مجله تاپ‌ناز‌

عکس های زیباترین و برترین قلعه های گردشگری کشور لهستان

با سفر کردن به کشور لهستان می توانید جاذبه های گردشگری تاریخی مانند قلعه های زیبا را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید.

زیباترین قلعه های گردشگری لهستان

در قلب اروپای مرکزی، کشور لهستان تاریخ و میراث باورنکردنی دارد. معماری لهستان منعکس کننده گذشته آن است و قلعه‌های آن به خوبی طراحی شده است. از خرابه‌هایی که در این کشور یافت می‌شود تا اقامت گاه های سلطنتی بازسازی شده و زیبا، لهستان قلعه‌های شگفت انگیز بسیاری دارد که می توان یکی از آن‌ها را برای بازدید انتخاب کرد. اگر زمان کافی برای گشت و گذار داشته باشید می‌توانید تمامی قلعه‌های آن را مورد بازدید قرار دهید. زمانی که خواستید به این کشور تاریخی سفر کنید، زمانی را برای بازدید از قلعه‌های شگفت انگیز و جذاب آن کنار بگذارید.

  1. قلعه Czocha:

قلعه Czocha

ممکن است اخیرا در مورد این قلعه صحبت‌هایی را شنیده باشید زیرا برخی از اوقات به عنوان هاگوارتز لهستانی نامیده می‌شود. در سال‌های اخیر این قلعه میزبان بازی‌های مختلفی بوده است. با اینحال تاریخ این قلعه به پیش تر از هری پاتر بر می‌گردد. این قلعه در قرن سیزدهم بنا شده است و یک قلعه دفاعی در برابر دشمنان محسوب می‌شد. بعد از غارت‌هایی که در جنگ جهانی دوم انجام شد، این قلعه دوباره مرمت گردید و به یک نقطه توریستی تبدیل شد.

  1. قلعه Ogrodzieniec:

قلعه Ogrodzieniec

در قرن چهاردهم خانواده Sulimczyk تصمیم گرفتند قلعه زیبا و منحصر به فرد Ogrodzieniec را بسازند. با اینکه در ابتدا یک ساختار قابل ملاحظه و منحصر به فرد بود، در قرن نوزدهم دچار تخریب شد. بعد از جنگ جهانی دوم، اقداماتی انجام شد تا جلوی نابودی کامل آن گرفته شود. امروزه شما می‌توانید خرابه‌های آن را بگردید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. به خاطر ساختار نمادین آن می‌توانید آن را از سایر قلعه‌ها تشخیص دهید.

  1. قلعه Kwidzyn:

قلعه Kwidzyn

قلعه Kwidzyn نمونه ای از معماری دوران شوالیه توتن است. بعد از ساخت این بنا در قرن سیزدهم، به عنوان اقامت گاهی برای Pomesanians مورد استفاده قرار گرفت. طراحی غیر معمول و چشم نواز آن به لطف وجود پلی که به قلعه متصل شده است دو چندان می‌شود. شما می‌توانید موزه و کلیسای جامع در آن را مورد کاوش قرار دهید.

  1. قلعه Bedzin:

قلعه Bedzin

در قرن یازدهم، قلعه چوبی در شهر Bedzin در جنوب لهستان ساخته شد. در قرن چهاردهم با نسخه سنگی جایگزین شد و امروزه نیز به همین شکل باقی مانده است. دیواره‌های سنگی متعدد از اقامتگاه داخلی محافظت می‌کند و در برابر جنگ‌های مختلفی مقاومت کرده است. این قلعه توسط نیروهای نظامی سوئدی در قرن هفدهم و سپس توسط نازی‌ها در جنگ جهانی دوم تخریب شد. با وجود تاریخ غم انگیزی که این قلعه دارد، هنوز هم یادآور گذشته لهستان است.

  1. قلعه Wawel Royal:

قلعه Wawel Royal

زمانی که کراکوف پایتخت لهستان شد، قلعه Wawel Royal به اقامت گاه و پناهگاه خانواده سلطنتی لهستان تبدیل گشت. از قرن چهاردهم تا قرن هجدهم، این قلعه میزبان پادشاهان بی شماری بوده است. این قلعه بر روی تپه Wawel ساخته شده است و نمای پانورامایی زیبایی به شهر دارد. امروزه این قلعه دارای طراحی مشتق از رمانسک اصلی و همچنین برخی از ویژگی‌های رنسانس به روز شده است. این مکان همچنین میزبان موزه ای است که در آن می‌توانید جواهرات سلطنتی و سایر مصنوعات مهم لهستانی‌ها را مشاهده کنید.

  1. قلعه Moszna:

قلعه Moszna

این قلعه در قرن هفدهم و به سبک باروک سنتی ساخته شده است. از ان زمان به بعد، موارد دیگری به آن اضافه شده است. این قلعه با وجود 99 مناره ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فردی دارد. این قلعه به خاطر ظاهر زیبایی که دارد برای فیلم برداری فیلم‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است.

  1. قلعه Malbork:

قلعه Malbork

بین قرن‌های سیزده و پانزده، این قلعه به سفارش شوالیه های توتنی ساخته شد. خود قلعه تنها به عنوان یک اقامت گاه خصوصی ساخته نشد. این مکان به عنوان دژ محکمی در برابر دشمنان نیز به کار می‌رفت. در نتیجه قلعه Malbork بسیار بزرگ است و امروزه یکی از بزرگترین قلعه‌های قرون وسطی در اروپا محسوب می‌شود. قلعه گوتیک بین دو رودخانه واقع شده است و همین امر آن را به یک نقطه دفاعی خوب تبدیل می‌کرد. هر ساله، قلعه میزبان نمایش مجدد نبرد گرونوالد است.

  1. قلعه Niedzica:

قلعه Niedzica

در قرن سیزدهم این قلعه در جنوب لهستان ساخته شد. این مکان در ارتفاع قابل توجهی بنا شده است و نشان می‌دهد که برای مقاصد نظامی و نیز اقامت گاه خصوصی مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه این قلعه برای معماری تاریخی بی نظیرش مشهور و شناخته شده است. اگر گشت و گذاری در این قلعه داشته باشید می‌توانید لباس سنتی راهبان را بپوشید و در مکان مرتبط به قرون وسطی غذا بخورید. در این قلعه به جای استفاده از وسایل فلزی مدرن قادر خواهید بود به روش سنتی و با استفاده از وسایل چوبی غذا بخورید. نمایش‌های زیبایی در آن برگزار می‌شود.

مطالب مشابه را ببینید!