مجله تاپ‌ناز‌

فواید ماسک چای ترش برای پوست + طرز تهیه این ماسک برای زیبایی پوست

ماسک چای ترش جزو ماسک های زیبایی و مغذی برای پوست است و در این مطلب به فواید ماسک چای ترش برای پوست و طرز تهیه این ماسک می پردازیم.

چای ترش دارای مواد آنتی اکسیدانی است و باعث کاهش منافذ باز پوست می شود و از درمان کننده آکنه و یا قرمزی پوست را هم درمان می کند و در آخر باعث حفظ نرمی و لطافت پوست شما می شود.

ماسک چای ترش

چای ترش با نام های مختلفی مانند چای قرمز و چای مکی هم شناخته می شود و طبعی سرد و خشک دارد و از گلبرگ های گیاهی به نام جامانیکا تهیه می شود. همانطور که از نام چای ترش پیدا است این نوشیدنی کم کالری به رنگ قرمز می باشد و معمولا با شکر و یا عسل میل می شود.

ماسک چای ترش خیلی راحت تهیه می شود و می تواند باعث حفظ رطوبت پوست شود و در نهایت باعث نرمی و لطافت پوست می شود. این را هم باید ذکر کنیم که استفاده از این ماسک شاید باعث حساسیت شود و در ابتدا باید روی پوست دست خود بمالید و پس از 20 دقیقه، اگر هیچ مشکلی روی پوست مشاهده نکردید می توانید روی پوست صورت هم استفاده کنید. در ادامه روش های مختلف تهیه و استفاده از ماسک چای ترش را می خوانید.

روش تهیه ماسک چای

برای تهیه کردن ماسک چای ترش در ابتدا 2 فنجان آب را درون قوری بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا خوب بجوشد پس از جوشیدن آب یک چهارم فنجان گلبرگ چای به آن اضافه کنید و قوری را از روی شعله بردارید و کمی صبر کنید که چای به صورت کامل دم بکشد و رنگ قرمز به خود بگیرد. سپس 2 فنجان دیگر آب به چای داغ اضافه کنید و در حالی که هنوز گرمای خود را از دست نداده 1 الی 4 قاشق عسل به آن اضافه کنید تا خوب حل شود. باید توجه داشته باشید که اگر قصد تهیه ماسک چای سرد را دارید باید چند قطعه یخ همراه چای بریزید و اگر مایل هستید چند برگ نعناع تازه و لیمو به آن اضافه کنید.

تهیه ماسک چای همراه با عسل

می توانید برای باز کردن منافذ پوست خود و پاکسازی آن کمی از گلبرگ های چای ترش را پودر کنید و با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد و سپس یک قاشق غذاخوری عسل به به آن اضافه کنید و آن را به صورت خود بزنید و سپس از گذشت 20 دقیقه آن را بشویید.

فواید ماسک چای ترش برای پوست

ماسک چای همراه با گل شمعدانی

برای تهیه بهتر است که گلبرگ های چای و گل شمعدانی را خمیر کنید و به برنج قهوه ای اضافه کنید. سپس چند قطره روغن طبیعی هم به آن اضافه کنید و در آخر ماسک را روی صورت خود قرار دهید و بعد از 20 دقیقه بشویید. بهتر است بدانید که گلبرگ های چای و گل شمعدانی تمامی آلودگی ها را از سطح پوست پاک می کند زیرا وجود آلودگی روی پوست باعث مسدود شدن منافذ و در نهایت ایجاد جوش می شود و به همین دلیل می توانید از این ماسک برای درمان جوش های صورت و پاکسازی استفاده کنید.

ماسک چای همراه با خاک رس

برای تهیه ماسک چای ترش و عسل بهتر است تا در ابتدا گلبرگ های چای را به صورت کامل پودر کنید و بعد آن را با پودر اسطوخودوس و 2 قاشق چای خوری خاک رس ترکیب کنید و کمی آب، ماست و عسل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به صورت کامل ترکیب شوند و بعد آن را روی صورت بزنید و تا خشک شدن آن صبر کنید. پس از خشک شدن ماسک کمی آب روی آن اسپری کنید تا مقداری مرطوب شود و حالا با انگشتان خود ماساژ دهید و ماسک را با دست از صورت خود جدا کنید. این کار را تا جدا شدن کامل ماسک ادامه دهید و بعد از پایان کار کمی نرم کننده به پوست بزنید تا مرطوب شود. توجه داشته باشید که ماسک به دلیل مقدار زیاد آنتی اکسیدان به رقع چین و چروم پوست کمک می کند و در نهایت چربی پوست را کنترل می کند و وضعیت گردش خون را بهبود می بخشد. می توانید این ماسک را 2 الی 3 بار در طول ماه استفاده کنید و باید دقت داشته باشید که استفاده طولانی مدت از این ماسک به دلیل داشتن خاک رس، می تواند پوست شما را خشک کند.

فواید و خواص چای ترش برای پوست

چای ترش به دلیل آنتی اکسیدان زیادی که دارد برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست مفید است و در ادامه شما را با بعضی از خواص خوب چای ترش آشنا می کنیم.

فواید ماسک چای ترش برای پوست

لایه بردار قوی پوست

وجود لکه های پوستی روی صورت باعث ناخوشایند شدن ظاهر پوست می شود و شما می توانید از چای ترش برای رفع این لکه ها استفاده کنید. چای ترش به دلیل داشتن آلفا هیدروکسی اسید از جمله اسید سیتریک و مالیک اسید قدرت لایه برداری دارد و باعث از بین رفتن لکه و در نهایت شفاف شدن پوست می شود.

مرطوب کنندگی پوست

یکی از بهترین فواید چای ترش برای پوست صورت خاصیت مرطوب کنندگی آن است به همین دلیل شما می توانید از این ماده برای مرطوب کردن پوست صورت و هیدراته کردن پوست استفاده کنید.

غنی از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان تاثیرات زیادی بر زیبایی پوست دارند و چای ترش دارای آنتی اکسیدان های زیادی است و شما با مصرف این چای مقدار زیادی آنتی اکسیدان دریافت می کند. آنتی اکسیدان ها باعث از بین بردن رادیکال های آزاد پوست می شوند و آنها را نثی می کنند. چای ترش میزان چربی پوست را کنترل می کند و به دلیل خاصیت انقباضی که دارد منافذ باز پوستی را کاهش می دهد. به طور کلی می توان گفت که این چای به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن می تواند باعث صفر شدن درصد التهاب پوست شود.

بوتاکس طبیعی

مهمترین و کاربردی ترین ویژگی های چای ترش استفاده از آن به عنوان بوتاکس است زیرا باعث سفت شدن صورت می شود و چین و چروک های پوست را هم کاهش می دهد. برای استفاده از این روش می توانید چند گلبرگ چای را بکوبید و روی صورت و قسمت های اطراف چشم بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه آن را بشویید. باید توجه داشته باشید که کلاژن موجود در چای میزان کلاژن سازی پوست را به شدت زیاد می کند.

مطالب مشابه را ببینید!