مجله تاپ‌ناز‌

عکس امام حسین (ع) در موزه پاریس! این عکس واقعی است؟

آیا این عکس متعلق به امام حسین است؟ عکس واقعی امام حسین کدام است؟
یک عکس منتشر شده است که گفته می شود تصویری از امام حسین (ع) است. این عکس باعث گمراهی بعضی از افراد شده است. این عکس منتسب به امام حسین (ع) در موزه لوور پاریس نگهداری می شود.

عکس امام حسین در موزه لوور فرانسه از شایعه تا واقعیت

عکس امام حسین (ع) در موزه لوور پاریس نگهداری می شود که البته یک حدیث جعلی هم زیر این عکس آمده است. در این مطلب به جعلی بودن این حدیث خاوهیم پرداخت.

 

حدیث جعلی منتسب به امام حسین (ع) و عکسی از چهره امام حسین (ع) در مورزه پاریس

در این حدیث جعلی از قول امام حسین (ع) این طور آورده شده است:«ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر است و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را بفروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی گماشت».

عکس امام حسین

عکس امام حسین در موزه فرانسه به همراه حدیث که عکس جعلی است

تصویر منتسب به امام حسین(ع)!

یکی دیگر از مطالب منتشر شده در این زمینه ماجرایی از چگونگی ترسیم تصویر امام حسین (ع) توسط یک نقاش مسیحی و نگهداری این تصویر در موزه لوور پاریس است!

عکس امام حسین

روایت فوق جعلی است/ تصویر منتسب به امام حسین(ع) سندیت ندارد

این روایت کاملاً جعلی بوده و دروغی است که به اهل بیت (ع) منتسب شده است. همچنین پیش از این نیز منسوب کردن تصاویر و نقاشی ها به اهل بیت(ع) از سوی مراجع تقلید بدون اعتبار و بدون سندیت عنوان شده است. در این خصوص گفت و گویی داشتیم با حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدیان کارشناس مذهبی.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدیان با تأکید بر اینکه روایت فوق روایتی جعلی است که در کتب ما نیامده است اظهار داشت:حتی روایتی شبیه به این را نیز نداریم، این روایت اصلاً وجود ندارد.

وی گفت:تصاویری که به اهل بیت (ع) منتسب می شود برگرفته از تخیلات نقاش است و هیچ کدام از این تصاویر از منظر شرع مقدس و علما نه تنها مورد تأیید نبوده بلکه ترسیم و انتشار آن نیز صحیح نیست ولی اگر تصویری منتسب به اهل بیت(ع) شد توهین به آن جایز نیست.

*در ماجرای معروف راهب مسیحی و سر مبارک امام حسین (ع) موضوع نقاشی مطرح نبوده است

این کارشناس مذهبی در خصوص تصویر منتسب به امام حسین (ع) در موزه لوور پاریس اظهار داشت:تصویر فوق اصلاً قابل استناد نیست ما در مباحث تاریخی این موضوع را نداریم؛ سفیر روم در ماجرای کربلا حضور داشته که او نقاش نبوده است، در منابع تاریخی شیعه و سنی هم نیامده است فردی درخواست کرده باشد با سر مبارک سیدالشهدا (ع) تنها گذاشته شود. در ماجرای راهب مسیحی هم، اصلاً موضوع نقاشی از سر مبارک حضرت اباعبدالله (ع) مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از مراجع تقلید تصویرهای منتسب به اهل بیت (ع) را تأیید نمی کنند، افزود:این تصویر ریشه روایی و تاریخی ندارد، در ضمن هیچ روایتی هم نداریم که تأیید کند تصویرهایی که منتسب به اهل بیت (ع) است سندیت دارد.

*ما در پی تصویر اهل بیت (ع) نیستیم/ مهم، وظیفه ما نسبت به اهل بیت(ع) است

این استاد دانشگاه بیان کرد:در دین ما ظاهر، صورت حتی دیدار اهل بیت (ع) خیلی مورد تأکید نیست مهم این است که ما وظیفه خود را نسبت به اهل بیت(ع) انجام بدهیم.

عکس امام حسین در موزه

همچنین :

 جملاتی کوتاه در مورد امام حسین (ع)
اشعار زیبا در مورد امام حسین و شهدای کربلا + متن و شعر در مورد ماه محرم

مطالب مشابه را ببینید!