مجله تاپ‌ناز‌

5 قانون مهم که باید در چیدمان پذیرایی رعایت کنید

5 قانون مهم که باید در چیدمان پذیرایی رعایت کنید

همه ما می‌دانیم که اتاق پذیرایی قلب منزل است و چیدمانش اهمیت زیادی دارد. با این وجود آن‌طور که باید، به قوانین و ایده‌های خاص برای چیدمان پذیرایی پرداخته نشده. بنابراین امروز تصمیم گرفتیم مقاله‌ای با عنوان “5 قانون مهم که باید در چیدمان پذیرایی رعایت کنید” را برای شما آماده و منتشر کنیم. امیدواریم با رعایت این نکات محیط دوست‌داشتنی و زیبا برای خود و خانواده محیا کنید.

چرا چیدمان پذیرایی مهم است؟

بعد از یک روز پرکار و خسته کننده به خانه می‌رسیم و روی مبل استراحت می‌کنیم. آخر هفته ها با خانواده به تماشای فیلم و سریال می‌نشینیم و یا عزیزانمان را به دورهمی دعوت میکنیم. در تمام این موقعیت‌ها اولین چیزی که به چشم میخورد پذیرایی و چیدمان آن است.

هرچقدر این محیط صمیمی و زیبا باشد حال ما نیز بهتر است. بنابراین چیدمان پذیرایی اهمیت بالایی دارد و اگر با محدودیت فضا یا بودجه مواجه باشیم کار کمی سخت می‌شود. با رعایت یک‌سری قوانین می‌توانید بهترین چیدمان را برای اتاق پذیرایی در نظر بگیرید و محیطی دوست‌داشتنی و صمیمی فراهم کنید. در ادامه به بررسی این قوانین می‌پردازیم.

5 قانون مهم که باید در چیدمان پذیرایی رعایت کنید

5 قانون مهم در دکوراسیون اتاق پذیرایی

بیایید شروع کنیم. قبل از هرچیزی حواستان باشد که خانه باید احساس صمیمیت و حال خوب به ساکنینش منتقل کند. این فضا مال شماست و نیازی نیست بیش از حد درگیر متراژ یا رنگ‌ها باشید. بنابراین قانون شماره صفر یا قانون پایه این است که به هیچ عنوان صمیمیت منزل را فدای سبک دکوراسیون نکنید. این موضوع را گوشه ذهن نگه می‌داریم و سراغ قوانین چیدمان پذیرایی می‌رویم.

  مبلمان در چیدمان پذیرایی

خیلی از مردم تصور می‌کنند که اگر پذیرایی کوچک است، باید مبل‌ها را به دیوار بچسبانند. این کار اشتباه است و فضای بزرگ اما بی روح مثل مطب پزشک را ایجاد می‌کند. اگر اتاق پذیرایی کوچک است، از مبلمان جمع و جور و رنگ‌های زنده برای چیدمان استفاده کنید. مبلمان را به یکدیگر نچسبانید و فضای کافی برای رفت‌و‌آمد در نظر بگیرید.

اهمیت این موضوع در خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند بیشتر مشخص می‌شود. بهتر است جلوی مبلمان فضایی برای بازی کودکان در نظر بگیرید. احتمالا مجبور می‌شوید در یک سمت پذیرایی از میزجلو مبلی استفاده نکنید؛ اما این کمبود با خرید میزعسلی قابل جبران است.

5 قانون مهم که باید در چیدمان پذیرایی رعایت کنید

 

 آثار هنری

همان‌طور که گفتیم، خانه باید احساس خوب منتقل کند. دیوارهای خالی نشانه دکوراسیون ناقص است. آثار هنری انتخاب خوبی برای هر سبک دکوراسیون محسوب می‌شوند و همیشه قابل اجرا هستند. نیازی به آثار هنری گران‌قیمت نیست؛ دنبال چیزی باشید که روح شما را نوازش می‌کند و با چیدمان هماهنگ است.

 نورپردازی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در چیدمان پذیرایی رعایت کنید، نورپردازی مناسب است. تا جایی که ممکن است از نورهای طبیعی استفاده کنید و بعد از آن سراغ نورپردازی هوشمندانه بروید. انواع چراغ‌ها، لوسترها و نورپردازی‌های موضعی برای این کار مناسب هستند.

 نقطه کانونی در پذیرایی

معمولا در دکوراسیون داخلی مکانی را به عنوان نقطه کانونی در نظر می‌گیریم و چیدمام را بر اساس آن انجام می‌دهیم. شومینه یا تلویزیون رایج‌ترین وسایلی هستند که برای نقطه کانونی استفاده می‌شوند. اگر مثل بیشتر ایرانیان تمایل دارید از تلوزیون برای این مکان استفاده کنید، باید به فکر خرید میز تلویزیون مناسب هم باشید. انتخاب درست میز زیبایی دکوراسیون را چند برابر می‌کند؛ بنابراین حتما راهنمای خرید میز تلویزیون در بازار ایران مطالعه کنید.

5 قانون مهم که باید در چیدمان پذیرایی رعایت کنید

قانون اعداد فرد

این موضوع بسیار ساده اما مهم است. بیشتر ما خواسته و ناخواسته قانون اعداد فرد را در دکوراسیون منزل پیاده می‌کنیم. طبق این قانون، لوازم دکوری در گروه‌های سه یا پنج نفره قرار می‌گیرند. تعداد زوج برای لوازم دکوری پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا تقارن زیبایی آن‌ها را از بین می‌برد.

جمع بندی

به پایان این مقاله رسیدیم. قوانینی که گفته شد برخلاف بسیاری از ایده‌ها خرج اضافی روی دست شما نمی‌گذارند؛ اما به همان اندازه کاربردی هستند. پیشنهاد ما این است که برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها از تولیدکننده معتبر خرید کنید. با این کار محصول بدون واسطه به دست شما می‌رسد و خیالتان بابت کیفیت راحت است.

مطالب مشابه را ببینید!