مجله تاپ‌ناز‌

فواید حلقه زدن و زمانی که زدن حلقه می تواند مضر باشد

حلقه زدن با هولاهوپ مزیت های زیادی دارد که در این مطلب سعی می کنیم بعضی از فواید حلقه زدن را بیان کنیم. امروزه ورزش با حلقه لاغری هولاهوپ بسیار محبوب شده است و خانم ها بسیار به این ورزش علاقه پیدا کرده اند. حلقه زدن برای افرادی که وقت باشگاه رفتن را ندارند گزینه ای مناسب است.

 فواید حلقه زدن

هولاهوپ در اصل یک اسباب بازی کودکانه بود که حالا تبدیل به ابزار ورزشی برای بزرگسالان شده است و افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند از آن استفاده می کنند. با استفاده از یک حلقه هولاهوب، بازو، پا و ماهیچه بسیار قوی می شوند. حلقه زدن یک تمرین بدنی است که هم ماهیچه ها را شکل می دهد و هم می تواند باعث حفظ سلامت مفاصل شود. استفاده از حلقه البته باعث استراحت و سرگرمی شما هم نیز می شود.

امروزه حلقه زدن با حلقه های لاغری وزن ارتباط دارد. هولاهوپ وزن دار یکی از ورزش های همه گیر در بین سنین مختلف است و خانم هایی که وقت بیرون رفتن از منزل را ندارند می توانند این ورزش را بدون هزینه در منزل انجام دهند.

چگونگی حلقه زدن:

حلقه زدن با استفاده از هولاهوپ دارای نکاتی خاص است که در ادامه به صورت کامل توضیح می دهیم:

قبل از شروع کردن این تمرین باید با کشش بازوها، پاها و عضلات کمر خود را گرم کنید و سپس یک پا را در حلقه هولاهوپ قرار بدهید و دور کمر خود بچرخانید.

توصیه می شود که حلقه را دور بدن بچرخانید و سپس وزن خود را بین پاهای خود در یک حرکت گهواره ای حمل کنید.

به آرامی باسن خود را عقب و جلو یا به صورت دایره ای به حرکت درآورید که این مانور با استفاده از یک هولاهوپ انجام می شود.

می توانید ورزش را هر روز به مدت زمان 5 الی 10 دقیقه شروع کنید و به آرامی افزایش دهید تا به نیم ساعت برسد.

پیشنهاد می شود حلقه ای را انتخاب کنید که وقتی از روی زمین مقابل خود می گذارید به کمر برسد. بهتر است که با یک حلقه بزرگ و سنگین شروع کنید زیرا نگه داشتن این حلقه ها آسان تراز حلقه های کوچک و سبک می شود.

فواید حلقه زدن و زمانی که زدن حلقه می تواند مضر باشد

مزیت های استفاده حلقه:

می توان گفت که حلقه زدن مزیت و فواید زیادی دارد و بری بدن مفید است که در ادامه بعضی از این فواید را به شما توضیح می دهیم:

افزایش هماهنگی بین چشم دست ها:

حلقه زدن مانند تمام ورزش های دیگر میان چشم و دست هماهنگی ایجاد می کند و با این کار علاوه بر ماهیچه ها مغز را هم به چالش می کشاند. حلقه زدن در جهت طبیعی و جهت معکوس یک موقعیت عالی است که مغز را درگیر می کند و با چرخیدن به سمت غالب و سمت غیر غالب تعادل بدن تضمین می شود.

افزایش شادی و نشاط:

به جز فواید فیزیکی که حلقه زدن دارد، حس شادی و نشاط هم برای افراد دارد طوری که بعد از تمرین با آن می توانید تاثیر مثبت این فعالیت را در روحیه خود حس کنید. بعد از ورزش با حلقه افراد حس جوانی، قدرت و اعتماد به نفس خواهند داشت. ورزش کردن با استفاده از هولاهوپ مانند دویدن است که می توانید یک فعالیت فردی یا گروهی باشد.

تمرینی برای هسته بدن:

حلقه زدن به صورت مرتب می تواند به شما کمک کند که ماهیچه شکم و دور کمر را تقویت کنید و چربی های این ناحیه را که مشکل ساز هستند از بین می رود. مطالعات نشان داده که حلقه زدن می تواند چربی هایی که برای مدت زیادی در بدن مانده و سفت شده اند و به سختی از ماهیچه جدا می شوند را بسوزاند. این موقعیت را با نام برد برد می شناسند.

تقویت ماهیچه های بدن:

طبق تحقیقات انجام شده تمرین کردن با هولاهوپ باعث تقویت 30 ماهیچه در بدن می شود و همچنین از ترکیب کردن بعضی از حرکات با هم می توان به راحتی روی بازوها، ران ها و هسته بدن کار کرد. حلقه زدن باعث چربی سوزی می شود و اخیرا هم شورای ورزشی آمریکا ثابت کرده است که هر یک ساعت حلقه زدن بالای 400 کالری می سوزاند.

اگر بخش های دیگر مانند دست و پاها در تمرین با هولاهوپ درگیر بشوند در هر ساعت حلقه زدن بیش از 600 کالری می سوزاند. بر اساس پژوهشی که در سال 2009 انجام شده است حلقه زدن با شدت بالا به مدت 8 دقیقه به شما یک تمرین عالی برای قبل و عرق می دهد و همچنین باعث می شود که شما 50 کالری بسوزانید.

افزایش انعطاف پذیری و استحکاک ستون فقرات:

حرکاتی که با حلقه انجام می شود به دلیل تمرین دادن ستون فقرات می تواند باعث انعطاف چذیری شما شود و همچنین از آسیب دیدگی کمر و پشت جلوگیری خواهد کرد. وقتی که حلقه می زنید خود را با ریتم خاصی به جلو و عقب تکان می دهید و کل وزنتان را در امتداد یک راه منتقل می کنید. این حرکت فشار را از استخوان خاجی و اطراف آن بر می دارد و در نتیجه بهتر استخوان خاجی، ستون فقرات هم اصلاح می شود، جریان خون در آن بهبود پیدا می کند و انعطاف پذیری کلی آن افزایش خواهد یافت.

افزایش سلامت قلب:

باید توج داشته باشید که حلقه زدن در واقع یک تمرین شدت بالا برای ماهیچه ها است به ویژه برای ماهیچه ای مانند قلب که بسیار مهم است. هر فردی که حلقه می زند می داند که در همان دقیقه ابتدایی ضربان قلب بالا می رود و تمرین برای هولاهوپ در طول روز به مدت 20 دقیقه یک فعالیت فیزیکی است و می تواند باعث بهبود و مراقبت از سلامت قلب گردد.

عوارض ناشی از حلقه زدن:

حلقه زدن یک ورزش است که باعث تقویت عضلات شکم و میانی بدن می شود و باعث سوزاندن چربی های اضافه در این نقاط می شود ولی برای این ورزش بهره مندی از فواید حلقه زدن باید نکات ایمنی را رعایت کنید. توصیه می شود افرادی که دچار آسیب دیدگی ستون فقرات، دیسک کمر یا شکستگی در این نقاط هستند، از این ورزش دوری کنند.

افرادی که دچار مشکلات قلب هستند قبل از انجام دادن این ورزش با پزشک خود مشورت کنند زیرا حلقه هایی با وزن بیش از 2 کیلوگرم باعق فشار و کبودی در کمر می شود و برای تمرین انتخاب وزن مناسب حلقه خود یک فاکتور هم است. استفاده بیش از اندازه باعث فشار در پهلو و کمر می شود و پیشنهاد می کنیم برای درمان دیسک کمر با ورزش بیشتر 40 الی 45 دقیقه با حلقه تمرین نکنید.

مطالب مشابه را ببینید!