مجله تاپ‌ناز‌

فواید پنهان غذاهای تند برای معده و دیگر اعضای بدن

فواید سلامتی غذاهای تند

بعضی از افراد به غذاهای تند بسیار علاقه دارند و در مقابل هم عده ای وجود دارند که اصلا تحمل خوردن غذاهای تند را ندارند. چنانچه جزو گروه اول هستید، به سلامتی خود بسیار کمک کرده اید و از فواید این غذاها بهره برده اید.

فیتوشیمیایی موجود در فلفل تند، کپسایسین نام دارد که به فلفل کمک می کند که ضربه های خود را بزند و باعث کاهش وزن، مبارزه با باکتری ها و تسکین ناراحتی معده و روده می شود.

مصرف غذاهای تند بر خلاف باور خیلی از مردم عوارض زیادی برای بدن ندارد، بلکه فواید زیادی برای معده دارد و دردهای معده را تسکین می دهد. غذای تند برای سلامت قلب هم مفید است. فواید غذای تند به مشخصات غذایی کامل آن بستگی دارد و زیاد به رنگ و لعاب آن نباید توجه کنید.

عمر بیشتر:

مطالعات در چین نشان داد که افرادی که هر روز غذای تند می خورند، ممکن است احتمال مرگشان تا 14 درصد کمتر شود. افرادی که این مطالعه را انجام دادند می گویند که خیلی زود است که غذاهای تند را به یک عمر بیشتر زندگی کردن ربط بدهد ولی نتایج بسیار دلگرم کننده است.

غنی از مواد مغذی:

مصرف روزانه چیلی به میزان توصیه شده می تواند بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی را برای شما تامین کند. ویتامین هایی مانند A و C با مصرف چیلی تامین می شوند.

کمک به شادتر بودن:

مصرف غذاهای تند باعث می شود که مغز شما هورمون های شادی تولد کنأ، مانند سروتونین که شما را برای مقابله با افسردگی، اضطراب، عصبانیت و استرس تجهیز می کند. این ممکن است توضیح دهد که چرا مردمی که غذاهای تند مصرف می کنند، همیشه شاد به نظر می رسند، حتی وقتی که خیس عرق می شود و دچار درد شدید می شوند.

فواید پنهان غذاهای تند برای معده و دیگر اعضای بدن

کمک به دفع سرطان:

طبق دیدگاه بعضی از متخصصان پزشکی، کپسایسین همین کار را روی سلول های سرطانی ویژه به عنوان داروهای مقاوم در حال مبارزه با سرطان دارد. این ماده شیمایی به قدری قوی است که می تواند به صورت بالقوه سلول های لوسمی را از بین ببرد و رشد تومور مرگبار را آهسته کند.

بهبود دل درد:

غذاهای ادویه دار و تند می توانند درد شکم را کمتر کنند. تحقیقات نشان داده مصرف غذاهای تند میزان اسید معده تولیدی را کمتر می کند و خونریزی معده را کاهش می دهد.

کمک به سوزاندن کالری:

تمام عرق ریختن ها در موقع خوردن غذاهای تند به یک هدف واقعی عمل می کند. طبق یک مطالعه مصرف یک بشقاب غذای تند، میزان سوزاندن کالری بدن را تا 8 درصد افزایش می دهد. در اصل باعث افزایش متابولیسم بدن می شود.

مطالعات دیگر نشان می دهد افرادی که غذای تند می خورند، کالری کمتری مصرف می کنند. اگر می خواهید وزن کم کنید، غذاهای تند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

محافظت از قلب:

مطالعات نشان می دهد افرادی که در کشورهای با رژیم غذایی تند زندگی می کنند، نسبت به افرادی که در مناطق با غذاهای ملایم هستند، حملات قلبی کمتری دارند.  به نظر می رسد که مصرف فلفل چیلی اثرات کلسترول بد را خنثی می کند (همچنین معروف به LDL).

علاوه بر آن، کپسایسین، ماده شیمیایی مسئول اثر سوختن است که غذاهای تند در دهان شما ایجاد می کنند و این به مبارزه با التهاب کمک می کند (که یکی از چیزهایی است که می تواند منجر به حمله قلبی شود).

تسکین درد:

کپسایسین قادر به مهار علائم ویژه ای است که از سلول های عصبی شما به مغز ارسال می شود و باعث می شود که درد را کمتر حس کنید. به همین دلیل است که کپسایسین بیشتر به عنوان یک جز در کرم و لوسیون های ضد درد به کار می رود.

 

مطالب مشابه را ببینید!