مجله تاپ‌ناز‌

فواید آلوئه ورا برای مو + طرز تهیه ماسک ویژه برای موها

از فواید آلوئه ورا برای مو می تواند به خاصیت نرم کنندگی و براق کنندگی، جلوگیری از ریزش مو و رفع التهاب موهای سر اشاره کرد. در این مطلب در مورد فواید آلوئه ورا می خوانید و روش تهیه ماسک آلوئه ورا برای مو را می خوانید که امیدواریم این مطلب مفید باشد.

فواید آلوئه ورا برای مو‌ها

گیاه آلوورا دارای انواع مواد مغذی و ارزشمند مانند ویتامین های گروه ب، آلئوسین، روی، منگنز و اسید فولیک است و باعث سلامت پوست سر و رشد مو می شود. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد خواص آلوئه ورا و روش مصرف ماسک آن اطلاعاتی به شما بدهیم.

۱. تقویت و تغذیه کردن موها با آلوورا

یکی از خواص گیاه آلوورا برای مو، تقویت و تغذیه مو است. آلوورا از 96 درصد آب تشکیل شده است و دارای مشتقات هیدروکسی آنتراسن و آلوئه رززین B، A و C است. قندهای مانوز، سلولز، گلوکز، انزیم های اکسیداز، آمیداز، کاتالاز و ویتامین های b۱، b۲، b۶، c، e و اسید فولیک و مواد معدنی نظیر کلسیم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم از دیگر مواد مغذی موجود در آن هستند که در حفظ سلامت و تقویت مو‌ها موثرند.

 

۲. رفع التهاب پوست سر، قرمزی، جوش روی پوست سر و خارش

یکی از مشکلات رایج پوست سر، التهاب، خارش و جوش روی پوست سر است که به صورت غیر مستقیم روی سلامت موها و زیبایی آنها تاثیر می گذارد. آلوورا به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد در کاهش این التهابات، رقع خارش و درمان جوش تاثیر دارد و باعث کنترل چربی پوست سر هم کمک می کند و به جز خاصیت درمانی که داردف نقش پییشگیری کننده هم دارد.

۳. مقابله با شوره سر

پوسته پوسته شدن پوست کف سر با شوره یکی از مشکلات شایع موها است که باعث خارش می شود، شوره زیاد سر باعث از دست رفتن زودرس مو می شود. برای مقابله با آن می توانید از مواد طبیعی استفاده کنید که گیاه آلوورا یکی از آنها است. خاصیت درمانی آلوئه ورا همچنین باعث تغذیه پوست سر و آب درمانی آن شده و استفاده از انواع ماسک آلوورا به رفع و درمان آن کمک می‌کند.

 

۴. ترمیم موهای شکسته و تقویت تارهای مو

مواد ژل مانند درون گیاه آلوورا، دارای ویتامین های گروه B، A، E و اسید فولیک است که می تواند باعث بهبود جریان خون در سلول ها شود و در نتیجه در افزایش استحکام، جلوگیری از ریزش، تقویت و ترمیم تار موی شکسته و براق و سالم ماندن آن موثر هستند.

 

۵. آلوورا یک نرم کننده و جلا دهنده طبیعی مو‌ها

ژل آلوئه ورا به کنترل چربی پوست سر کمک می‌کند و باعث نرم شدن و براق شدن بیشتر مو‌ها می‌شود. به طور کلی آلوئه ورا خاصیت شاداب کننده، آبرسانی و نرم کنندگی طبیعی دارد و به پروتئین اصلی مو (کراتین) شبیه است و می‌تواند به بهبود رشد مو و الاستیسیته بیشتر آن کمک کند. همچنین همانطور که گفته شد، با بهبود گردش خون در پوست سر بعد از خشکی و شکننده شدن مو‌ها جلوگیری می‌کند.

استفاده از گیاه آلوئه ورا برای مو و انواع ماسک آلوورا

حالا که تصمیم گرفته اید از گیاه آلوئه ورا برای تفویت مو استفاده کنید، می توانید یکی از روش های زیر را انتخاب کند.

۱. استفاده مستقیم از ژل گیاه آلوورا

بهترین راه بهره گرفتن از خواص آلوئه ورا برای مو، استفاده مستقیم از ژل تازۀ گیاه است. بدین منظور چند برگ تازه گیاه آلوورا را تهیه و با یک چاقوی تیز آن را نصف کنید، لبه‌های دندانه‌دار را برش بزنید. سپس لایه بالایی برگ را از درازا شکاف دهید تا ژل آلوورا را در داخل آن ببینید و سپس با دقت پوست ژل آلوئه ورا را از برگ جدا کنید. ژل را به آرامی روی پوست سر و ساقه مو‌ها مالیده و با ملایمت ماساژ دهید و اجازه دهید نیم ساعت روی سر بماند تا نتیجه بهتری بگیرید.

۲. تهیه ماسک آلوورا با روغن بادام و روغن زیتون

مقداری از ژل آلوورا را با چند قاشق روغن بادام و روغن زیتون ترکیب کنید و روی ساقه مو‌ها مالیده، اجازه دهید چند ساعت روی مو‌ها بماند. این ماسک خاصیتی شگفت انگیز برای ترمیم مو‌ها داشته، نرمی و لطافت بی‌نظیری را به مو‌های شما هدیه می‌دهد.

۳. تهیه ماسک آلوورا با آب لیمو

خاصیت اسیدی لیمو می‌تواند قارچ‌های ایجاد کننده شوره سر را از بین ببرد، همچنین کاهش میزان پ‌.هاش باعث براقی مو نیز می‌شود. ترکیب آب لیمو و ژل آلوئه ورا خیلی سریع شوره سر را از بین می‌برد. به این منظور سه قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید و به مو‌ها بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه مو را بشویید.
فواید آلوئه ورا برای مو

۴. تهیه ماسک آلوئه ورا با تخم مرغ

برای درمان ریزش و افزایش رشد مو‌ها یک قاشق ژل آلوورا را با دو عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و ترکیب فوق را روی پوست سر و موهایتان بمالید و اجازه دهید حداقل برای نیم ساعت روی مو‌ها بماند. سپس مو‌ها را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید. برای گرفتن نتیجه مطلوب لازم است این ماسک را دو بار در هفته و برای چند ماه استفاده کنید.

۵. تهیه ماسک آلوورا و پیاز

همانطور که در روش استفاده مستقیم از ژل آلوورا گفته شد، مقداری از ژل را از برگ تازه آن جدا کنید. یک عدد پیاز را نیز رنده کرده و آب آن را جدا و با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. استفاده از ترکیب آلوورا و آب پیاز می‌تواند معجزه کرده، رشد و حجم موهایتان را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهد، همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن‌ها به جلوگیری از سفید شدن زودرس مو و به تاخیر افتادن این فرایند کمک می‌کنند.
با استفاده از گیاه آلوئه ورا موهای شما بسیار تقویت می شوند و شوره سر هم به طور کل از بین می رود. امیدواریم که با خواندن فواید آلوئه ورا برای مو از ارزش این گیاه پر خواص آگاهی پیدا کرده باشید.

مطالب مشابه را ببینید!