شدن مقاومت در برابر بیماری ها:

رابطه جنسی و انزال کامل می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و مقابله شما را با بیماری های میکروبی بیشتر کند. ایمونوگلوبین A در افرادی که یک تا دو هفته آمیزش جنسی کامل دارند، تا 30 درصد بیشتر از افرادی می باشد که به ندرت رابطه دارند و یا اصلا رابطه ای ندارند.

افزایش احتمال اختلال نعوظ:

کم بودن سکس و نداشتن انزال، باعث می شود به مرور زمان فرد دچار مشکلات نعوظ شوند. آلت تناسلی ماهیچه ای است و باید تقویت شود یا قدرت آن حفظ شود. سکس، تمرین ماهیچه ای آلت تناسلی است و اگر به صورت صحیح و کامل اتفاق نیفتد باعث اختلال نعوظ می شود.

سرطان پرستات:

در موقع تحریک، تراکم خون در مجاری ادرار و بیضه ایجاد می شود. اگر انزال اتفاق نیفتد و ناقص باشد و تمام مایع منی از بدن خارج نشود، این تراکم خون و مایع منی، باعث ورم بیضه و آسیب دیدن غده پروستات و یا سرطان پروستات می شود.

آسیب روحی:

در اثر رابطه جنسی سالم، تحریک روانی زن و مرد به اوج می رسد و نوعی تخلیه روانی اتفاق می افتد، این تخلیه روانی برای کاهش استرس، تنش ها و اضطراب های بدن می باشد و اگر انزال اتفاق نیفتد، سیستم عصبی با مشکل روبرو می شود و اگر دائم این موضوع تکرار شود، می توند باعث ناتوانی جنسی هم شود. اضطراب فراگیر، افسردگی و پرخاشگری جزو شایع ترین مشکلات روحی این مردان می باشد.

تاثیر الکل و سیگار بر آنورگاسمی:

مصرف زیاد الکل می‌ تواند توانایی اوج ‌گیری شما را مختل کند و سیگار کشیدن می‌ تواند جریان خون در اندام ‌های جنسی شما را محدود کند.

رابطه افزایش سن و آنورگاسمی:

با افزایش سن، تغییرات طبیعی در آناتومی، هورمون ‌ها، سیستم عصبی و سیستم گردش خون می ‌تواند بر قوای جنسی و نحوه ارگاسم شما تأثیر بگذارد. کاهش سطح استروژن هنگام انتقال به یائسگی و علائم آن، مانند تعریق شبانه و تغییرات خلقی، می ‌تواند بر آنورگاسمی تأثیر بگذارد.

مطالب مشابه را ببینید!