مجله تاپ‌ناز‌

عکس های قدیمی از 60 سال پیش کشور عربستان گه جالب هستند

عکس های قدیمی از 60 سال پیش کشور عربستان گه جالب هستند

کشور عربستان یکی از ثروتمندترین کشورهای عرب و خاورمیانه است که همچنین به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده و صاد کننده نفت دنیا نیز شناخته میشود و همچنین رانندگی زنان در عربستان ممنوع است.

 

عکس های کشور عربستان در 60 سال پیش

 

کشور عربستان سعودی در خاورمیانه و هم‌مرز با خلیج فارس و دریای سرخ است. در جنوب این کشور، یمن جای دارد. این کشور هم‌چنین با عراق، اردن، کویت، عمان، قطر، امارات متحدهٔ عربی مرز یکسان دارد و از طریق پل به بحرین وصل است. آب و هوایاین سرزمین، گرم و خشک است. تفاوت دمای شب و روز زیاد است. بیشتر زمین‌های آن را بیابان‌های ماسه‌ای تشکیل می‌دهد.

عربستان کشوری آسیایی است و در منطقه استراتژیک خاورمیانه قرار دارد و بزرگترین کشور این منطقه می‌باشد. مساحت این کشور بخش بزرگی از شبه جزیره عربستان یعنی حدود ۸۵ درصد این شبه جزیره را تشکیل می‌دهد. از غرب و شرق به دریای سرخ و خلیج‌فارس مرتبط است و همین دسترسی به آب‌های آزاد این امکان را برای این کشور به وجود آورده تا از دو سوی آن برای حمل‌ونقل‌های دریایی و واردات و صادرات استفاده شود. مرز دریایی این کشور را حدود ۲۶۴۰ کیلومتر برآورد کرده‌اند که بیشترین مرز آبی کشورهای منطقه است.

 

با انتشار عکس های قدیمی از شهر ریاض در 50 سال پیش، فضای توییتر در کشور عربستان، به حال وهوای پنجاه سال قبل بازگشته است. بسیاری از افراد با دیدن این عکس ها احساس نوستالژیک کردند و به یاد “مردم خوب قدیم” افتادند.

عکس های قدیمی از 60 سال پیش کشور عربستان گه جالب هستند عکس های قدیمی از 60 سال پیش کشور عربستان گه جالب هستند

عکس های قدیمی کشور عربستان در 60 سال پیش

عکس های قدیمی از 60 سال پیش کشور عربستان گه جالب هستند

قدیمی ترین تصاویر از کشور عربستان

عکس های قدیمی از 60 سال پیش کشور عربستان گه جالب هستند
عکس های قدیمی از 60 سال پیش کشور عربستان گه جالب هستند عکس های قدیمی از 60 سال پیش کشور عربستان گه جالب هستند عکس های قدیمی از 60 سال پیش کشور عربستان گه جالب هستند

مطالب مشابه را ببینید!