مجله تاپ‌ناز‌

عکس های خودروهای جذاب مورد علاقه مردم اروپا

خودروهایی که برای مردم اروپا بسیار جذاب هستند

مصرف‌کنندگان خودرو در همه‌جای دنیا براساس فرهنگ و نیاز روزمره، همچنین اقلیم و جغرافیا برای خرید یک خودرو تعاریفی را در ذهن دارند که این شاخص‌ها می‌تواند پیش‌فرضی برای هدفگذاری داشتن یک خودرو باشد. به عبارتی در همه‌جای دنیا تقاضا برای خودروها متفاوت است؛ به عنوان مثال اگر در کشوری همچون ژاپن از «مینی ون» یا «میکرو ون» به عنوان خودروهایی کوچک اما کاربردی استقبال می‌شود اما این خودروها در میان امریکایی‌ها که خودروهایی بزرگ و فول‌سایز پسند هستند، جایی ندارد.

 

در اینکه خودروها بیشتر از منظر کاربردی مورد توجه هستند، شکی نیست اما به‌نظر می‌رسد، اقبال از هر خودرویی با هر کلاس در همه‌جا یکسان نیست. در این بین می‌توان به خودروهای استیشن اشاره کرد که امروزه با هجوم خودروهایی در کلاس‌های جدید و توجه بیشتر خریداران به خودروهای کراس‌اور، از رونق بازار این خودروهای کلاسیک خانوادگی کاسته شده است.

 

دیگر خودروسازان برای هر مدل سدان خود، یک معادل استیشن تولید نمی‌کنند و به‌نظر می‌رسد این خودروها حتی بین سازندگان هم جذبه سابق را ندارند. با این وجود هنوز در اروپا استیشن‌واگن‌های بسیار خوبی تولید می‌شوند. خودروهایی که فراتر از یک استیشن معمولی برای مصارف روزانه خانوادگی هستند.

 

همین استثناها باعث می‌شوند، همچنان خون در رگ‌های این کلاس جریان داشته باشد. هرچند قیمت بالای آنها و تجهیزات کامل و مهندسی بیش از حد آنها نیز خطر را از استیشن‌های دوست‌داشتنی خانواده‌ها دور نمی‌کند، بلکه ممکن است روزی تولید چنین خودروهایی واقعا بازاری نداشته باشد. پایگاه اطلاع رسانی وان کار در ادامه به سراغ ۱۰ خودروی استیشن توانمند و رویایی رفته است. خودروهایی با قوای نیرومند و ترکیبی لوکس و مجهز که فراتر از انتظار و نیاز خریدار این کلاس است.

 

خودرو

 

آئودی ۶ RS آوانت
این مدل اسپرت آئودی، پدر خانواده را در موضع قدرت قرار می‌دهد. زیرا بیانگر اعتمادبه‌نفس و اطمینان واقعی است. پیشرانه ۸‌ سیلندر این خودرو با کمک توربوشارژرهای ۲قلو می‌تواند ۵۶۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با وجود وزنی بیش از ۲ تن، شتاب صفر تا ۱۰۰ آن تنها ۳/۹ ثانیه است.

 

اخبار , اخبار گوناگون, خودروهای کلاسیک

 

آلپینا بی‌توربو ثB5 تورینگ
از آنجا که «بی‌ام‌دبلیو» هنوز خودرو M5 را تولید می‌کند، «آلپینا» هم نسخه ویژه‌ای از مدل تورینگ آن را می‌سازد که به‌صورت دیفرانسیل عقب و با موتور ۸سیلندر ۴/۴ لیتری ۵۴۰ اسبی و ۷۳۰ نیوتن متری در حد آئودی RS 6 قرار می‌گیرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۴/۳ ثانیه است و تفاوت آن با آئودی این است که سرعت آن به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود نشده و می‌توان با آن تا ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت، تخت گاز رفت.

 

اخبار , اخبار گوناگون, خودروهای کلاسیک

 

مرسدس بنز C  S T-Modell
این خودرو دیگر با نام AMG Estate C 63 شناخته نمی‌شود. البته سریع‌تر از نسل قبلی هم شده، به‌ویژه مدل S آن با موتور V8 به حجم ۴/۰ لیتر و توربوشارژر که قادر به تولید ۵۱۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو زیبا و ظریف دیفرانسیل عقب تنها در ۴/۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 

اخبار , اخبار گوناگون, خودروهای کلاسیک

 

آئودی ۴ RS آوانت
برادر کوچکتر RS 6 هم خودرو بدی نیست. هرچند توانایی‌های برادر بزرگتر را ندارد اما برای استفاده روزانه شاید انتخاب بهتری هم باشد. در زیر کاپوت آن یک موتور قدیمی‌تر وجود دارد که با وجود ۸ سیلندر و حجم ۴/۲ لیتر بدون کمک توربوشارژر، ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل ۴/۷ ثانیه است و به دلیل وزن کمتر نسبت به برادرش، در پیچ‌ها و مسیرهای کوهستانی، چالاک‌تر عمل می‌کند.

 

اخبار , اخبار گوناگون, خودروهای کلاسیک

 

آلپینا B3 بی‌توربو
برادر کوچکتر B5 قادر است به سرعت ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد. موتور ۶ سیلندر آن با توربوشارژر دوقلو می‌تواند ۴۱۰ اسب بخار نیرو و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. سیستم انتقال نیرو به چهارچرخ یا xDrive نیز اختیاری است. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن هم با توجه به وزن کمتر نسبت به برادر بزرگتر، تنها ۴/۱ ثانیه است.

 

اخبار , اخبار گوناگون, خودروهای کلاسیک

 

مرسدس بنز E 63 AMG-S Estate 4MATIC
به قلمرو خودروهای اسپرت مرسدس AMG خوش آمدید. این مدل از کلاس E با پیشرانه معروف ۸ سیلندر AMG و انتقال نیرو به ۴ چرخ ۴MATIC یک گزینه کم‌نظیر است. موتور آن با کمک توربوهای دوقلو، ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۳/۷ ثانیه است که سریع‌تر از پورشه پانامرا توربو S یا فراری F است.

 

اخبار , اخبار گوناگون, خودروهای کلاسیک

 

مرسدس بنز AMG-S 63 CLS شوتینگ‌برک
این خودرو بازگشتی به گذشته در سبک طراحی محسوب می‌شود اما می‌توان آن را واجد خصوصیاتی جذاب دانست ازجمله اینکه سقف شیب‌دار آن، جلوه‌ای اسپرت‌تر به‌آن بخشیده است. موتور این خودرو با نسخه‌ای که در بالا شرح دادیم یکسان است. جالب اینکه انتقال قدرت به همه چرخ‌ها و شتاب صفر تا صد ۳/۷ ثانیه‌ای این ۲ هم یکسان است. در عوض این خودرو لوکس‌تر از برادر کلاس E خود است.

 

اخبار , اخبار گوناگون, خودروهای کلاسیک

 

مرسدس بنز AMG 45 CLA شوتینگ برک
این خودرو در واقع کوچکترین عضو خانواده استیشن‌های مرسدس است. یک موتور ۰/۲ لیتری ۴سیلندر مجهز به توربوشارژر و با صدای کم، نیرو دهنده آن است. قدرت این موتور ۳۶۰ اسب بخار است و با وجود اندازه جمع‌وجور در حد آئودی RS 4 و بهتر از جگوار XFR-S عمل می‌کند. با وجود قیمت مناسب می‌توان این خودرو را حتی بهتر از سایر گزینه‌ها دانست.

مطالب مشابه را ببینید!