مجله تاپ‌ناز‌

لاغری با بو و عطر ؛ کاهش وزن با بو و بو کشیدن میوه و سبزیجات مختلف

لاغری با بو کشیدن میوه و سبزیجات هم امکان پذر است. با بود کردن بعضی از مواد می توانید به کاهش وزن برسید و چربی سوزی کنید.

لاغری با بو کشیدن و کاهش وزن با بوهای مختلف

اگر می خواهید لاغر شوید باید ورزش کنید و تغذیه خود را بهبود دهید؛ البته روش های دیگری هم برا لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد که باعث سلامتی شما هم می شود. لاغری با بو یکی از گزینه های کاهش وزن است.

عطر محیط می تواند بر اندازه و شکل بدن شما تاثیر بگذارد. استنشاق عطرباعث ایجاد واکنش در سیستم های مختلف بدن خواهد شد. استنشاق بوی بدن زنی که تخمک گذاری کرده است، در مردان باعث ایجاد ترشح بیشتر تستوسترون می شود.

این در حالی است که عطر زنانی که در دورهغیر بارور از چرخه خود هستندف نتوانسته اند این پاسخ را ایجاد کنند. چه بو واقعی باشد و چه تصور شود، این اتفاق ها در بدن می افتد؟

به یک لیموی آبدار فکر کنید، لیمویی بزرگ و زردرنگ، لیو را برش می دهید و آبش را می گیرید، تصور کنید قطره های آب لیمو را می بینید. چقدر این لیمو ترش است؟ آب دهانتان راه افتاده؟ ممکن است از آنها آگاه نباشید، ولی سایر پروسه های بدن نیز وجود دارد که در هنگام ترشح بزاق اتفاق می افتند.

چقدر ترش است ؟ آب دهانتان شروع شده؟ شما ممکن است از آنها آگاه نباشید، اما سایر پروسه های بدن نیز وجود دارد که در هنگام شروع تولید بزاق نیز می افتند. پانکراس و کبد شروع به تولید صفرا و آنزیم ها می کنند و کل سیستم آماده هضم غذا و سوختن کالری می شوند.

لاغری با بو

بو کشیدن باعث لاغری یا چاقی می شود

طبق تحقیقات مشخص شده که حس بویایی می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث افزایش وزن شود. مطالعه ای که در سال 2016 انجام شد، نشان داد که بوی شیرین مانند وانیل باعث افزایش میل شرکت کنندگان برای مصرف هله هوله و خوراکی هایی مانند شکلات و آب نبات می شود. استنشاق بو، بدن را در مورد نوع کالری مصرفی مطلع می کند و باعث می شود که از خوردن غذا لذت ببرید.

طبق مطالعه که در سال 2017 بر روی موش ها انجام شد، نشانداد که بعضی از حیوانات با بوی خود افزایش وزن را متوقف می کنند و پیشرفت هایی در مقدار چربی و مقاومت به انسولین را در خودشان ایجاد کرده اند، اما بر عکس، یک بوی سالم می تواند طوری تاثیر بگذارد که میل به مصرف کالری کاهش پیدا کند. این کار شامل دادن بویی است که به غذا می دهند، ولی در زمان سریعتری حس سیری می کنید. این مفهوم بر روی تحقیقات انجام شده حلقه ای را بین بوی غذا و مزه متفاوت غذا نشان می دهد.

از بین بردن یا عمدا دستکاری کردن حس بویایی ما ممکن است کمی دشوار باشد، اما شاید بتوانیم این سیستم های قدرتمند بدن را در جهت مثبتی برای پاسخ طبیعی به واکنش سوزاندن چربی بکار ببندیم.

لاغری با بو

16 عطر و بو که باعث کاهش وزن خواهند شد

آروماتراپی برای هزاران سال در سلامتی و پزشکی سنتی برای ایجاد فضای آرامش بخش و حمایت از عملکرد بدن سالم استفاده شده است که یکی از آنها متعادل کردن بدن است ، ما می توانیم به این رایحه های چربی سوز از طریق غذاهای کامل یا روغن ها دسترسی پیدا کنیم.

1. بوی لیمو :

دانشمندان دریافته اند که رایحه شفاف و انرژی دهنده لیمو، لیپولیز را ایجاد می کند که باعث کاهش چربی بدن می شود.

2. بوی نعناع:

تحقیقات نشان می دهد که استنشاق نعناع به کنترل اشتها و گرایش غذا خوردن کمک می کند، که باعث کاهش وزن می شود.

3. تاثیر بوی:

این میوه تلخ یک سرکوب کننده شناخته شده است که متابولیسم را متوقف می کند و کلسترول را کنترل می کند.

4. بوی قهوه :

فقط استنشاق عطر قهوه می تواند باعث افزایش انرژی و تمرکز شود و ممکن است فرایندهای چربی سوزی را افزایش دهد.

5.بوی اسطوخدوس:

عطر کلاسیک اسطوخودوس یا شکوفه های دیگر مانند یاسمن، باعث آرامش می شود و تولید کورتیزول هورمون استرس را کاهش می دهد و این فرایندها باعث کاهش حجم چربی بدن می شود.

6.بوی سرو :

بسیاری از عطر چوب های معطر مانند سرو، صنوبر، کندر، اکالیپتوس و چوب صندل شناخته شده اند و در درمان سنتی مانند حمام کردن جنگل ژاپنی سودمند هستند.مطالعات نشان می دهد که این روش در کاهش استرس و التهاب مفید است و می تواند عوامل زمینه ای برای افزایش وزن را کاهش دهد و می توانیم به سادگی با استنشاق این چوب ها، این کار را انجام دهیم.

7.بوی خیار :

این گیاه کلاسیک در سبزیجات به آرامش کمک می کند و به جلوگیری از خوردن ناشی از استرس نیز کمک خواهد کرد.

8.بوی سیب سبز :

تحقیقات نشان داده است افرادی که سیب سبز و موز را بو می کشند، می توانند افزایش وزن خود را بشکنند.

9.بوی روغن زیتون:

یک مطالعه نشان داد که عطر روغن زیتون می تواند واکنش های خفیفی را در مغزایجاد کند، بنابراین نه تنها خوردن این روغن سالم سودمند است بلکه بوی آن نیز مفید می باشد.

10.بوی نارنگی:

عطرهای مرکباتی مانند نارنگی، پرتقال وحشی یا ترنج که دارای تقویت کننده های قدرتمند برای جلوگیری از خوردن عاطفی هستند، مفید می باشد و همچنان نشان داده شده است که قند خون و میزان کلسترول را متعادل می کنند.

11بوی رزماری :

بوی این گیاه معطر می تواند تمایل به خوردن را سرکوب کند. زمانی که احساس گرسنگی می کنید، اسانس روغن رزماری را بو کنید.

12.بوی دارچین :

این ادویه گرم، شناخته شده است که برای تعادل سطح قند خون و جلوگیری از گرایش به غذا خوردن تاثیر گذار است، و به جلوگیری از افزایش وزن نیز کمک می کند.

13.بوی زنجبیل :

تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل به طور مستقیم از ذخیره چربی بدن و رشد چاقی جلوگیری می کند.

14.بوی رازیانه :

تحقیقات حیوانی نشان داده است که استنشاق رایحه رازیانه منجر به بهبود هضم و گرفتن کمتر کالری می شود.

15.بوی جونیپر بری :

این روغن غنی از آنتی اکسیدان است و می تواند مسیرهای سم زدایی را بهبود بخشد و از کاهش وزن حمایت می کند.

16.بوی برگ لیمو:

عطر تازه برگ لیمو برای مبارزه با خستگی ذهنی و کمبود انرژی مفید است و به طور سنتی برای سم زدایی استفاده می شود که می تواند از کاهش وزن حمایت کند.

با به کار بردن روش بو کشیدن می توانید تا حدی به کاهش وزن برسید. در مطالب دیگر می توانید خواص کندر برای لاغری و لاغری با زنجبیل را هم بخوانید.

مطالب مشابه را ببینید!