مجله تاپ‌ناز‌

قرص مولتی دیلی چیست + اطلاعات دارویی و خواص این مکمل

قرص مولتی دیلی یکی از مکمل های غذایی است که دارای انواع مختلف ویتامین و مواد معدنی ضروری بدن می باشد، یکی از مهمترین نقش هایی که این مکمل در بدن دارد حفظ سلامتی چشم ها است البته این یکی از خواص این مکمل است و در ادامه با خواندن اطلاعات دارویی آن در مورد فواید و دیگر کاربردهای این دارو آشنا می شوید.

قرص مولتی دیلی به دلیل دارا بدون 14 نوع ویتامین ضروری بدن برای سلامت عمومی و تمام بدن در هر سنی سودمند است ولی زمانی استفاده از این مکمل برای سلامت مفید است که بدن شما با کمبود ویتامین و مواد معدنی روبرو نباشد، زیرا به هیچ عنوان نمی توان به صورت خودسر از این ممکل غذایی استفاده کرد.

کمبود ویتامین در بدن می تواند مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کند برای مثال زمانی که بدن با کمبود ویتامین E مواجه می شود فرد بیشتر در معرض سکته قلبی قرار می گیرد، وقتی که ویتامین B در بدن کم باشد باعث می شود فرد احساس خستگی زیادی داشته باشد و زمانی که فرد با کمبود ویتامین C روبرو شود سیستم ایمنی او ضعیف می شود.

کمبود ویتامین های مختلف می توانند سلامت ما را مختل کنند که در این هنگام با تشخیص پزشک برای شما قرص مولتی دیلی تجویز می شود.

اطلاعات دارویی قرص مولتی دیلی و کاربردهای این دارو

این قرص محصول نیچرمید کشور آمریکا است و در قالب مکمل های غذایی در بسته بندی  عددی در داروخانه ها موجود است، مهمترین ویژگی این مکمل تامین حفظ سلامت کل بدن می باشد.

از ویژگی های مهمخ و فواید این دارو می توان به این موارد اشاره کرد: دارا بودن حدود ۱۴ نوع از ویتامین ها و مواد معدنی، دارا بودن کلسیم برای حفظ سلامت دندان ها و استخوان ها، بهبود سلامت کل بدن، تامین کننده روزانه نیاز ما به ویتامین ها و مواد معدنی، سلامت قلب و عروق، جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی بدن، تامین صددرصدی نیاز ما به انواع ویتامین ها و آهن و روی، حفظ سلامت ناخن ها، پوست و مو، درمان کم خونی و پیشگیری از آن به خصوص برای خانم ها، بدون رنگ و هر گونه طعم دهنده، بدون مخمر و گلوتن می باشد.

استفاده از قرص مولتی دیلی موقعی موثر است که ما از طریق مواد غذایی، ویتامین های ضروری بدن خود را جذب نکنیم و یا اینکه مواد غذایی ما این ویتامین ها را نداشته باشد و به همین دلیل این مکمل می تواند به خوبی تمام کمبودهای بدن را جبران کند و می توانید با خیالی راحت به استفاده از آن بپردازید.

قرص مولتی دیلی

حال در ادامه با ترکیبات تشکیل دهنده قرص مولتی دیلی و تاثیرات هر کدام بر روی بدن آشنا می شویم.

ویتامین A

قرص مولتی دیلی چیزی حدود ۳۰۰۰ واحد از این ویتامین را در خود جای داده است طوری که مصرف روزانه این مقدار از ویتامین نیمی از نیاز با را به این ویتامین برطرف می کند، همانگونه که می دانید ویتامین A نقش بسیار مهمی در جهت حفظ سلامت چشم ها دارد که البته تنها فایده وجود این بیماری بر روی چشم ها نیست بلکه سلامت قلب را هم تضمین می کند، زمانی که بدن ما با کمبود ویتامین a روبرو شود مستقیما بر روی بینایی ما تاثیر خواهد گذاشت و در موارد شدید تر باعث نابینایی خواهد شد.

ویتامین E

این مکمل به دلیل دارا بودن ویتامین E برای بدن یک آنتی اکسیدان محسوب می شود که قادر می باشد بدن را در مقابل رادیکال های آزاد حفظ نماید در نتیجه بدن ما از ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناک در امان خواهد ماند.

ویتامین C

یکی از مهم ترین عناصری که در بدن نقش مهمی را ایفا می کند ویتامین C می باشد، مهم ترین نقش های این ویتامین جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی نظیر سرما خوردگی می باشد که به نوعی کار آن بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن می باشد، علاوه بر این وجود به اندازه این ویتامین در بدن می تواند به حفظ سلامت استخوان ها، بهبود سریع زخم ها و همچنین تامین مقدار زیادی از کلسیم بدن منجر شود.

آهن

به طور کلی در هر ۱ عدد از قرص مولتی دیلی ۱۸ میلی گرم آهن موجود می باشد که مصرف روزانه این مقدار از آهن می تواند تا میزان زیادی از ابتلا به کم خونی جلوگیری نماید.

زینک یا روی

از دیگر مواد تشکیل دهنده بسیار مهم قرص مولتی دیلی زینک می باشد، وجود این ماده معدنی با ارزش در بدن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چرا که وجود آن برای داشتن پوست و موهایی سالم بسیار ضروری می باشد.

قرص مولتی دیلی

نحوه مصرف و مقدار مصرف این قرص

میزان استفاده از قرص مولتی دیلی بستگی به وضعیت فرد، جنس و سن بیمار بستگی دارد ولی معمول ترین روش استفاده از این قرص مصرف روزانه 1 عدد به همراه غذا است.

نکات مهم

  • از آنجایی که میزان نیاز زنان باردار به مواد معدنی و ویتامین ها بالا می باشد باید مقدار و نحوه استفاده ان باید به صورت دقیق توسط پزشک تعیین گردد.
  • به هیچ عنوان نباید به مصرف خودسرانه مکمل های غذایی بپردازید.
  • در صورتی که مصرف آن را در یک نوبت فراموش کرده اید بعد از به خاطر آوردن در صورتی که نزدیک به نوبت بعدی استفاده نبود آن را مصرف کنید. اما اگر نزدیک به تایم بعدی استفاده بود از خوردن آن امتناع کنید.
  • برای اینکه بیشترین بهره را از قرص مولتی دیلی بگیرید بهتر است آن را در زمان های معین مصرف نمایید.
  • به هیچ عنوان از این مکمل برای درمان و پیشگیری از بیماری ها استفاده نمی شود.
  • توجه داشته باشید استفاده بیش از اندازه از این قرص به دلیل داشتن آهن می تواند باعث ایجاد مسمومیت در کودکان زیر ۶ سال شود.
  • اگه قصد مصرف این مکمل را دارید سعی کنید برند های معتبر دارو را خریداری کنید.
  • در صورت داشتن هر گونه حساسیت دارویی قبل از شروع به استفاده پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • این مکمل غذایی فقط در جهت جبران کمبود ویتامین ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در صورت داشتن هر گونه بیماری خاص پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • اگر بعد از استفاده از این قرص تنفستان تنگ شد و در چهره، زبان و گلو احساس تورم شدیدی کردید این نشانه حساسیت دارویی می باشد از این بهتر است هر چه زود تر به اورژانس مراجعه نمایید.

نکته: اگر این قرص در حد اعتدال استفاده شود هیچ گونه عارضه جانبی را در بر نخواهد داشت.

مطالب مشابه را ببینید!