مجله تاپ‌ناز‌

نقش فونداسیون در آرایش و روش استفاده از آن

در این بخش در مورد تاثیر فوندانسیون در آرایش صورت نکاتی را آماده کرده ایم و امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

فوندانسیون یا کرم پودر جزو انواع محصولات آرایشی هستند که به صورت پودری و یا مایع موجود هستند و از این وسیله آرایشی برای رفع عیوب موجود در پوست صورت و یکدست کردن رنگ پوست استفاده می کنند. استفاده کردن از فوندانسیون در آرایش صورت باعث می شود که میکاپ شما بدن نقص و بسیار متفاوت به نظر برسد و جای جوش و زخم و … هم در صورت شما دیده نشود.

نقش فونداسیون در آرایش

کانسیلر و فوندانسیون جزو لوازم کاربردی هستند و اگر شما مایل هستید که میکاپی حرفه ای و بدون مشکل داشته باشید بهتر است که از این وسایل برای زیرسازی میکاپ صورت استفاده کنید.

معرفی انواع فونداسیون ها

در ادامه انواع فوندانسیون ها را به شما معرفی می کنیم.

فونداسیون در آرایش

فونداسیون مایع 

اگر پوست نرمال و محتلط و یا خشک دارید می توانید از این نوع فوندانسیون استفاده کنید. فوندانسیون مایع که دارای مرطوب کننده است برای پوست های خشک مناسب است. فوندانسیون های مات برای پوس های نرمال، مختلط و چرب مناسب می باشند.

فونداسیون فومی

فوندانسیون فومی خیلی راحت روی پوست صورت پخش می شود و برای پوست های مختل انتخابی ایده آل است.

فونداسیون پودری

فوندانسیون پودری برای میکاپ سنگین استفاه می شود  اگر پوست شما چرب و براق است بهتر است از این این فوندانسیون استفاده کنید تا در طول روز پوست شما چرب نشود و میکاپ شما هم دوامی بیشتر داشته باشد.

 

 

فونداسیون در آرایش

رنگ مناسب برای فونداسیون

فوندانسیون دارای طیف های مختلف روشن و تیره است و شما می توانید با توجه به رنگ اصلی پوست خود از فوندانسیون یک درجه تیره تر استفاده کنید و البته می توانید رنگ فوندانسیون را همرنگ با رنگ پوست صورت انتخاب کنید.

روش استفاده از فونداسیون در میکاپ

هر نوع میکاپ را از روی پوست خود تمیز کنی و از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شما نرم و آماده شو.

در این مرحله پرایمر صورت بزنید. باید توجه داشته باشید که پرایمر باعث می شود تا فوندانسیون راحت تر روی پوست ترکیب شود و دوام آن هم روی پوست صورت بیشتر شود.

در صورت نیاز می توانید از کانسیلر برای پوشاندن جای جوش و قرمزی و لک استفاده کنید. اگر از فوندانسیون کرمی و فشرده استفاده می کنید در این مرحله باید کانسیلر بزنید و اگر از فوندانسیون مایع استفاده می کنید از کانسیلر در مرحله آخر استفاده کنید.

چنانچه از فوندانسیون پودری استفاده می کنید باید آن را با اسفنج آرایشی یا یرس آرایشی روی سرح پوست خود بزنید. برای زدن فوندانسیون پودری هم از اسفنج استفاده کنید.

باید توجه اشته باشید که زدن فوندانسیون را باید از مرکز صورت شروع کنید و به آرامی به طرفین صور و گونه ها حرکت کنی و این کار را بقدری ادامه دهید تا لایه روی پوست شما به نازیک ترین حد خود برسد.

روی پیشانی و چانه فوندانسیون بزنید می توانید فوندانسیون را تا قسمت گردن و پایین تر از آن هم امتداد بدهید تا هیچ تفاوت رنگی میان صورت و گردن دیده نشود.

اجازه دهید که فوندانسیون خشک شود. فوندانسیون های چرب خشک نمی شوند ولی فوندانسیون هایی که پایه آب دارند پس از گذشت یک تا پنج دقیقه خشک می شوند.

پس از تمام شدن کار آرایش، صورت را پودر بزنید تا آرایش شما صاف و طبیعی تر به نظر برسد و علاوه بر این چربی های اضافه روی پوست جذب شوند.

مطالب مشابه را ببینید!