مجله تاپ‌ناز‌

عکاسی صنعتی | انواع عکاسی، اصول عکاسی صنعتی و هزینه ها

از آنجا که امروزه در دنیای پیرامون خود به ویژه در سطح شهری مثل اصفهان با تبلیغات زیادی در حوزه صنعت مواجه می شویم، و گاهی بعضی از افراد با اهمیت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در اصفهان برای جذب مشتری بیشتر و بازخورد بهتر آشنایی ندارند؛ برآن شدیم که در این مقاله به بررسی موضوعاتی مثل: عکاسی صنعتی چیست، انواع آن کدام است، چه اصول و تجهیزاتی دارد و همچنین هزینه عکاسی صنعتی در اصفهان بپردازیم. پس همراه ما باشید…

عکاسی صنعتی

از جمله مهمترین محل هایی که عکاسی صنعتی (industrial photography) در آن صورت می گیرد عبارتند از: کارخانه ها، کشتی ها، معادن و کارخانه های تولیدی. آنچه که در این حوزه از صنعت برای عکاسی صنعتی مورد توجه قرار می گیرد، ثبت تصاویری از ماشین آلات ریز و درشت، کارگران خسته، مناظر صنعتی با نورپردازی های جذاب و … است.

ممکن است عکاسی صنعتی مانند عکاسی محصول و عکاسی مدلینگ پر زرق و برق و گیرا نباشد، اما به طور حتم پر اهمیت و چالش برانگیز است زیرا در دل هر عکس، میلیون ها حرف و کلمه وجود دارد و حتی برای عکاس نیز، سخت ترین نوع عکاسی است. زیرا عکس های صنعتی او علاوه بر داشتن کیفیت و نورپردازی خوب، باید بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن، مفهوم مورد نظر صاحب صنعت را به مخاطب منتقل کند و او را تشویق به خرید کند. از همین روست که نیاز به یک عکاس حرفه ای با تجربه در زمینه عکاسی صنعتی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

استودیو عکاسی لحظه نگاری، با داشتن تجربه های فراوان در عکاسی صنعتی به همراه عکاسی تبلیغاتی در اصفهان به صنعت و کسب و کار شما کمک کرده تا به بهترین نحو محیط کار خود را در سایت، مجلات و بروشور ها نشان دهید.

انواع عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی را می توان دسته های مختلف تقسیم بندی کرد، اما 4 دسته اصلی آن عبارتند از:

  • عکاسی محصول
  • پرتره های صنعتی
  • عکاسی معماری در محیط صنعتی
  • عکاسی در محل

عکاسی صنعتی

اصول عکاسی صنعتی

توجه دقیق به جزئیات

یکی از اصول عکاسی صنعتی توجه دقیق به تمام جزئیات و ریزه کاری های مربوط به تولید است. هر عکس صنعتی باید بتواند نشان دهنده زیبایی المان های گرافیکی و بصری موجود در روند تولید یک محصول باشد.

تهیه یک چشم انداز

از دیگر اصول عکاسی صنعتی داشتن چشم انداز است. یعنی باید بدانید که چه می خواهید و قصد دارید به کجا برسید. در همین راستا قبل از شروع پروژه از خود بپرسید که:

  1. این عکس ها کجا و چگونه مورد استفاده قرار خواهند گرفت؟
  2. سوژه من برای عکس صنعتی کدام است؟
  3. با ثبت این عکس ها باید چه پیامی به مخاطب منتقل کنم؟
  4. آیا ایده ای برای عکاسی از این سوژه ها دارم؟ چه ایده ای؟
  5. چه آمادگی هایی در روز عکاسی برای محصولات، افراد و محل لازم است؟

نورپردازی در عکاسی صنعتی

نورپردازی در عکاسی صنعتی بسته به نور محیط تغییر می کند و عکاس را ملزم به استفاده از نورهای مصنوعی خواهد کرد. اما این موضوع می تواند همچون یک نیروی محرک در جهت ثبت تصاویر با نورپردازی شگفت انگیز برای عکاس محسوب شود و بتواند در کنار آن با استفاده از نور طبیعی تصاویر زیبایی را خلق کند.

رعایت ایمنی

عکاسی صنعتی در اماکن و ساختمان های صنعتی نیمه کاره، می تواند برای عکاسان خطرناک باشد به همین دلیل ایمنی در همه حال باید در اولویت باشد. آشنایی با مکان، لباس مناسب و احترام به کارگران و پرسنل بهترین موارد کمک کننده در زمینه به ثمر رساندن یک پروژه عکاسی صنعتی ایمن هستند.

عکاسی صنعتی

اهمیت عکاسی صنعتی برای کسب و کارها

یک عکاس صنعتی حرفه ای، قادر است به گونه ای مسیر ساخت یک قطعه که به صورت منظم و روزانه در کارخانه تولید می شود را به تصویر بکشد، که بتوان از آن برای به نمایش گذاشتن در تبلیغات بروشوری یا تلویزیونی نیز به خوبی استفاده کرد.

هزینه عکاسی صنعتی

معمولا تعداد محصولاتی که قرار است در عکاسی صنعتی، به تصویر کشیده شوند، زیاد است و صاحب کسب و کار نیز تمایل دارد همه محصولاتش در یک نوبت عکاسی شوند تا بتواند از آن ها در صفحه اینستاگرام یا وب سایت خود استفاده کند. به همین دلیل، هزینه عکاسی صنعتی بسیار متنوع است و تعرفه عکاسی صنعتی به تعداد روزهایی که عکاسی انجام می شود، تعداد عکس ها و تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی بستگی دارد.

در عکاسی صنعتی که معمولاً واژه تبلیغاتی نیز به آن چسبانده می شود؛ هدف این است که عکس ها مطابق نظر صاحبان صنایع یا طراحان کاتالوگ‌های صنعتی بوده و کار و تولید آنها را زیباتر، مدرن‌تر، مرتب‌تر و مفیدتر نشان بدهد. به این ترتیب عکاسی صنعتی به شکل مبتکرانه و خلاقانه می تواند باعث بهبود فروش کلی و بازگشت سرمایه بیشتر شود. پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!