مجله تاپ‌ناز‌

عوارض تزریق ژل به نقاط مختلف صورت و دلایل مراجعه به متخصص حرفه ای

اگر شما هم قصد تزریق ژل به صورت را دارید، بهتر است قبل از تصمیم گیری در این مورد، با عوارض تزریق ژل و روش انجام این فعالیت بیشتر آشنا شوید و سپس اقدامات مورد نیاز را انجام بدهید.

تزریق ژل جزو اقداماتی است که برای زیباتر شدن صورت انجام می شود،  برای نواحی پر از چین و چروک صورت و بازگرداندن و افزایش حجم لب و گونه ها از تزریق ژل که به بوتاکس کردن هم معروف است استفاده می کنند. ولی از آنجایی که هر نوع فعالیتی روی بدن انسان ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد در این مطلب عوارض تزریق ژل صورت یا بوتاکس را بررسی می کنیم و امیدواریم این اطلاعات برای شما کاربردی باشند.

تزریق ژل به نقاط مختلف پوست صورت چه عوارضی دارد؟

با تزریق ژل خیلی سریع بافت صورت به حالت اولیه بر می گردد و حجم خود را به دست می آورد. چین های صورت از کناره های تحتانی بینی شروع می شود و تا گوشه دهان ادامه دارد که با تزریق پر می شوند. علاوه بر رفع چین و چروک صورت، با تزریق بعضی از ژل ها می توان گودی و کبودی زیر چشم را هم رفع کرد. برای چاق شدن صورت، افزایش حجم لب و گونه از بین بردن خط اخم هم می توان از ژل استفاده نمود.

اسید هیالورونیک در پوست های جوان وجود دارد. این ماده در تمام نقاط بدن و همه نژادها وجود دارد. این ماده فضای بین الاستین و کلاژن را پر می کند و با نگه داشتن آب در پوست، حجم پوست را حفظ می کند. با افزایش پیدا کردن سن، میزان این اسید در پوست کم می شود و این مسئله باعث ایجاد شیار، چین و چروک و نازک شدن لب ها می شود.

وقتی که این اسید به پوست شما تزریق می شود، می توان اثرات و رفتار اسید هالورونیک را تقلید کرد و شکل و ظاهر پوست را آبدار کرد. با پر کردن فرو رفتگی ها، چین و چروک ها کم می شود و از بین می رود. بوتاکس کردن داروی تزریقی است لی فرآیند اثر، نوع چین و چروک های هدفش با ژل های تزریقی فرق دارد.

عوارض تزریق ژل به نقاط مختلف صورت و دلایل مراجعه به متخصص حرفه ای

واکنش طبیعی پوست در مقابل تزریق ژل

ژل ماده خارجی است که دارای انواع مختلف است. ژل ها به 3 دسته موقت، دائم و نیمه دائمی تقسیم می شوند. در بین عوارض ژل تزریقی هیچ نوع ژلی وجود نداشته که تمام استانداردهای دارویی را داشته باشد و عارضه ای هم نداشته باشد. پس در شناخت عوارض ژل تزریقی بیشتر منظورمان ژل های نیمه ارئم و موقت می باشد. ژل های موقت از اسید هالورونیک ساخته شده اند که باعث می شوند سنتز کلاژن هم همراه با جبران حجم از دست رفته تحریک شود و پوست قوام پیدا کند.

اگر ما برای انتخاب ژل از متخصص پوست مشاوره گرفته باشیم و استانداردهای لازم برای یک انتخاب مناسب را در نظر گرفته باشیم در موقع استفاده از ژل با عوارض تزریق ژل کمتر مواجه می شویم. این ژل پس از مدتی تجزیه می شود و گاهی جذب پوئست می شود. شواهد نشان می دهد که واکنش بدن به ژل بسیار کم است/ پس از انجام تزریق دچار کبودی و ورم در ناحیه پپوست می شود که پس از چند روز رفع می شود. در مواردی هم این اتفاق برای افرادی نمی افتد. برای رفع کردن این کبودی ها از آناناس، کمپرس سرد در اوایل و سپس کمپرس گرم و قرص های ویتامین سی استفاده کنید.

با وجود رعایت استانداردهای مورد نیاز در انتخاب ژل باز هم ممکن اس تبدن به آن واکنش نشان دهد. فراموش نکنید این ماده یک ماده خارجی می باشد که وارد پوست می شود. پس ممکن است بدن چند ماه یا چند ال بعد دچار قرمزی، التهاب و به اصطلاح گرانولوم (واکنش بدن) شود. با وجود احتمال نمایان شدن عارضه های تزریق ژل وجود دارد ولی به ندرت پیش می آید که عارضه هایی مانند تورم، التهاب، سفتی نقطه تزریق و عفونت دیده شود. زیرا ژل های هالورونیک در مدت 21 ماه جذب می شوند. پس احتمال کمی وجود دارد که باعث ایجاد مشکل شوند و اگر مشکلی ایجاد کنند، مربوط به همان 21 ماه است و پس از آن برطرف می شوند.

چه کسانی نباید ژل تزریق کنند؟

  • افرادی سابقه بیماری هایی مانند آسم و آلرژی دارند.
  • افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می کنند.
  • زنان شیرده یا باردار
  • افراد دارای بیماری های خود ایمنی ماند لوپوس، روماتیسم و سندروم نفروتیک
  • افراد با سابقه سکته قلبی
  • افرادی که از داروی آسپرین یا وارفارین استفاده می کنند.
  • افرادی که به دلیل بیماری قلبی از دارو استفاده می کند.
  • سابقه ترومبوزهای وریدهای عمقی و خون لخته شده
  • افراد با سابقه سکته مغزی

پس از تزذیق ژل نباید به محل مورد نظر تا سه روز آب بزنید. به مدت 24 ساعت از حرکات ایروبیک باید خودداری کرد و برنامه مهم کاری و اجتماعی را برای چند روز باید تعطیل کرد. لب های شما پس از تزریق در شب متورم می شوند. اگر تا یک هفته بعد نتایج رضایت بخش نبود، 3 هفته بعد تزریق را تکرار کنید. باید مراقب باشید که در این مدت 3 هفته، به هیچ عنوان ماساژ روی صورت انجام نشود. با رعایت کردن این نکات از احتمال عوارض تزریق ژل کم می کنید.

عمل تزریق ژل مهم است و خطرات تزریق را کاهش می دهد. گاهی به دلیل تکنیک غلط تزریق، ژل گلوله گلوله می شود. گاهی به دلیل بیش از حد سوراخ کردن، محل تزریق پاره می شود و یا جای سوزن روی لب ها باقی می ماند. مثلا در یک حجامت اصولی ردی از تیغ نخواهد ماند ولی در یک حجامت ناشیانه جای تیغ باقی می ماند. جای سوزن تا 4 یا 5 روز می ماند. این تزریق باید حتما توسط متخصص پوست انجام گیرد. باید توجه داشته باشید ژل های غیر استاندارد مشکلات زیادی برای پوست شما ایجاد می کنند و بافت پوست را ناهمگون می سازند. زیرا اکثر ژله ها در جذب شدن مشکل دارند. پس به یک بافت اضافی در صورت تبدیل می شوند یا به جای جذب شدن، جا ب جایی ناموزونی دارند و فرم صورت را بهم می زنند.

افزایش ایمنی تزریق ژل

  • برای اینکه تزریق ژل شما خطرات بسیار کمی داشته باشد، راهکار ساده و در عین حال مهمی برای این منظور ارائه شده است که عمل کردن به این راهکارها می تواند موثر باشد:
  • برای اینکه عمل تزریق ژل شما با کمترین خطرات جانبی همراه باشد، راهکار های ساده و در عین حال مهمی برای این منظور ارائه شده است که عمل کردن به این راهکار ها می تواند بسیار موثر باشد :
  • عمل تزریق فیلر را زیر نظر پزشک متخصص، معتبر، با تجربه و ماهر انجام دهید زیرا در غیر این صورت باید منتظر عوارض جانبی بسیاری در ظاهرتان باشید.
  • مطمئن شوید که این عمل در یک کلینگ تزریق ژل معتبر که دارای تجهیزات کافی و به روز است، انجام می گیرد، از انجام دادن این تزریق ها در خانه و آرایشگاه خودداری کنید، زیرا امکان بروز خطرات جدی برای شما خواهد داشت.
  • پیش از تزریق، اطمینان پیدا کنید که از فیلر با کیفیت برایتان استفاده می شود، می توانید مارک فیلر و جنس آن را سوال کنید و تحقیقات کاملی را در این زمینه داشته باشید، زیرا استفاده از ژل بی کیفیت، می تواند با خطرات جدی تزریق ژل همراه باشد.
  • از خرید آن لاین فیلر ها خودداری کنید و آن را به متخصصان کلینک تزریق ژل بسپارید، زیرا آنها به راحتی می توانند کیفیت فیلر مناسب را تشخیص دهند، ضمن اینکه راه های بهتری برای خرید ژل می شناسند تا از این طریق بتوانید از فیلر های معتبر و تایید شده ای بهره ببرید.
  • قبل از تزریق لازم است ، پزشک تان شما را از همه خطرات و عوارض جانبی احتمالی آگاه کند تا بعد از انجام این کار از بروز آنها غافلگیر نشوید.
  • از پزشکتان درخواست کنید تا پیش از تزریق فیلر، تست آلرژی یا همان فیلر را بر روی شما انجام دهد تا اطمینان پیدا کنید که واکنش های آلرژیک در بدنتان وجود ندارد.
  • حتما پزشک خود را به طور کامل در جریان سوابق دارویی و درمانی مربوط به گذشته خود قرار دهید، زیرا گاهی مواقع ممکن است بعد از چندین ماه از مصرف یک دارو، نتایج مصرف آن هنوز در بدنتان باقی مانده باشد، این موضوع می تواند تزریق ژل را دچار پیچیدگی هایی نماید.

مطالب مشابه را ببینید!