مجله تاپ‌ناز‌

فواید کارتون دیدن برای کودکان

انیمیشن درسا بازار

چرا کودکان باید کارتون ببینند؟

کارتون دیدن یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های برای کودکان است. سرگرمی شیرینی که آن‌ها را ساعت‌ها به جهان دیگری می‌برد و غرق در قصه‌های فانتزی می‌کند. بااین‌حال کارتون دیدن صرفاً یک سرگرمی جذاب و شیرین نیست، بلکه فواید زیادی هم برای کودکان دارد. کارتون دیدن باعث می‌شود کودکان شادتر و خلاق‌تر شوند، اطرافشان را بهتر بشناسند، استعدادهایشان را کشف کنند و کمتر با استرس روبه‌رو شوند و برقراری ارتباط را یاد بگیرند. به طور کلی کارتون دیدن  علاوه بر لذت بسیارش، مزایای بسیار زیادی هم برای بچه‌ها دارد. خوشبختانه کارتون‌ها تنوع زیادی دارند اما بعضی از آن‌ها مشهورتر و محبوب‌ترند. به طور مثال کارتون‌‌هایی مثل برنارد ، کوری کارسون ، ابی هچر و …

درسا ؛ فضایی امن برای کارتون دیدن

گفتیم که کارتون دیدن برای کودکان مزایای بسیاری دارد. دقت کنید که این مزایا به شرطی محقق می‌شوند که در انتخاب کارتون حساس باشید و بهترین کارتون را انتخاب کنید. کارتون‌های بد حتی ممکن است بالعکس عمل کنند و آسیب‌های زیادی به کودکتان بزنند. اما از کجا بفهمیم بهترین کارتون‌ها کدام‌اند؟ بهتر است این کار را به درسا بازار بسپارید. درسا بازار بستری امن و جذاب است که مجموعه‌ای از بهترین کارتون‌ها و انیمیشن‌‌‌ها را جمع‌آوری کرده و به کودکتان کمک می‌کند به کارتون‌های مورد علاقه‌اش دسترسی داشته باشد. در ضمن تمام محتوای موجود در درسا بازار بازبینی و شده و امن است و دیگر نیازی نیست نگران اسیب دیدن کودکتان بر اثر دیدن کارتون‌های بد باشید. در ادامه می‌خواهیم سه کارتون از بهترین و محبوب‌ترین کارتون‌های درسا بازار را به شما معرفی کنیم تا با خیال راحت کودکتان را در دنیای کارتون‌ها رها کنید تا بسیاری از مسائل حیاتی زندگی روزمره را از آن‌ها یاد بگیرد.

  1. کوری کارسون
برو برو کوری کارسون

یکی دیگر از کارتون های محبوب بین کودکان کوری کارسون است. این انیمیشن داستان زندگی ماشین‌ها و وسایل نقلیه‌ را روایت می‌کند. «کوری کارسون» پسر خردسالی است که همراه پدر و مادر خواهر کوچک‌ترش «کریسی»، زندگی می‌کند. کوری به تازگی به شش سالگی رسیده است و برای رفتن به مدرسه شوق و اشتیاق زیادی دارد. کوری کارسون در اولین روز مدرسه‌ با چند نفر از همکلاسی‌هایش دوست می‌شود. او در هر قسمت از سریال با چالش‌های جدیدی روبه‌رو می‌شود و می‌کوشد برای آن‌ها راه حلی پیدا کند.

کوری کارسون نه تنها یک انیمیشن جذاب است بلکه بار آموزشی دارد. در واقع این انیمیشن کلا با هدف آشنایی کودکان با مهارت‌های زندگی و یادگیری مسائل آموزنده تولید شده است. شخصیت اصلی داستان ماشینی به نام کوری است و در هر قسمت با ماجراجویی‌هایش به مشکلات جدیدی برمیخورد و سعی می‌کند حلشان کند. از جایی که کودکان با هم سن و سالان خود ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند، کوری می‌تواند الگوی مناسبی برای کودکتان باشد. می‌توانید بعد از تماشای هر قسمت از سریال کوری کارسون به همراه کودکتان راهکارهای درست هر مشکل را بررسی کنید و همچنین می‌توانید از بازی‌ها برای انتقال بهتر مفاهیم کمک بگیرید.

سریال کارتونی کوری کارسون بر اساس اسباب بازی های کمپانی VTech با نام Go Go ساخته شده است. در ضمن این انیمیشن سریالی برای گروه پیش دبستانی مناسب است و همچنین می تواند به تقویت زبان انگلیسی نیز کمک کند. کوری کارسون کارتون فوق‌العاده‌ای است؛ ترکیبی باورنکردنی از جذابیت، آموزش، انرژی، اشتیاق و دلهره در موقعیت های مختلف. کوری کارسون یک الگوی عالی برای کودکان است چون همیشه آماده یادگیری مسائل جدید است. همچنین این انیمیشن شامل مشاغل و سایر مفاهیم مهمی است که به کودکان روابط اجتماعی را آموزش می دهند.

ابی هچر

ابی هچر هم یک کارتون موفق و پرطرفدار بین کودکان است. ابی هچر دختر کوچکی است که قلب بزرگی دارد و همیشه سعی می کند به دوستانش کمک کند تا از اشتباهاتشان بیاموزند و احساساتشان را درک کنند.  در عین حال به آنها در مذاکره درباره احساساتشان نیز کمک می کند. در واقع ابی هچر یک دختر کوچولوی 7 ساله به شدت باهوش و پرانرژی است که مهارت های خاص و منحصر به فردی دارد و با بازلی و فازلی ها در یک هتل بزرگ زندگی می کند. بازلی یک خرگوش جادویی آبی رنگ بازیگوش و بامزه است که بهترین و صمیمی ترین دوست ابی هچر محسوب می شود. بازلی بازیگوش مثل ابی هچر مهارت ها و توانایی های ویژه ای دارد و می تواند نامرئی شود یا با گوش هایش پرواز کند! بازلی در بخش جلویی بدنش یک جیب بزرگ دارد که تمام وسایل مورد نیازش را در آن قرار داده است. بعضی از این وسایل حتی از خود او بسیار بزرگ تر هستند! فازلی ها هم موجودات کوچولوی رنگارنگ و به شدت بامزه ای هستند که به خواندن ترانه ها و آوازهای شاد علاقه ی زیادی دارند. پرنسس فلاگ، تاینی تری، اوتیس، کورلی، گرومبلز و مامبلز و چند فازلی دوست داشتنی دیگر حیوانات خانگی ابی هچر هستند و با او رابطه‌ی گرمی دارند.

انیمیشن ابی هچر یکی از انتخاب‌های خوب برای کودکان است؛ این انیمیشن برای دختران بالای سه‌سال ساخته شده است. در واقع فضای کارتون دخترانه است؛ دختربودن قهرمان اصلی داستان، رنگارنگی تمام صحنه‌ها و فانتزی‌بودن شخصیت‌ها می‌تواند توجه کودک شما را جلب کند. البته این انیمیشن بین پسربچه‌‌ها هم محبوبیت بسیاری دارد. هر قسمت از کارتون ابی هچر به دنبال رساندن پیام‌های مثبتی مثل اهمیت دوستی یا  دیدن توانایی‌ها ‌و استعدادهاست.

دیدن این کارتون می‌تواند تاثیرات مثبت بسیاری روی کودکتان داشته باشد.

کارتون برنارد جز پرفروش‌ترین و البته محبوب‌ترین کارتون‌ها در سرتاسر دنیا به شمار می‌رود. برنارد شخصیت محبوب بسیاری از کودکان است. برنارد یک خرس قطبی سفید است. یک خرس کنجکاو، بامزه و البته دست و پا چلفتی! برنارد تقصیری ندارد، او فقط کنجکاو است و از روی کنجکاوی وارد مسائل مختلفی می‌شود و به خودش و دیگران صدمه می‌زند.

کارتون برنارد توسط شرکت کره‌ای استودیو انیمیشن  RG و با سرمایه گذاری پخش  EBS کره جنوبی،  برای گروه سنی کودک تولید شده است. تولید این مجموعه از سال 2003 شروع شد و تا 2006 به طول انجامید و در سه فصل 156 قسمتی ساخته شده است.

برنراد

برنارد از همان ابتدای پخش به سرعت مشهور شد و در همان شروعِ کار به جشنواره‌های مختلف بین‌المللی راه پیدا کرد و حتی نامزد دریافت جایزه شد. از مهمترین جشنواره‌هایی که برنارد در آن حضور داشته است می‌توان به «جشنوارۀ بین المللی اَنِسی» 2003 اشاره کرد. برنارد در این جشنواره تا مرحله‌ی نهایی هم پیش رفت. این کارتون در سال 2004 دو جایزه از جشنواره «کارتون و انیمیشن» و جشنواره  Mipcom Jr. Licensing Challenge Awardگرفت و همچنین جایزه بهترین سریال انیمیشن در جشنوارۀ «فیلم متحرک اشتوتگارت» را نیز در سال 2006 به خود اختصاص داد.

اما سوال این‌جاست که انیمیشن برنارد چرا انقدر بین کودکان محبوب است؟ شاید مهم‌ترین دلیل طنز رقیق و شیرین باشد. برنارد بسیار بامزه است؛ او در این مجموعه هیچوقت با صداهای مفهوم صحبت نمی‌کند و بیشتر وقت‌ها تنهاست. در پایان هر قسمت برنارد ناخودآگاه ضربه‌ای می‌خورد یا به شدت مجروح می‌شود.

در این انیمیشن گاهی چند شخصیت مثبت و منفی هم وارد می‌شوند؛ شخصیت‌هایی مثل  یک مارمولک، دو پنگوئن، یک سگ، یک بچه کم سن و سال به نام «سام» و… «زاک» که یک مارمولک کینه جو و زیرک است، معمولاً برنارد را به دردسر می‌اندازد و برنارد نیز با او درگیر می‌شود.

به طور کلی کارتون برنارد یک انتخاب مناسب برای کودکان است و می‌تواند در عین سرگرم کردن آن‌ها، مهارت‌های زیادی را هم بهشان آموزش بدهد.

مطالب مشابه را ببینید!