مجله تاپ‌ناز‌

بهترین فیلم های فانتزی با معرفی 22 فیلم افسانه ای و جادویی جذاب

بهترین فیلم های فانتزی

یکی از جالب ترین دسته های سینما، ژانر فانتزی است که هر سال آثار تماشایی زیادی را در این ژانر شاهد هستیم. همانطور که میدانید آثار فانتزی معمولا با دیگر ژانرهای اکشن، هیجانی، ترسناک و علمی تخیلی ترکیب شده و اثری به شدت جالب و سرگرم کننده را به وجود می آورند. مقاومت در برابر یک فیلم فانتزی خیلی سخت است. با این که فیلم های واقع گرا خیلی سرگرم کننده اند اما قرار گرفتن در یک ماجراجویی خیالی حسی فراتر از چیزی که در دنیای واقعی اتفاق می افتد به ما میدهد و توانایی مجذوب کردن هر نوع انسانی را دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین فیلم های فانتزی در سبک های مختلف را با هم برسی کنیم.

جادوگر شهر از | The Wizard of Oz

جادوگر شهر از | The Wizard of Oz

یکی از بهترین فیلم های فانتزی تاریخ به شمار میرود که در سال ۱۹۳۹ به کارگردانی ویکتور فلمینگ اکارن شد. این فیلم بر اساس رمان ال. فرانک باوم به نام جادوگر بی نظیر شهر آز، یک رمان کودکانه ساخته شد. بعد از اکران این فیلم، با تحسین گسترده فیلم دوستان و منتقدان همراه شد. داستان فیلم درباره دختر کوچکی است که به همراه سگش در کانزاس زندگی میکند. روزی گردبادی آنها را به همراه خانه ای که در آن زندگی میکنند به سرزمین از میبرد. در از همه چی در عین صحیث بودن عجیب است ولی آنها تصمیم برگشت به خانه دارند و به سراغ جادوگران شهر از میروند. بودجه فیلم در زمان خود ۲.۸ میلیون دلار بود که فروش ۲۵ میلیون دلاری را در باکس آفیس تجربه کرد. در این فیلم فرانک مورگان، جودی گارلند، ری بولگر به ایفای نقش پرداختند.

ادوارد دست ‌قیچی | Edward Scissorhands

ادوارد دست ‌قیچی | Edward Scissorhands

این اثر یکی از فیلم های فانتزی تیم برتون است و ماجرای قیچی های بران ادوارد دست قیچی را روایت میکند. این فیلم در واقع یکی از شخصی ترین آثار تیم برتون است که از دوران کودکی خود الهام گرفته و به صورت واضح چهره پوچ رویای آمریکایی را در کنار قصه خیال انگیز و فانتزی اش به تصویر میکشد. تصویری از محله مرتب همراه با همسایه های خوب گرفته تا خانه های رویایی اما نقلی همراه با یک زندگی با شکوه اما همه این موارد با خارج شدن ادوارد از قصر بزرگش و وارد شدن به میان انسان های عادی و اجتماع، دچار تغییر میشود. این فیلم به اندازه ای رویاگونه، تراژدیک و انسانی است که بیننده نمیتواند لحظه ای جانی دپ را ببیند و با فضای شگفت انگیز جهانی که برتون در آن زندگی میکند ارتباط برقرار نکند. همین موضوع ویژگی خاص آثار برتون است.

مالفیسنت | Maleficent

مالفیسنت | Maleficent

شرکت دیزنی در سال ۲۰۱۴ این فیلم را اکران کرد که به یکی از بهترین فیلم های فانتزی دهه اخیر تبدیل شد. کارگردانی این فیلم به عهده رابرت استرومبرگ بود و آنجلینا جولی در آن بازی کرد و موفقیت خیلی خوبی هم در باکس آفیس داشت. این فیلم در واقع بازسازی انیمیشن زیبای خفته به حساب می آید که تولید آن انیمیشن به سال ۱۹۵۹ برمیگردد. بودجه تولید این فیلم ۱۸۰ میلیون دلار بود که با فروش ۷۵۸ میلیون دلاری خود یک موفقیت تجاری به حساب می آید. دیزنی دنباله آن را به اسم مالفیسنت: سردسته اهریمنان در سال ۲۰۱۹ اکران کرد که فروش فیلم اول را تکرار نکرد. داستان فیلم درباره دختری به نام مالفیسنت است که در خلنگ زار زیبایی به همراه موجودات عجیب و پری ها زندگی کرده و این مکان نزدیک به قلمرو انسان ها هم هست. روزی جواهری از دریاچه دزدیده میشود و مالفیسنت پیش دزد یا استفن رفته و با او دوست میشود.

مجموعه فیلم‌ های ارباب حلقه ‌ها | The Lord of the Rings

مجموعه فیلم‌ های ارباب حلقه ‌ها | The Lord of the Rings

این مجموعه از بهترین فیلم های فانتزی کل تاریخ سینما به حساب می آیند، بسیاری از سینما دوستان عقیده دارند که این فیلم ها تکرار شدنی نیستند. سه فیلم اصلی این مجموعه با نام های یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ اکران شدند که از طرف منتقدین و مخاطبان مورد تحسین قرار گرفته اند. این مجموعه نامزد جوایز اسکار بسیاری شد و بعضی از آنها هم کسب کرد. مجموعه بودجه این سه فیلم ۲۷۰ میلیون دلار است که فروش ۲.۵ میلیارد دلاری را در باکس آفیس تجربه کرد. شروع داستان فیلم با صدای گالادریل و ارباب تاریکی سائورون را نشان میدهد که در حال ساخت حلقه است. نه حلقه برای انسان ها و سه حلقه برای الف های و پنج حلقه برا دورف ها. او میخواهد همه سرزمین میانه را تسخیر کرده ولی آدم ها الف ها با هم متحد شده و جلوی پیشروی سپاه او را میگیرند، در نهایت خود او وارد جنگ میشود و الندیل پادشاه انسان ها را میکشد. پسر الندیل میخواهد انتقام مرگ پدرش را بگیرد.

داستان یک روح  | A Ghost Story

داستان یک روح  | A Ghost Story

این فیلم محصول سال ۲۰۱۷ بوده و از جهاتی میشود آن را درامی نیمه ترسناک به حساب آورد اما در اعماقش ویژگی های ژانر فانتزی و ماورایی پیدا میشود. در این فیلم داستان نوازنده یک گروه موسیقی با بازی کیسی افلک و همسر بی قرار او با بازی مارا روایت میشود. بر اثر سانحه رانندگی افلک میمیرد ولی روح او به خانه برگشته و به نظاره زندگی همسرش مینشیند. افراد زنده او را نمیبیند و حالت نامرئی او براش سردرگمی به وجود آورده است. جذابیت فیلم به حرکت و پرسه زدن در ای وضعیت، در همان خانه ای است که قبلا با بعد جسمانی اش در آن زندگی میکرده. این اثر تحسین شده از این نظر فیلم فانتزی است که با معیار های جهان حقیقی ارتباط نداشته و همه چیز را از عالم خیال و رویا میبیند. البته که این خیال پردازی درباره پدیده تلخ و مهمی مثل مرگ است. زمان در این فیلم معنای خاصی نداشته و همه چیز حالت ماورایی دارد. احتمالا به درک جدیدی از زندگی بعد از تماشای این فیلم میرسید.

مجموعه فیلم‌ های هری پاتر | Harry Potter

مجموعه فیلم‌ های هری پاتر | Harry Potter

بسیاری از افراد مخصوصا طرفداران سینما خاطرات زیادی با مجموعه فیلم های هری پاتر دارند که هیچوقت یادشان نمیرود. این مجموعه فیلم ها که بر اساس رمان هری پاتر تولید شد، همیشه از بهترین فیلم های فانتزی تاریخ سینما به شمار می آید. انتخاب یک فیلم به عنوان بهترین اثر این مجموعه کار سختی است، چون که همه آنها دارای داستان خاص و جذابی بوده که نمیتوان از آن گذشت. داستان فیلم از آنجایی شروع شده که به دلیل نامشخصی لی لی پاتر و جیمز به وسیله جادوگر سیاه برد ولدمورت به قتل میرسند، بعد از آن به دستور آلبوس دامبلدور، روبیوس هاگرید به خانه آنها میرود و هری تنها پسرشان را که فقط یک سال سن دارد را به محله پریوت میبرد. یعنی به محل زندگی خواهر لی لی و شوهر و پسرش. هری توسط دامبلدور جلوی در خانه خاله اش به همراه یادداشتی گذاشته شده و بعد از ده سال همزمان با یازدهمین تولد هری، اتفاقات عجیبی رخ میدهد.

دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه | Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه | Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

طرفداران زیادی به خاطر دنیای منحصر به فرد و عجیب دزدان دریای کارائیب به سمت آن جلب شده اند. به عقیده بسیاری اولین قسمت این مجموعه یعنی نفرین مروارید سیاه بهترین آن است که ما را با جک اسپارو افسانه ای هم آشنا میکند. این فیلم یکی از بهترین آثار ژانر فانتزی محسوب شده و در سال ۲۰۰۳ توسط دیزنی اکران شده و مورد استقبال طرفداران سینما و منتقدین قرار گرفت. بودجه این فیلم ۱۴۰ میلیون دلار بود ولی بیش از ۶۴۵ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروش کرد. همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار در پنج بخش شد ولی جایزه ای کسب نکرد. در داستان این فیلم، فرماندار انگلستان در کنار دختر در یک کشتی نظامی در حال بازرسی و کشتی رانی در دریای کارائیب هستند. عقیده فرمانده این کشتی این است که همه کشتی های زیر سلطه انگلیس باید از قوانین پیروی کرده و همه دزدان دریای اعدام شده و به مجازات برسند تا آرامش به دریای کارائیب برگردد.

مجموعه فیلم ‌های بازی ‌های گرسنگی | The Hunger Games

مجموعه فیلم ‌های بازی ‌های گرسنگی | The Hunger Games

این مجموعه در قالب چهار فیلم در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ در سینماها اکران شده و باعث جلب توجه بسیاری از طرفداران شد. به عقیده آنها این مجموعه در لیست بهترین فانتزی های ساخته شده قرار میگیرد که با اسقبال گسترده منتقدان هم رو به رو شده است. داستان این فیلم هم بر اساس رمان سوزان کالینز با همین نام است. اولین قسمت این فیلم بودجه ۷۸ میلیون دلاری داشت و فروش ۶۸۵ میلیون دلاری را در باکس آفیس به ثبت رساند. بعد از آواتار اولین فیلمی بود که توانست در رتبه اول باکس آفیس برای چهار هفته پشت سر هم بماند. هم موفقیت تجاری انگیزه ای برای سازندگان شد تا قسمت های بعدی آن هم بسازند. داستان فیلم در آینده ای نامعلوم و کشوری به نام پانم است که عده ای آن را استعاره ای از آمریکای شمالی مینامند. آنجا یک پایتخت بسیار ثروتمند و ۱۲ ایالت بسیار فقیر دارد. در سال های قبل شورش ضد حکومت اتفاق افتاد که شکست خورد و یک معاهده صلحی با شرایط وحشتناک بسته شد که در آن هر یک از ایالت ها یک پسر و دختر در سنین ۱۲ تا ۱۸ ساله را برای برگزاری مسابقاتی بفرستند که در آن شرکت کننده ها یکدیگر را کشته و آخرین نفری که باقی بماند برنده مسابقه است.

آلیتا: فرشته جنگ | Alita: Battle Angel

آلیتا: فرشته جنگ | Alita: Battle Angel

این فیلم در سال ۲۰۱۹ به کارگردان رابرت رودریگز اکران شد اما بعد از اکران مورد توجه منتقدین قرار نگرفت. ولی طرفداران آن را به خاطر داستان جذابش دوست دارند. این فیلم بر اساس یک مانگای ژاپنی ساخته شده با وجود یک سری نقدهای منفی، عده این فیلم را به خاطر صحنه های اکشن و بازی خوب بازیگران تحسین کردند. این فیلم بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری داشت و حدود ۴۰۴ میلیون در باکس آفیس فروش کرد. دساتان این فیل در سال ۲۵۶۳ وقتی که زمین در جنگی که با مریخ داشت ویران شد. باقی مانده یک سایبورگ مونث توسط کتر دایسون ایدو در قبرستان پیدا میشود و بدن جدیدی به مغز او پیوند میزنند. اسم او را به یاد دخترش آلیتا میگذارد ولی آلیتا هیچ خاطره ای از گذشته اش ندارد. او در ادامه به یک مسابقه ورزشی سلطنتی برای گلادیاتورهای سایبورگ معرفی میشود.

سه‌ گانه دونده مارپیچ | The Maze Runner

سه‌ گانه دونده مارپیچ | The Maze Runner

از دیگر مجموعه های برتر فانتزی سینما میشود به سه گانه دونده مارپیچ اشاره کرد. نقد های مختلفی به این مجموعه فیلم ها وارد شده اما موفقیت های تجاری زیادی هم کسب کرده است. این فیلم بر اساس رمانی اثر جیمز دشنر با همین نام ساخته شده است. سه فیلم این مجموعه در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ اکران شد و دونده مارپیچ، مشقت‌های اسکرچ و علاج مرگ نام دارد. اولین قسمت این مجموعه ۳۴ میلیون بودجه داشت که توانست ۳۴۸ میلیون فروش کند که همین فروش خوب اش دلیلی برای ساخت دنباله های آن شد که آنها هم فروش تقریبا خوبی در باکس آفیس داشتند. در داستان نخستین فیلم این مجموعه توماس به همراه گروه از نوجوانان در ناحیه ای مارپیچ و عجیب بیدار شده و چیزی از دنیای بیرون یادشان نمی آید. فقط رویایی عجیب درباره سازمانی مرموز به نام W.C.K.D را به یاد می آورند. آنها قطعات خاطرات را با پیدا کردن نشانه هایی در این مارپیچ کنار هم چیده و دلیل آمدنشان به این مکان و راه فرارشان را پیدا میکنند.

کورالاین  | Coraline

کورالاین  | Coraline

این انیمیشن ماجراجویانه فانتزی در سال ۲۰۰۹ به سبک استاپ موشن ساخته شد و داستان نیل گیمن را روایت میکند. این فیلم چشم نواز درباره دختری جوان است که بعد از کنجکاوی های فراوان پرتالی عجیب را در خانه جدیدشان پیدا میکند که به جهان عجیبی وصل بوده و حاوی واقعیت معکوس است. داستان به صورت کلی شباهت زیادی با آلیس در سرزمین عجایب دارد و تماشاگر دوست دارد که در همه قسمت های این جهان دوست داشتنی و چشم نواز حضور یابد و سفری خیال انگیز داشته باشد. جلوه های بصری بی نقص در کنار خلاقیت هنری شگفت انگیز و رنگ بندی متضاد دو جهان حس و حال بی نهایتی را در بیننده ایجاد میکند. پس اگر به دنبال یک انیمیشن جذاب در ژانر فانتزی میگردید کورالاین   را از دست ندهید.

مجموعه فیلم ‌های هابیت | The Hobbit

مجموعه فیلم ‌های هابیت | The Hobbit

این مجموعه بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده و مانند مجموعه فیلم ارباب حلقه ها به وسیله پیتر جکسون کارگردانی شده است. جالب است بدانید در زمینه فروش این مجموعه به همان اندازه و حتی بیشتر از فیلم های ارباب حلقه ها موفق بود ولی از نظر جلب توجه منتقدین به اندازه ارباب حلقه های به موفقیت نرسید. این سه گانه به نام های هابیت: یک سفر غیرمنتظره، برهوت اسماگ و نبرد پنج سپاه در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ اکران شد. اولین فیلم به خاطر بهترین جلوه پردازی و بهترین جلوه های ویژه و بهترین طراحی صحنه نامزد جایزه اسکار شد. بودجه تولید این مجموعه ۷۴۵ میلیون دلار بوده که در مجموع ۲.۹ میلیارد فروش داست. داستان اولین فیلم در سرزمین میانه اتفاق می افتد و به زندگی هابیتی به اسم بیلبو بگینز که در دهکده شایر زندگی میکند میپردازد. زندگی او تا قبل پیدا شدن جادوگری خاکستری به نام گندالف و پیروانش عادی بود. بیلبو به عنوان دزد در گروه آنها قرار میگیرد و به سفری خطرناک برای پس گرفتن تاج و تخت تورین از اژدهایی به نام اسماگ میروند.

عروس شاهزاده | The Princess Bride

عروس شاهزاده | The Princess Bride

این فیلم مهم سینما در سال ۱۹۸۷ بر اساس کتابی که شخصیت پدربزرگ برای نوه بیمارش میخواند پیش میرود. داستان کتاب در باره افسانه ای از زندگی شاهزاده و پادشاه است که مضمون عاشقانه ای با مجموعه ای از لحظات خیال انگیز دارد که در دنیای امروزی دیگر پیدا نمیشود. مهم بودن این فیلم به این خاطر است که تجربه شگفت انگیز این فیلم دچار محدودیت های ژانر نشده و از تعادل جالبی بین خیال و واقعیت برخوردار است. این فیلم یک اثر موفق در زمینه تجاری با نظرات متفاوت است اما هرچه گذشت طرفداران آن بیشتر شده و با توجه به داستان ماندگار و دیالوگ های خوبش به یکی از بهترین داستان های فانتزی عاشقانه تاریخ تبدیل شد.  در این داستان رویایی از دزدان دریایی گرفته تا شاهزادگان شیطانی و هیولاها و دیگر موجودات عجیب غریب وجود دارند.

هزارتوی پن | Pan’s Labyrinth

هزارتوی پن | Pan’s Labyrinth

این فیلم در سال ۲۰۰۶ ساخته شده و به خاطر مرد رنگ پریده به خوبی در بین فانتزی بازان و فرهنگ عامه جای خود را باز کرد. این هیولا چشمان عجیبی بر کف دستانش داشته و کودکان را میبلعد و خلاصه بسیار ترسناک است. اما گوتیک یکی از بزرگ ترین جذابیت های این فیلم است که به صورت خیلی حرفه ای مرزی بین حقیقت و خیال را رسم کرده و زحمت زیادی برا تفکیک این دو موضوع حیاتی نمیکشد. داستان اوفلیا در زمان تماشای فیلم به صورت موازی در عالم خیال و واقعیت روایت خواهد شد. در نهایت متوجه میشوید که همه کارهای اوفلیا روشی خیال انگیز برا مقابله با حکومت دیکتاتوری فرانک بده و مسیری تراژیک و نمادین جهت حفظ کردن امید و تحمل شرایط سخت در بستر جهان فانتزی است.

کروئلا | Cruella

کروئلا | Cruella

این فیلم فانتزی در سال ۲۰۲۱ اکران شد و به محبوبیت زیادی از سوی طرفداران ژانر فانتزی پیدا کرد. این فیلم اقتباسی از رمان Cruella De Vil دودی اسمیت بوده که در واقعه نسخه لایو اکشن انیمیشن محبوب ۱۰۱ سگ خالدار به حساب می آید. داستان درباره استلا و مادرش است که مجبور میشوند به لندن بروند. در میان راه مادرش برای درخواست کمک از یک دوست قدیمی طی حادثه ای کشته میشود و استلا تک و تنها با چالش های زندگی دست و پنجه نرم میکند.

مولان | Mulan

مولان | Mulan

این فیلم در شروع گسترش ویروس کرونا اکران شده و نتوانست فروش خوبی داشته باشد. مولان اقتباسی از انیمیشنی با همین نام است که نظرات مثبت منتقدین هم به همراه داشت و نمره خوبی کسب کرد. بیشتر تحسین ها به خاطر عملکرد گروه بازیگری و اکشن های فیلم بود. البته که این فیلم به خاطر کرونا شکست بزرگی در گیشه خورد، بودجه فیلم ۲۰۰ میلیون دلار بود ولی فقط ۶۶ میلیون دلار فروش کرد. دستان در امپراطوری چین و درباره دختری فعال و ماجراجو به اسم مولان است که به عنوان یک زن جوان مجبور میشود با خواستگاری برای ازدواج ملاقات کند که هیچ چیز به خوبی پیش نرفته و اتفاقات عجیبی می افتد.

مجموعه فیلم ‌های جومانجی | Jumanji

مجموعه فیلم ‌های جومانجی | Jumanji

این فیلم هم به خاطر داستان های جذاب خود مورد توجه علاقه مندان این سبک قرار گرفت. قسمت اول آن در سال ۱۹۹۵ اکران شده و مورد استقبال طرفداران زیادی واقع شد. بودجه اولین فیلم ۶۵ میلیون دلار بود که بیشتر از ۲۶۲ میلیون دلار فروش کرد. بیست سال بعد دنبال ای مستقل به اسم جومانجی: به جنگل خوش آمدید اکران شد که آن هم فروش خوبی در باکس آفیس داشت. بودجه فیلم دوم ۱۵۰ میلیون دلار بود که با فروش ۹۶۰ میلیون دلاری به یک موفقیت تجاری خوب تبدیل شد. فیلم سوم هم بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری داشت که با فروش ۷۶۹ میلیون دلاری خود به موفقیت دیگری تبدیل شد. داستان درباره پسر جوانی است که یک جعبه بازی پیدا کرده و با دختر همسایه شروع به بازی میکنند و توسط حبابی وسط صفحه آلن غیب شده و سارا فرار میکند. ۲۶ سال بعد خانواده ای دیگر به آن مکان میروند و بازی را دوبار شروع میکنند و پیش آلن میروند .

شکل آب | The Shape of Water

شکل آب | The Shape of Water

این فیلم از دیگر فیلم های موفق ژانر فانتزی تاریخ سینما است که  به وسیله گی ‌یرمو دل تورو کارگردانی و در سال ۲۰۱۷ اکران شد. فیلم با تحسن گسترده منتقدان رو به رو شد، آنها هم از فیلم نامه و هم از بازی خوب بازیگران راضی بودند. در حوزه جذب مخاطبین هم این فیلم عملکرد خوبی داشت. شکل آب با بودجه ۱۹.۵ میلیون دلاری تولید شد و بیش از ۱۹۵ میلیون دلار فروش کرد. همچنین در اسکار ۲۰۱۸ در ۱۸ مورد نامزد جایزه اسکار شده که در چهار بخش بهترین موسیقی متن و بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه جایزه گرفت. داستان فیلم در سال ۱۹۶۲ در شهر بالتیمور است. جایی که الیسا به دلیل آسیب دوران کودکی توانایی حرف زدن ندارد و با زبان اشاره ارتباط برقرار میکند. او نظافت چی آزمایشگاه دولتی خیلی پیچیده است. در یک روز کاری اتفاقات عجیبی برای او می افتد که به داستان اصلی این فیلم را شکل میدهند. این فیلم در گلدن گلوب هم در پنج قسمت نامزد شد که جایزه بهترین موسیقی و بهترین کارگردانی را گرفت.

مجموعه فیلم جنگ ستارگان | Star Wars

مجموعه فیلم جنگ ستارگان | Star Wars

این مجموعه را به عنوان بهترین های ژانر فانتزی جادویی میشناسند که هر بیننده ای میتواند در طول عمر خود ببیند. سازندگان اول میخواستند سه گانه بسازند ولی ساخت این فیلم ادامه پیدا کرد و به ۱۲ فیلم رسید. البته فقط فیلم ها نیست، کتاب، رمان، مجلات، کمیک ها، سریال ها و بازی های ویدیویی زیادی از این دنیا ساخته شد. در سال ۱۹۷۷ اولین فیلم این مجموعه اکران شد و داستان در کهکشانی نامعلوم در جایی دور جریان دارد که علاوه برد انسان ها، ربات هایی به نام دروید و موجوداتی شبیه انسان حضور دارند. وظیفه خدمت به انسان ها را دروید ها انجام داده، و به صورت کلی به خاطر تکنولوژی بالا، سفر های بین سیاره ای و حتی کهکشانی به راحتی انجام میشود. در این فیلم شاهد چالش های افراد در این منطقه هستیم.

مجموعه جانوران شگفت انگیز | Fantastic Beasts

مجموعه جانوران شگفت انگیز | Fantastic Beasts

فیلم بعدی این لیست بر اساس کتابی نوشته جی. کی. رولینگ ساخته شده و در واقع اسپین آفی برای هری پاتر محسوب میشود. یعنی دنیای این فیلم با دنیای فیلم هری پاتر مشترک است. داستان درباره جادوگری میباشد، زمانی که بعد از تمام شدن سفرهای تحقیقاتی نیوت اسکمندر برای تمام کردن کتابش به نیویورک می آید و با اشتباهی ناخواسته بعضی از موجودات داخل کیفش آزاده شده و ماجراجویی این فیلم آغاز میشود.

جان مالکوویچ بودن | Being John Malkovich

جان مالکوویچ بودن | Being John Malkovich

یکی از دلایل ماندگاری و مهم بودن فیلم های فانتزی، نداشتن محدودیت در به وجود آوردن ایده های متفاوت است. در ژانر فانتزی حتی ایده های غیرممکن هم میتوانند به یک فیلم فانتزی خوش ساخت تبدیل شوند. فیلم ‌نامه ‌ی عجیب چارلی کافمن در نخستین فیلم بلند اسپایک جونز از نظر افراد زیادی روی کاغز هیچ منطقی نداشته و ماندگاری آن در سینما مثل یک معجزه است. عروسک گردانی به نام جان کیوساک به وسیله پرتالی به اعماق ذهن بازیگری به نام جان مالکوویچ میرود. تلاش های دیدنی فیلم نامه نویس و کارگردان برای به وجود آورد تغییر اساسی در روایت داستان های فانتزی باعث به وجود آمدن تحولی بزرگ در این حوزه شد. این کمدی سیاه سورئال درباره اجتماع شهرت و کشفیات درونی است. برای این که از این فیلم لذت ببرید باید منطقی بودن را کنار گذاشته  و مفاهیم عجیب فیل را دنبال کنید. این تقریبا همان چیزی است که بیشتر افراد در ژانر فانتزی به دنبال آن هستند.

ماهی بزرگ | Big Fish

ماهی بزرگ | Big Fish

این فیلم در سال ۲۰۰۳ به وسیله تیم برتون ساخته شده و دارای فضای عجیب و خاصی است. در این داستان فانتزی و خیال انگیز مخاطب به جهان ملموس اما غیر واقعی دعوت میشود. این فیلم از بهترین آثار برتون به شمار می آید و درباره ادوارد بلوم است. او اکنون اوضاع جالبی نداشته و در بستر مرگ است. بلوم همیشه نقل محافل بود و به خاطر خاطرات تلخ و شیرین که تعریف میکرد معروف شده است. اما وی رابطه خوبی با پدرش ندارد چرا که پدرش اعتقاد دارد که داستان های او دروغین و خیال انگیز است که هیچ منطقی ندارد. همین دیدگاه پیرنگ اصلی فیلم است که در آن گسترش پیدا میکند. خیال پردازی و خاطرات رویایی او کم کم از بعد داستانی خارج شده و به واقعیت تبدیل میشود. یکی از احساسی ترین لحظات تاریخ سینما را در سکانس پایانی این فیلم شاهد هستیم. جایی که همه قصه ها، آدم ها و اجزای خاطرات گذشته بر بالین مرگ ایستاده و منتظر هستند تا باورشان کنید و جادوی خیال را بپزید.

مطالب مشابه را ببینید!