مجله تاپ‌ناز‌

عوارض لیفت صورت با نخ و مزایایی که این روش زیبایی دارد

لیفت صورت به منظور ترمیم بافت های شل پوست استفاده می شود. بیشتر خانم ها از این روش برای از بین ردن چروک های صورت استفاده می کنند. این روش در کنار مزایایی که دارد ممکن ااست باعث بعضی از مشکلات هم شود. در ادامه این مطلب نگاهی به عوارض و مزایای لیفت صورت با نخ داریم.

مزایای و عوارض لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ روش غیر جراحی انجام است که در آن نیاز به شکاف در خطوط صورت نمی باشد. عوارض لیفت صورت با نخ ممکن است باعث شود که نتیجه نهایی مطلوب نباشد. خیلی از متخصصان ماندگاری این روش را کمتر می دانند و معتقد هستند که جراحی بهتر می تواند باعث رفع چین و چروک شود.

روش انجام لیفت با نخ

در این روش نخ خای خاردار در زیر پوست به صورت سفت و یکنواخت قرار داده می شود تا بتواند بافت های شل شده یا دچار افتادگی و چروک را بکشد، همراه این بافت ها، چربی های پوستی و بافت های زیرین هم کشیده می شوند.

 

عوارض لیفت صورت با نخ

با استفاده از این روش پوست اضافی در جای خود باقی می ماند به همین دلیل احتمال بروز آسیب های پوستی مانند متورم شدن و التهاب هم وجود دارد. ممکن است که عفونت های پوستی ایجاد شود و یا پوست دچار خونریزی، خون مردگی و کبودی گردد.

چنانچه در تعبیه نخ ها اشکال رخ داده باشد ممکن است بافت های دو طرف صورت به شکل نا متقارن قرار گرفته و زیبایی را هم تحت تاثیر قرار دهد و هم اینکه در موقع فعالیت عضلات صورت، حس ناراحتی و یا درد در بافت ایجاد شود. دیگر عارضه لیفت صورت با نخ، بی حس شدن بافت های صورت به صورت موقت یا دائم هستند.

ممکن است پس از لیفت، نخ ها حرکت کند و جابجا شوند. در این صورت حتما به متخصص مورد نظر مراجعه کنید و از دستکاری یا فعالیت های شدید صورت جلوگیری کنید.

یکی از موارد خطرناک لیفت بعد از نخ از طرف بافت های صورت است. ممکن است در این حالت نخ ها از سطح پوست خارج می شود و باعث خونریزی و زخمی شدن چند لایه پوستی شود.

عوارض لیفت صورت با نخ و مزایایی که این روش زیبایی دارد

 عفونت بعد از لیفت صورت

عفونت ها و حساسیت های پوستی از موارد شایعی هستند که می توانند سلامت پوست را به خطر بینداند. لیفتینگ پوست از طریق وارد شدن نخ به صورت است و باید توجه داشت که اولا اینکار باید توسط متخصص با تجربه انجام بگیرید و در مکانی کاملا بهداشتی، استاندارد و با وسایل استریل انجام شود. نخ و سوزن باید کاملا ضد عفونی شده باشد و پوست هم تمیز کرده باشید و باکتری های موجود در سطح باید از بن برود و به سطح های زیرین نفوذ نکنند و باعث ایجاد عفونت نشوند.

فلج شدن بافت عصبی

چنانچه در موقع جاسازی نخ در بافت های زیرین، به یکی از شاخه های عصبی برخورد نماید به آن آسیب وارد می کند. این آسیب ممکن است باعث افتادگی صورت و فلج شدن آن شود. به صورتی که فعالیت های حرکتی صورت مانند باز و بسته شدن چشم، لبخند زدن، اخم کردن و بالا بردن ابرو با مشکل مواجه می شود. اسیب به شاخه های عصبی معمولا کم اتفاق می افتد ولی در صورت بروز این مشکل، درمان آن هم مشکل است.

زخم شدن

لیفت صورت با تعدادی نخ ریز و سوزن تو خالی انجام می گیرد که باعث باقی ماندن نشانه هایی روی پوست می شود. بیشتر این نشانه ها روشن هستند و به همین دلیل در پوست های تیره بیشتر مشخص می باشند.

این نشانه های با روش های ترمیمی توسط متخصص از بین می رود ولی در مواردی دستکاری کردن این زخم های کوچم می تواند باعث عفونت شود که باعث بزرگ شدن آنها می شود و در نهایت آثار آن می ماند. از آخرین عوارض لیفت صورت با نخ می توان به نا موفق بودن آن اشاره کرد. ممکن است که نخ ها با جابجایی و یا مشکلات دیگر مانند چربی کم زیر پوستی و یا متخصصی که تجربه کافی در این مورد ندارد نتواند پوست را در جایی مشخص سفت کرده و نگه دارد، در این صورت می توان با لیفت مجدد آن را ترمیم نمود.

سن مناسب برای انجام لیفت صورت با نخ

این روش بیشتر برای افراد در سن 30 تا 50 سال برای رفع چین و چروک سطح صورت و گردن قابل استفاده است و جایگزینی مناسب به جای جراحی های سنگین است.

لیفت با نخ برای افرادی که قبلا جراحی لیفتینگ کرده اند ولی حالا دچار افتادگی پوست صورت شده اند مناسب است. توجه داشته باشید که جراحی لیفتینگ با عمل لیفت با نخ تفاوت دارد.

تمام خانم ها و آقایانی که دارای چین و چروک، خطوط و افتادگی خفیف و ملایم پوست شده اند، می توانند از عمل لیفت با نخ استفاده کنند، البته قبل از انجام این کار بهتر است با مشاوران و متخصصان در این مورد مشورت بگیرید تا مشخص شود که آیا پوست صورت شما نیاز به این عمل دارد یا خیر.

عمل کوچک کردن بینی با لیفت نخ

از لیفت بینی می توان برای داشتن بینی خوش فرم و زیبا بهره گرفت. این عمل نیاز به جراحی ندارد، در گذشته از روش رینو پلاستی سنتی که نوعی جراحی برای اصلاح و بازسازی بینی است برای زیباسازی بینی استفاده می شود، ولی در سال های اخیر به دلیل پیشرفت تکنولوژی، در بعضی موارد برای زیباسازی بینی دیگر نیازی به انجام عمل جراحی نیست.

بعضی از افراد مایل به اعمال تغییرات اندکی روی بینی خود هستند، زیرا بینی عضوی مهم در صورت است که به دلیل قرارگیری در مرکز صورت، کوچکترین تغییری در آن می تواند تغییرات اساسی و مشهودی را در چهره ایجاد کند، پس طبیعی است که خیلی از افراد علاقه ای به رفتن به زیر تیغ جراحی نداشته باشند، در نتیجه لیفت بینی بیشتر مورد توجهشان است. برای این منظور این عمل با قرار گرفتن یک کانول برای افرادی که خواهان رفع افتادگی هستند، طرح ریزی شده و انجام می پذیرد.

مطالب مشابه را ببینید!