مجله تاپ‌ناز‌

عوارض لوازم آرایشی تاریخ گذشته

عوارض لوازم آرایشی تاریخ گذشته

خرید انواع محصولات آرایشی و استفاده از آن‌ها بسیار لذت‌بخش است و می‌تواند زیبایی هر خانمی را دوچندان کند. اما هنگام استفاده از این محصولات باید به تاریخ آن‌ها توجه بیشتری داشته باشید، زیرا انواع لوازم آرایشی تاریخ مصرف خاص خود را دارد. عوارض استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته می‌تواند به مرور زمان باعث آسیب پوست شود.

تاریخ تمام لوازم آرایشی بر روی محصول به شکل M در کنار یک عدد، درج شده است. این نماد به معنی این است که چند ماه پس از باز شدن درب محصول می‌توانید از آن استفاده کنید و تا زمان انقضای آن چقدر باقی مانده است. ماندگاری لوازم آرایش چشم معمولا کوتاه‌تر از سایر محصولات بوده و اکثر محصولات آرایشی اصل دارای تاریخ بر روی بسته‌بندی خود هستند.

بهتر است به یاد داشته باشید که در چه ماهی لوازم آرایشی خود را باز کرده‌اید. اگر محصول هیچ علامتی نداشته باشد، حتما روی بسته‌بندی اصلی تاریخ آن مشخص شده است. برای این که متوجه شوید تاریخ محصول گذشته است، می‌توانید آن را بو کنید‌ زیرا لوازم آرایشی باید بوی مطبوع و دلنشینی داشته باشد، همچنین به رنگ آن توجه داشته باشید.

به عنوان مثال، بسیاری از محصولات آرایشی مانند کانسیلر اگر منقضی شوند، رنگشان کمی نارنجی می‌شود. همچنین به تغییر بافت محصول دقت زیادی داشته و اگر محصول روی پوست شما متفاوت عمل کرد، بهتر است آن را دور بیندازید. زیرا عوارض لوازم آرایشی تاریخ گذشته می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد و باعث ایجاد لک و جوش بر روی پوست شود.

اگر به طور مرتب از محصولات آرایشی خود استفاده می‌کنید، پس احتمال این وجود دارد که تا قبل از رسیدن تاریخ انقضای آن، تمام شود. اما اگر فقط گاهی به سراغ آرایش کردن می‌روید، خرید محصولات مینی سایز بهترین گزینه است. همچنین برای خانم‌هایی که پوست حساسی دارند، استفاده از لوازم آرایشی منقضی شده پوستشان را تحریک می‌کند.

عوارض استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته

یک تصور غلط رایج این است که استفاده از محصولات آرایشی تاریخ گذشته بی‌خطر است، اما این تصور حقیقت ندارد. خطرات مربوط به استفاده از محصولات بهداشتی تاریخ گذشته، از جمله مسدود شدن منافذ و رشد باکتری‌ها است. بهتر است به مدت زمان نگهداری از لوازم آرایش خود توجه داشته باشید تا بتوانید از این خطرات برای سلامتی پوست جلوگیری کنید.

اگر تاریخ انقضا آن‌ها به پایان رسیده باشد ممکن است پوست شما به مواد تشکیل‌دهنده محصول واکنش نشان دهد. این موضوع می‌تواند منجر به قرمزی یا تحریک پوست شود. باکتری‌ها می‌توانند به سرعت تکثیر شده و باعث جوش یا عفونت‌های دیگر شوند. کپک یکی دیگر از مشکلات رایج لوازم آرایشی قدیمی است.

زیرا رطوبت در داخل ظروف به مرور زمان جمع شده و منجر به رشد کپک می‌شود. استفاده از محصولات کپک زده می‌تواند باعث ایجاد جوش یا مشکلات پوستی دیگر شود. عوارض استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک و لک‌های قهوه‌ای بر روی پوست شده که از بین بردن آن‌ها بسیار مشکل است.

یکی دیگر از خطرات استفاده از محصولات آرایشی تاریخ گذشته، تغییر رنگ محصول در طول زمان است. این اتفاق به ویژه برای محصولات زیرساز مانند کرم پودر، کانسیلر و پرایمر به وجود می‌آید. اگر کرم پودر شروع به لایه‌بندی شدن کرد یا اپلیکاتور ریمل خشک شد، ممکن است تاریخ آن‌ها تمام شده باشد و بهتر است از آن‌ها استفاده نکنید.

عوارض لوازم آرایشی تاریخ گذشته

برای افزایش رطوبت ریمل خود به آن آب اضافه نکنید، زیرا این کار می‌تواند تولید باکتری را افزایش دهد. معمولا ریمل و خط چشم مایع برای سه ماه تاریخ مصرف دارند. لوازم آرایشی مخصوص چشم که بافت مایع دارند، اگر فاسد باشند خطر گسترش باکتری را افزایش می‌دهند. برای پیشگیری از عوارض لوازم آرایشی تاریخ گذشته بهتر است از این محصولات استفاده نکنید.

خط چشم مدادی، خط چشم ژله‌ای و مداد لب را می‌توان تا یک سال استفاده کرد. کرم پودر مبتنی بر آب برای یک سال قابل استفاده است. در حالی که فونداسیون مبتنی بر روغن برای حدود 18 ماه ماندگاری خواهد داشت. هر شش ماه تا یک سال یکبار، کرم پودر یا رژگونه‌های کرمی را تعویض کنید. محصولات پودری اگر به درستی و بدون رطوبت نگهداری شوند تا دو سال مفید هستند.

رژ لب برای یک تا دو سال و برق لب را می‌توان برای شش ماه تا یک سال ماندگار باشد. شاید برایتان سوال باشد که با لوازم آرایشی تاریخ گذشته چه کنیم، در قدم اول بهتر است این محصولات را دور ریخته و لوازم آرایشی جدید را تهیه کنید. استفاده از لوازم آرایشی فاسد شده می‌تواند زیبایی و لطافت پوست را از بین ببرد.

با لوازم آرایشی تاریخ گذشته چه کنیم؟

این که با لوازم آرایشی تاریخ گذشته چه کنیم و چگونه مجدد از آن استفاده کنیم، راه‌های متفاوتی وجود دارد. اما گاهی لازم نیست اقلام آرایشی تاریخ گذشته را دور بریزید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده مجدد کرده و آن‌ها را تغییر دهید. اگر سایه چشم منقضی شده دارید، می‌توان از آن‌ها برای ساختن لاک‌های جدید و عالی استفاده کرد.

سایه را خرد کرده و به یک لاک ناخن بی‌رنگ اضافه کنید تا رنگی کاملا منحصربه‌فرد داشته باشید. سایه‌ها را با هم مخلوط کنید تا رنگ جدیدی بدست آورید. وقتی ریمل شما تمام شد، یا برای استفاده بافت غلیظی پیدا کرد آن را دور نیندازید. اپلیکاتور ریمل در واقع یک ابزار زیبایی بسیار مفید محسوب می‌شود، فقط مطمئن شوید که تمام ریمل‌های اضافی را به آرامی با آب گرم و صابون بشویید.

این یک ابزار عالی برای فرم دادن به ابروهای شما است و می‌توان از آن برای فرم دادن به موهای ریز جلوی سر با کمک یک اسپری استفاده کرد. بعضی از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته را نمی‌توان به شکل دیگری مورد استفاده قرار داد. رژ لب‌های کرمی که کمی خشک شده‌اند را دور نریزید. رژ لب را در یک قاشق ذوب کرده و با مقداری وازلین ترکیب کنید.

عوارض لوازم آرایشی تاریخ گذشته

البته توجه کنید که این کار را با رژ لب تاریخ مصرف گذشته انجام ندهید، فقط رژ لبی که بافت کرمی قبلی را ندارد برای این کار مفید است. لاک‌های ناخنی که بافت خود را از دست داده و غلیظ شده‌اند، دیگر مناسب استفاده برای ناخن نیستند و زیبایی سابق را ندارند. از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته مانند لاک می‌توان برای جزئیات تزئینی مانند رنگ کردن قاب عکس استفاده کرد.

بالم لبی که دیگر نمی‌توان روی لب‌ها استفاده کرد، برای کمک به نرم شدن پوست پا و همچنین جلوگیری از ساییدگی کفش و ایجاد تاول روی پوست سخت پا استفاده کنید. بهتر است مشکلات ناشی از مواد آرایشی که منقضی شده‌اند را جدی گرفته و با آن‌ها آرایشتان را انجام ندهید و به سراغ خرید محصولات آرایشی اصل از الانزا بروید.

منبع: بیوتایل مگ

مطالب مشابه را ببینید!