مجله تاپ‌ناز‌

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی – هر آنچه باید بدانید

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی - هر آنچه باید بدانید

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی چیست؟ از عواملی که منجر به کاهش اعتماد به نفس در خانم ها می شود، موهای زائد است. به طوری که از روش های مختلفی شامل وکس، تیغ، موبر و … برای رفع آن ها استفاده می کنند. اما هیچ کدام از این روش ها دائمی نیستند و پس از چند روز موهای زائد دوباره رشد می کنند. به همین دلیل امروزه از لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. اما سوالی که برای بسیاری از خانم ها وجود دارد، در مورد عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی می باشد. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به بررسی عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی بپردازیم.

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی چیست؟

در صورتی که شما برای لیزر زیربغل و بیکینی مرکز معتبری را انتخاب کنید، با عوارضی مواجه نخواهید شد. در بهترین کلینیک های زیبایی برای هر تیپ پوستی از یک دستگاه لیزر مخصوص استفاده می شود. به طوری که ابتدا پزشک، پوست بیمار را مورد بررسی قرار می دهد تا مشخص شود که از چه نوع دستگاه لیزر و چه درجه ای باید برای فرد استفاده گردد ، پیشنهاد ما این است که بهترین مراکز لیزر را در سایت پاسخ تو ( pasokheto.ir ) مشاهده کرده و با توجه به نظرات سایرین یک مرکز لیزر معتبر انتخاب کنید تا با خیال راحت از از عوارض لیزر را انجام دهید.

این در حالی است که اگر برای لیزر موهای زائد به سالن های زیبایی و مراکز غیرمعتبر که پزشک در آن حضور ندارد، مراجعه کنید ممکن است که شاهد بروز عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی باشید. چراکه در این مراکز معمولا فقط از یک دستگاه برای تمامی تیپ های پوستی استفاده می گردد.

حتما پیرامون عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی، شایعات زیادی به گوش شما رسیده است. شایعاتی که توسط افراد غیر متخصص ساخته شده اند. در ادامه قصد داریم به برخی از آن ها بپردازیم.

آیا نازایی، از عوارض لیزر بیکینی می باشد؟

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است، عمق نفوذ پرتو نور دستگاه لیزر موهای زائد، بسیار کم است. به طوری که نمی تواند بر روی اندام های بدن تاثیر بگذارد و در نهایت منجر به نازایی شود.

عمق نفوذ لیزر نهایتا چهار الی پنج میلی متر است و قادر به آسیب زدن به هیچ یک از ارگان های بدن نیست. بنابراین اینطور می توان گفت که هیچ تاثیری بر روی روابط جنسی و باروری ندارد. می توانید با خیال راحت به کلینیک های زیبایی مراجعه کرده و اقدام به لیزر بدن نمایید.

آیا لیزر زیر بغل باعث سرطان می شود؟

این موضوع که لیزر زیر بغل باعث سرطان می شود، موضوع خنده داری به نظر می رسد. تا کنون هیچ نتایجی مبنی بر ایجاد بیماری سرطان ناشی از لیزر زیربغل و بیکینی گزارش نشده است. فقط پزشکان توصیه می کنند افرادی که سابقه سرطان سینه دارند، از لیزر زیربغل اجتناب کنند.

آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد؟

این موضوع توسط پژوهشگران بررسی شده است به طوری که به نتیجه رسیده اند که لیزر بیکینی برای دختران هیچ گونه عوارضی ندارد. چراکه نور لیزر در عمق بافت پوست نفوذ پیدا نمی کند و به طور سطحی موهای زائد را از بین می برد.

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی - هر آنچه باید بدانید

عوارض احتمالی لیزر ناحیه بیکینی و زیر بغل

با تمامی مواردی که در مورد لیزر زیر بغل و بیکینی توصیح داریم، ممکن است در این نواحی نیز مانند دیگر نواحی بدن برخی عوارض پس از لیزر آشکار گردد.

در واقع حرارت ناشی از پرتوهای نوری لیزر، منجر به بروز برخی عوارض کوتاه مدت می شود. میزان حساسیت و بروز عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی وابسته به شرایط پوستی بیمار است. در ادامه به رایج ترین عوارض احتمالی لیزر در ناحیه های زیر بغل و بیکینی اشاره کرده ایم.

قرمزی و تورم

قرمزی و تورم از ساده ترین عوارض پس از لیزر موهای زائد است که در واقع واکنش طبیعی پوست به اشعه لیزر می باشد. این حالت قرمزی و تورم پس از چند ساعت برطرف می گردد. می توان برای رفع این عارضه از کمپرس سرد نیز استفاده کرد.

پوسته پوسته شدن از عوارض لیزر زیربغل و بیکینی

از دیگر عارضه های ناشی از لیزر بیکینی و زیر بغل، پوسته پوسته شدن است. افرادی که دارای پوست نازک و حساسی هستند با این عارضه مواجه می شوند.

در صورتی که حساسیت پوست بیش از اندازه باشد، احتمال اینکه پوسته ها به صورت زخم های ریز و خفیف بروز پیدا کنند، زیاد است. در این شرایط باید از کرم های مرطوب کننده برای بهبود زخم ها استفاده گردد.

تغییر رنگ

در صورتی که مرکز و دستگاه معتبر و ایمنی را برای لیزر زیر بغل و بیکینی انتخاب نکرده باشید، این عارضه به وجود می آید. کاهش و یا افزایش رنگدانه های پوستی ، جزو عوارض نادر در لیزر موهای زائد است. با این حال در صورت بروز این مشکل می توانید از درمان های پزشکی جهت رفع آن استفاده نمایید.

از دیگر عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی ، سوختگی ، تاول ، ایجاد زخم های بزرگ و … می باشد که همگی در صورت عدم تخصص نیروهای کلینیک انتخابی ایجاد می شوند. در صورتی که مبتلا به یک بیماری پوستی هستید، ابتدا با یک متخصص پوست برای استفاده از خدمات لیزر مشاوره دریافت کنید.

سخن آخر

آنچه که در مورد لیزر موهای زائد بسیار مهم است، این نکته می باشد که شما باید پیش از لیزر موهای زائد ناحیه های مختلف بدن شامل بیکینی و زیربغل، حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

همینطور کلینیک های زیبایی که زیر نظر یک پزشک اداره می شوند نیز برای دریافت این خدمات مناسب هستند. چراکه میزان بروز عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی را به حداقل می رسانند.

مطالب مشابه را ببینید!