مجله تاپ‌ناز‌

فراموش کردن خاطرات بد + روشه هایی برای فراموشی خاطرت بد گذشته

فراموش کردن خاطرات بد گذشته می تواند باعث شود که شما با آرامش بهتری به زندگی خود برسید و تمرکز داشته باشید. ذهن هر انسانسی مملو از خاطرات خوب و بد است که ریشه در گذشته آنها دارد و هر کدام از این خاطران می توانند تاثیرات مختلفی بر روی فرد بگذارند. ولی تاثیراتی که خاطرات بد روی فرد فرد دارند بیشتر است و به همین دلیل باید تلاش کرد تا خاطرات بد گذشته را فراموش کنیم.

تداعی کردن خاطرات بد می توانند تاثیرات مخربی روی احساسات و روح و روان افراد داشته باشد در رابطه با اینگونه از خاطرت می تواند متعدد باشد به عنوان مثال شما بعضی از افراد را می بینید که با وجود دشواری خاطرات بد گذشته خود را فراموش کرده اند و این باعث شده است تا زندگی آرامی داشته باشند.

ولی بعضی دیگر از افراد هستند که اصلا نمی توانند تجارب و خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنند و این افراد بیان می کنند که فراموش کردن خاطرات بد برای آنها کاری غیرممکن است و با وجود سختی هایی که تحمل می کنند نمی توانند این خاطرات را به فراموشی بسپارند.

چطور خاطرات بد و تلخ گذشته را فراموش کنیم؟

گاهی مواقع گریز و فرار از خاطرت بد و اتفاقات ناکوار اجتناب ناپذیر است و ممکن است فرد در هنگام زندگی خود با اتفاقات مختلفی مواجه شود که شاید هر کدام به نحوی فرد را مورد آزار قرار دهد و روح او را خدشه دار کند.

مهمترین تاثیراتی که این خاطرات می توانند روی فرد داشته باشند ایجاد افسردگی و نا امیدی مفرط است که باعث می شود نسبت به زندگی حال و آینده بی توجه باشد. بدون تردید این موضوع می تواند برای هر فردی آزار دهنده باشد و چیزی که در این میان دارای اهمیت است نحوه از بین بردن این خاطرات و پاک کردن آنها از ذهن می باشد که گاهی می تواند برای افراد کار را سخت تر کند و بسیار دشوار باشد.

برای فراموش کردن خاطرات بد باید مسیر طولانی را طی کنید و نمی توان فقط با استفاده از چند تکنیک ساده در مدت زمانی کم خاطرات تلخ را از ذهن دور کرد زیرا یادآوری این خاطرات به دلایل مختلف می باشد؛ مثلا اطرافیان شما یکی از عوامل مهم هستند که باید در آن تغییراتی را ایجاد کنید و از افرادی که شما را بیشتر درگیر مرور خاطرات تلخ می کنند دوری کنید.

فراموش کردن خاطرات بد

باید این خاطرات پذیرفته شوند

یکی از دلایلی که باعث می شود تا فرد بیشتر به خاطران کودکی اش توجه کنید و بیشتر به آنها فکر کند نپذیرفتن این اتفاقات است که باعث می شود تا فرد به دنبال دلیل یا مقصر اینگونه حوادث باشد. پس می توان اینگونه اشاره کرد که تصمیم فرد برای فراموش کردن این خاطرات یک موضوع کلیدی است که مورد توجه است و توصیه می شود تا فرد گذشته اش را از طریق پذیرش قسمتی از زندگی دور بریزد.

جایگزینی با افکار مثبت

جایگزین کردن افکار مثبت به جای فکرهای منفی می تواند یک تکنیک موثر در این مورد باشد که فرد از طریق آن می تواند خاطرات تلخ را فراموش کند. برای این کار بهتر است به زندگی حال خود توجه کنید و سعی کنید با مرور چیزهای با ارزشی را که در حال حاضر دارید خاطرت تلخ را به یاد نیاورید.

فراموش کردن خاطرات بد

تکنیک های دیگر

  • خاطرات کودکی شما می تواند تاثیرگذارترین خاطرات باشند و شما با مرور خاطرات خوب این دوران تلخی خاطرات بد را از بین ببرید.
  • مثبت اندیشی
  • برنامه ریزی و هدفمند بودن برای زندگی آینده
  • توکل بر خدا
  • قطع کردن خط های ارتباطی با خاطرات بد

فراموش کردن خاطرات تلخ و بد با تکنیک های دیگر هم ممکن است که حتی می تواند درد دل کردن با یک دوست صمیمی و رفیق باشد. امیدواریم که بتوانید مرحله به مرحله خاطرات بد را فراموش کنید.

مطالب مشابه را ببینید!