مجله تاپ‌ناز‌

انتخاب عینک آفتابی مناسب با توجه به فرم صورت با عکس راهنما

انتخاب عینک آفتابی مناسب

اگر بدون محافظت از چشمانتان مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید، احتمال ابتلا به بیماری های چشمی مثل آب مروارید بیش از پیش میشود. همین امر دلیل مناسبی برای استفاده از عینک‌های آفتابی جاذب اشعه ماورای بنفش میباشد. براساس توصیه چشم پزشکان اگر در زیر آفتاب احتمال برنزه شدن یا آفتاب سوختگی میدهید، حتما باید ازعینک آفتابی جهت دفع اشعه فرابنفش خورشید استفاده کنید. اگر هم قصدتان از خرید عینک آفتابی داشتن ظاهری زیبا تر و شیک‌تر است، این مقاله در هر دو مورد به شما کمک میکند تا عینک آفتابی مناسب خود را پیدا کنید. در ادامه روش انتخاب بهترین شکل عینک آفتابی با توجه به فرم صورت را با یک عکس راهنما ارائه کرده ایم با ما همراه باشید.

انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت

در این قسمت از مقاله با انواع فرم صورت و عینک آفتابی مناسب آن فرم آشنا میشوید

هر مدل صورت عینک آفتابی مخصوص به خود را دارد. فرم صورت یکی از نکات مهم انتخاب عینک مناسب میباشد. در صورت تناسب عینک با صورتتان از جذابیت ظاهری دو چندانی بهره مند خواهید شد. با درنظر گرفتن یک سری نکات ساده حتی هنگام خرید آنلاین و بدون امتحان کردن عینک هم مناسب ترین انتخاب را خواهید داشت. برای تشخیص فرم صورت روش های مختلفی وجود دارد. فرمول کلی انتخاب فرم عینک آفتابی ، انتخابی با ویژگی‌ هایی دقیقا متضاد فرم صورتتان میباشد. علت این کار برطرف کردن ایرادات احتمالی که در صورت خود ممکن است احساس کنید میباشد. مثلا اگر صورت شما کشیده است با انتخاب عینکی گرد کشیدگی آن کمتر به چشم می‌آید. یا صورت های گرد با یک عینک عریض مستطیلی، کشیده تر به نظر خواهند رسید. به این نکته توجه داشته باشید که صورت افراد معمولا ترکیبی از چند شکل هندسی مختلف است، صورت هیچکس کاملا دایره‌ یا مربعی شکل نیست و با کمی اغراق چهره افراد را به نزدیک ترین شکل هندسی نسبت میدهیم.

انتخاب عینک آفتابی مناسب با توجه به فرم صورت

روش اول : تشخیص فرم صورت با آینه

یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص این که صورت شما در کدام یک از دسته های اصلی فرم صورت قرار میگیرد، استفاده از یک ماژیک و آیینه است. ابتدا موهای سرتان را به وسیله گیره یا دست از روی پیشانی خود کنار بزنید. اگر میخواهید راحت تر و دقیق تر این کار را انجام دهید از گیره استفاده کنید تا صورتتان کاملا مشخص باشد. دقت کنید که آیینه باید بزرگ تر از صورتتان و موازی با سطح صورت، ترجیحا چسبیده به دیوار باشد. سپس به وسیله یک ماژیک وایت برد یا حتی یک رژ لب از قسمت پیشانی شروع به کشیدن دور تا دور صورت خود روی آیینه کنید. حالا میتوانید فرم صورت خود را در آیینه مشاهده کنید. طرح روی آیینه احتمالا به یکی از اشکال دایره، مربع، الماسی، بیضی، قلبی یا لوزی و مثلثی شکل است. قسمت های پیشانی، فک، عرض گونه ها و طول صورت بهترین راهنمای مشخص کردن فرم صورت شماست. پهن ترین بخش صورت خودتان برای تشخیص بهتر پیدا کنید، اگر عرض گونه های شما به نسبت بقیه جا ها پهن تر بود، احتمالا صورتی گرد دارید و اگر پهن ترین بخش صورت شما پیشانیتان است، چهره ای کشیده و صورت بیضی مانندی دارید.

روش دوم : اندازه گیری دقیق برای تشخیص فرم صورت

اگر با روش اول هنوز هم اطمینان کافی از فرم صورت خود ندارید و به تشخیص دقیقی نرسیدید با اندازه گیری صورت خود با یک متر انعطاف پذیر، فرم صورتتان را به صورت دقیق به دست آورید.

-1برای اندازه گیری گونه تا گونه سر متر را زیر گوشه چشم و روی برجستگی گونه قرار دهید و تا نقطه مقابل صورتتان بکشید. اندازه به دست آمده را یاداشت کنید.

-2برای اندازه گیری فک، سر متر را زیر گوش و روی استخوان مفصل فک قرار دهید. آن را تا وسط چانه کشیده و عدد به دست آمده را در ۲ ضرب کرده سپس حاصل آن را یاداشت کنید.

-3برای بدست آوردن طول صورتتان، سر متر را در وسط خط رویش مو قرار داده، از بین دو ابرو و روی بینی عبور دهید و تا چانه اندازه بگیرید و این عدد را هم روی کاغذ بنویسید.

-4 و در آخر برای بدست آوردن اندازه پیشانی، سر متر را در پهن ترین قسمت عرض مستطیل پیشانی قرار دهید. متر را روی پیشانی بین خط رویش مو و ابرو هایتان امتداد دهید و تا عرض دیگر پیشانی اندازه بگیرید و یاداشت کنید.

انتخاب عینک آفتابی مناسب با توجه به فرم صورت

تشخیص دادن فرم صورتمان

حالا با توجه به توضیحات زیر و اندازه هایی که به دست آوردید فرم صورت خود را تشخیص دهید:

صورت بیضی یا تخم مرغی شکل: اگر طول صورتتان یک و نیم برابر فاصله بین دو گونه شماست، صورت شما بیضی شکل است.

صورت گرد: اگر فاصله بین دو گونه شما تقریبا اندازه طول صورتتان است، صورتی گرد دارید.

صورت مربعی: اگر طول صورت و فاصله بین دو گونه و اندازه پیشانی و خط فک شما به هم نزدیک باشد، صورتی مربعی دارید.

صورت قلبی: اگر فاصله بین دو گونه بیشترراز فاصله پیشانی شما باشد و فکی لاغر دارید، صورت شما قلبی است.

صورت الماسی: در صورت برابر بودن اندازه طول صورت با اندازه خط فک، و مساوی بودن فاصله بین دو گونه و اندازه پیشانی، فرم صورتتان الماسی میباشد.

صورت لوزی: اگر اندازه پیشانی و پهنای فک، کوچک و تقریبا با هم برابر باشد و گونه ای پهن داشته باشید، صورت شما لوزی است.

انتخاب عینک متناسب با فرم صورت

صورت های بیضی شکل:

این فرم صورت یکی از ایده آل ترین شکل های صورت است، و انتخاب گسترده ای از انواع عینک ها دارید. اما فراموش نکنید باید قابی را انتخاب کنید که روی نقاط قوت صورت شما تاکید و نقاط ضعف آن را می پوشاند. برای این کار از فرم هایی با عرض زیاد استفاده کنید. این فرم ها نباید خیلی پهن یا باریک باشند. عینک‌های کلاب مستر، ویفرر، خلبانی، چند ضلعی، پروانه‌ای، مربعی و مستطیلی شکل برای فرم صورت‌ بیضی  شکل انتخاب مناسبی هستند.

صورت های گرد:

بهتر است از عینک های زاویه دار، باریک و حاوی خطوط شکسته جهت کشیده تر نشان دادن فرم صورتتان استفاده کنید. برای لاغر تر نشان دادن لپ ها عینکی انتخاب کنید که قسمت بالای فریم آن پهن تر باشد. عینک های ویفرر، پروانه‌ای و فریم های مربعی و کلاب مستر، خلبانی ، مربعی و مستطیلی شکل برای این فرم صورت ایده آل هستند.

صورت های مربعی:

طبیعی است که باید برای حفظ تعادل در صورتتان قاب هایی گرد انتخاب کنید. برای پنهان کردن زاویه خط فک، عینک هایی با عرض بیشتر از طول و با فریم باریک پیشنهاد میشود. هرچه چهره شما زاویه و گوشه های بیشتری داشته باشد، انحنای بیشتر فرم عینک آن را پوشش میدهد. به صورت کلی افرادی با فرم صورت مربعی بهتر است عینک‌هایی با فریم بیضی، خلبانی، ویفرر، کلاب مستر  ویفرر، پروانه‌ای و گربه‌ای انتخاب کنند.

صورت های قلبی:

برای این افراد باید عینکی انتخاب شود تا تعادل را در قسمت های بالا و پایین صورت ایجاد کند. با داشتن پیشانی پهن و چانه ای باریک عینکی مناسب صورت شماست که به حجم بالای صورتتان اضافه نکند. به همین علت فرم های کلاب مستری  که نیم فریم هستند بسیار مناسب اند. برای کم کردن زاویه فک خود میتوانید از عینک های گرد و بیضی هم استفاده کنید.

صورت های لوزی و الماسی:

الماسی ها از نادر ترین فرم های صورت هستند. عینک هایی با خطوط متمایز و جزئیات زیاد برای کمرنگ تر کردن عرض گونه ها و جلب کردن توجه به سمت بالای صورت توصیه میشود.فریم‌های گربه ای بدون لبه و گرد، خلبانی و بیضی شکل زاویه چانه را پوشش میدهد و فاصله بین دوگونه را کمتر در کانون توجه قرار میدهد. تنها فرق انتخاب فرم در صورت الماسی پرهیز از عینک هایی با فرم بالای خطی میباشد.

تاثیر رنگ پوست و مو و چشم در انتخاب عینک مناسب

تناسب رنگ فریم عینک آفتابی با پوستتان اهمیت بیشتری از رنگ یا استایل لباس شما دارد. اگر رنگ پوست شما روشن است بهتر است سراغ فریم هایی به رنگ هایی مناسب با طبع سرد مثل: مشکی، خاکستری، آبی، نقره ای، قهوهای روشن، بادمجانی، ارغوانی و یشمی بروید.

برای پوست هایی با طیف رنگی گرم و نزدیک به گرم، فرم هایی به رنگ قهوه ای، صورتی، قرمز طوسی روشن وآبی گرم مناسب تر هستند.

در آخر

با به خاطر سپردن نکاتی  که در بالا گفته شد دیگر فاصله ای برای انتخاب عینک آفتابی ایده آل و مناسب شکل صورتتان ندارید و به راحتی از میان انبوه مدل های عینک آفتابی و حتی به صورت آنلاین و غیر حضوری میتوانید عینک مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مطالب مشابه را ببینید!