مجله تاپ‌ناز‌

عوارض صاف کردن مو + از ریزش مو تا تغییر رنگ مو با صاف کردن موها

عوارض صاف کردن مو شاید باعث شود که دیگر قید صاف کردن موها را بزنید. صاف کردن مو با روش های مختلف مانند کراتینه کردن، اتو کشیدن و یا گلت کردن امکان پذیر است. استفاده از روش های غیر طبیعی می تواند باعث ایجاد عوارض شود. بعضی از این عوارض شامل مشکلات تنفسی، شوره سر، چربی مو، موخوره مو، ریزش مو و کم حجم شدن مو شود.

بیشتر افراد به خصوص خانم ها همیشه به دنبال روش هایی برای ایجاد تغییرات و زیبایی در صورت خود هستند. ایجاد تغییرات در پورت و مو همیشه با روش های طبیعی نیست و ممکن است از مواد شیمیایی و مضر استفاده شود. در این مطلب می خواهیم عوارض صاف شدن مو و مشکلات پس از آن را بررسی کنیم.

بعضی از عوارض صاف کردن موها

خیلی از خانم ها دوست دارند که موهای صاف و یکدستی داشته باشند و به همین جهت از روش های مختلف مانند اتو کردن مو، کراتینه کردن مو و یا گلت کردن موها استفاده می کنند.لخت و صاف کردن مو می تواند باعث جذابیت بیشتر شود ولی باید بدانید که به دلیل استفاده از مواد شیمایی و اتوی داغ می تواند به موها آسیب وارد کنید. پس قبل از اینکه بخواهید موهایتان را صاف کنید بهتر است به عوارض صاف کردن موها توجه داشته باشید.

 

چرب شدن موها

استفاده زیاد از لوسیون ها و سرم های مو برای ایجاد صافی و نرمی در مو باعث چرب شدن مو می شود. استفاده از سرم و کرم های مو برای محافظت از مو در بیشتر موارد پیشنهاد می شود ولی استفاده زیاد از حد آنها باعث چرب شدن مو می شود.

 

عوارض صاف کردن مو

کم شدن حجم موها

دیگر عوارض صاف کردن مو، کم حجم شدن مو می باشد. استفاده از اتو و مواد شیمایی برای صاف کردن مو باعث شکستگی و نازک شدن موها می شودو در نتیجه حجم مو بسیار کم می شود.

 

تغییر رنگ موها

تغییر رنگ مو یکی دیگر از عوارض صاف کردن مو است که شاید در ابتدا متوجه آن نشوید ولی کم کم با استفاده از مواد شیمایی قوی و سرم های مختلف پس از صاف شدن موها ممکن است سفیدی مو بیشتر شود.

خطراتی برای سلامت

زیبایی همیشه مشکلاتی را با خود به همراه دارد. استفاده کردن از مواد شیمایی در صاف کردن مو می تواند مشکلاتی در ریه ایجاد کند و اختلالات پوستی را ایجاد کند. تنفس مواد شیمایی بر سلامت بدن تاثیر می گذارد و مشکلات تنفسی به همراه خواهد داشت. امکان ایجاد جوش و دمل در پوست هم وجود دارد.

 

ایجاد استرس

صاف کردن مو نیاز به مراقبت های زیاد دارد که هم هزینه و هم تعهد فرد را شامل می شود. استرس ناشی از برنامه های مراقبتی برای موها شاید فررد را تحت تاثیر قرار دهد. فکر کردن به نتیجه کار، خوب و یا بد شدن آن هم می تواند در وجود شما استرس ایجاد کند.

عوارض صاف کردن مو

ریزش مو

یکی زا عوارض شایع صاف کردن مو ریزش زیاد موهای سر است. به کار بردن مواد شیمایی مضر و حرارت زیاد باعث ضعیف شدن فولیکول های مو می شود و ریزش مو ایجاد می شود. پس از گذشت مدتی تارهای مو قدرت طبیعی خود را از دست می دهند و به مرور زمان دچار ریزش خواهند شد.

 

سرگیجه، آبریزش بینی و راش پوستی

مواد شیمایی که استفاده می شود می تواند در فرد حالت تهوع و سرگیجه ایجاد کند. احتمال آبریزش بینی و خارش در اطراف چشم ها و حنجره هم وجود دارد. پوست سر و موها با استفاده از مواد صاف کننده مو دچار آسیب می شوند. پوست یکی از حساس ترین قسمت های بدن است که در تماس با مواد شیمای دچار صدمه می شود. تماس تصادفی مواد شیمایی با پوست ممکن است راش پوستی را ایجاد کند.

 

آسیب به بافت طبیعی مو

با صاف کردن مو به دلیل روش های استفاده شده، اسیدهای آمینه و پیوندهای دی سولفید در تار مو شکسته می شوند و مجددا پیوند می خورند و موقتا ساختار جدید به خود می گیرند و همین امر باعث می شود تا موها بافت طبیعی نداشته باشند.

عوارض صاف کردن مو

خشک شدن شدید مو

یکی دیگر از عوارض صاف کردن مو به روش کراتین خشکی شدید مو است. شاید در ابتدا موهای شما صاف و نرم شوند ولی پس از چند بار شستشو موهای شما به شدت خشک می شوند. سمومی که باعث تغییرات ساخترا مو می شوند از ریشته تا نوک مو را دچار آسیب می کنند. جذاب مواد شیمایی به وسیله پوست کف سر باعث خشک شدن پوست سر می شود و موها را شکننده می کند. روغن کاری مو پس از صاف کردن حتما لازم است.

 

موخوره در موها

قرار گرفتن مو در معرض حرارت بالا برای صاف کردن مو می تواند موخوره ایجاد کند. روش های شیمایی برای صاف کردن مو می تواند رطوبت طبیعی پوست را کاهش دهد و باعث ایجاد موخوره در آنها می شود. موخوره به تار مو آسیب می زند و فولیکول ها را ضعیف می کند.

 

بروز شوره سر

دیگر عارضه صاف کردن مو ایجاد شوره سر در مو است که یکی از بدترینت مشکلات مو می باشد. در این مشکل پوست سر تحت تاثیر قرار می گیرد. مواد شیمایی موجود در مواد صاف کننده روی پوست سر ایجاد رسوب می کنند و باعث تولید شوره در سر می شوند و به جز ریزش، خارش و چرب شدن تار مو را هم به دنبال دارند.

مطالب مشابه را ببینید!