مجله تاپ‌ناز‌

لاغری با سرکه سیب و عسل | نحوه ساخت معجون شگفت انگیز کاهش وزن

لاغری و کاهش وزن با سرکه سیب و عسل یکی از روش های طبیعی است که با مصرف اصولی و به اندازه آن می تواند تاثیر خوبی در کاهش وزن و لاغری داشته باشد، در ادامه با فواید و مضرات سرکه سیب و عسل برای لاغری آشنا می شوید. کاهش وزن با سرکه سیب و عسل یکی از روش های طبیعی لاغری است که بسیار فواید دارد و نقش موثری در خوش اندام شدن شما خواهد داشت.

سرکه سیب برای لاغری و تناسب اندام

سرکه سیب یکی از مواد طبیعی است که می تواند به آرامی، توده های چربی بدن را بسوزاند. سرکه سیب مواد مفیدی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و پروبیوتیک ها است. سیب پس از تخمیر به سرکه تبدیل می شود.

پس از تخمیر، کلسیم، پتاسیم و بتاکاروتن مواد مغذی با قدرت آنتی اکسیدانی بالایی که شامل می شوند در آن می مانند. وجود آنتی اکسیدان و اسید در این ماده، به آن توانایی از بین بردن چربی های ااضفه بدن را می دهد. اسیدی که در سرکه سیب موجود است، اسید استیک می باشد. اسید استیک با بالا بردن سوخت و ساز یا متابولیسم بدن باعث کاهش وزن می شود.

این اسید با کم کردن اشتها و تنظیم سطح قند خون، شما را از پرخوری باز می دارد. اسید استیک جذب مواد معدنی مهم در غذا را در بدن بالا می برد. مصرف یک یا دو قاشق چای خوری سرکه سیب برای کاهش وزن که ترجیحا با یک لیوان آب حل شده باشد قبل از هر وعده غذایی علاوه بر احساس سیری و لاغری باعث بهبود و تقویت دستگاه گوارش و سلامت روده می شود. با مصرف سرکه سیب میزان بیشتر کالری می سوزانید و مقدار کمتری مصرف و دریافت می کنید و این باعث کاهش وزن و حذف چربی های بدن شما می شود. اگر این نسخه را با حداقل یک ساعت ورزش در روز و رژیم غذایی سالم همراه کنید مدت زمان کاهش وزن را کوتاه و سرعت آن را بالاتر می برید.

مصرف زیاد سرکه سیب چه عوارضی دارد؟

  • ضعف بدن، بی حالی و خستگی
  • ریزش موها
  • تغییر رنگ پوست
  • کاه تحمل بدن به سرما
  • آسیب دیدن مینای دندان
  • اسیب دیدن دستگاه گوارش، زخم معده و مری

کاهش وزن و لاغری با مصرف عسل

عسل نوعی انرژی زای طبیعی است که باعث کاهش اشتها می شود. عسل دارای فند است ولی بر خلاف شکر مواد معدنی مفید و ویتامین دارد. با خوردن عسل انرژی شما بالا می رود و این انرژی خیلی آرام و در طی زمان زیادی تحلیل می شود.

طبق تحقیقی که روی ورزشکاران انجام شد، دریافتند که مصرف یک قاشق چای خوری عسل پس از مصرف یک وعده غذایی ، افراد هم احساس سیری می کنند و هم کالری کمتری مصرف می کنند. مصرف عسل می تواند سطح انرژی را در طول روز بالا نگه دارد و از بی حالی که دیگر رژیم های غذایی دارند جلوگیری کند.

لاغری با سرکه سیب و عسل

مصرف بیش از حد اندازه عسل

عسل شیرین کننده طبیعی است که جایگزینی خوب برای شکر و دیگر شیرین کننده های شیمیایی است. ولی آیا اگر در مصرف عسل زیاده روی شود، این ماده خطر دارد؟

عسل در حدود 55 درصد فروکتوز، قند میوه است که این قند توسط کبد پردازش می شود ولی با وجود تفاوت شیمایی، بدن ما هنوز به عسل به عنوان یک قند مانند شکر واکنش نشان می دهد پس مصرف زیاد آن ممکن است باعث دیابت شود.

وقتی که عسل را جایگزین قند می کنیم و در مصرف آن زیاده روی می کنیم ممکن است باعث افزایش وزن شود و اتفاقی که در بدن می افتد دقیقا مانند مصرف شکر می باشد.

قند دریافتی زیاد لوزالمعده را وادار به تولید انسولین اضافی می کند و مازاد آن به صورت چربی ذخیره می شود و این اتفاق دقیقا شروع فرآیند چاقی است. مشکلات قلبی و بیماری های کبدی، پوسیدگی دندان و دیابت هم از مصرف زیاد عسل رخ می دهد.

کاهش وزن لاغری با سرکه سیب و عسل

سرکه و عسل به تنهایی می توانند روی کاهش وزن، تاثیر بگذارند و لی چنانچه این دو با هم ترکیب شوند، معجونی شگفت انگیز را تشکیل می دهند که یکی از بهترین رژیم های کاهش وزن است. عسل طبیعی دارای تمام مواد مورد نیاز بدن انسان است و مانند رژیم های غذایی سخت برای بدن هیچ محدودیتی ایجاد نمی کند؛ رژیم هایی که با کمبود مواد مورد نیاز بدن ضررهای جبران ناپذیری برتی بدن ایجاد می کنند.

قدرت اسیدی سرکه و انرژی بخشی عسل با هم می توانند باعث کاهش وزن شوند و در نهایت باعث تناسب اندام شما می شود.

روش تهیه معجون سرکه سیب و عسل

برای لاغری و کاهش وزن با سرکه سیب و عسل و تهیه کردن این معجون روش زیر را انجام دهید:

یک قاشق مرباخوری عسل و سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و خوب مخلوط کنید. حداقل دو بار در روز قبل از غذا خوردن از این معجون میل کنید. این معجون را حداقل چهارده روز میل کنید. این معجون معجزه آسا می تواند شما را بسیار لاغر کند.

برای کاهش وزن و لاغری در کنار ورزش، شما می توانید از روش های طبیعی و معجون های خاص مانند سرکه سیب و عسل استفاده کنید.

آیا عسل واقعا باعث لاغری می شود؟

نتایج مطالعات جدید محققان انگلیسی نشان می‌دهد که مصرف عسل به طور کلی و به ویژه یک قاشق چایخوری آن قبل از خواب موجب چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود.

 

نتایج مطالعات جدید محققان انگلیسی نشان می‌دهد که مصرف عسل به طور کلی و به ویژه یک قاشق چایخوری آن قبل از خواب موجب چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود.

این مطالعه توسط یک گروه محقق انگلیسی به سرپرستی مایک مک اینز از متخصصان ارشد تغذیه در انگلیس انجام شده است که تمام طول عمر خود را وقف این تحقیق کرده است.

این مطالعه نتایج جالبی داشت از جمله اینکه برخلاف دیدگاه عموم، ترکیب منحصر به فرد قندهای طبیعی موجود در عسل، آن را به یک غذای کاهش وزن تبدیل می‌کند.

نتایج این تحقیق از آن رو حایز اهمیت است که براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی چاقی یکی از بزرگترین چالش‌های جمعیتی و ابتلا به بیماریهای مختلف در سطح جهان است.

طبق تحقیقات این گروه، در یک برنامه غذایی برای کاهش وزن می‌توان از غذای معمول خانواده، تنقلات و انواع دسرها که معمولا در رژیم‌های غذایی لاغری منع می‌شوند، لذت برد به شرط اینکه به جای شکر از عسل برای شیرین کردن آنها استفاده شود.

علاوه بر این، با جایگزین کردن عسل به جای شکر در طول روز و افزودن یک قاشق عسل در نوشیدنی گرم و مصرف آن قبل از خواب، مکانیزیم‌هایی که در مغز نیاز بدن به شیرینی را تحریک می‌کنند، از فعالیت می‌افتند.

براساس نتایج تحقیق این گروه از محققان انگلیسی، عسل حاوی قند است اما بر عکس قندهای تصفیه شده، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به طور معمول برای هضم قند، ویتامین‌ها و ماده معدنی ذخیره شده در بدن استفاده می‌شود که در نتیجه بدن را از هر نوع مواد ذخیره ای عاری می‌سازد.

مک اینز سرمعتقد است که دلیل اصلی این که بسیاری از ما برای کاهش وزن تلاش می‌کنیم این است که مقدار زیادی قند و غذاهای فراوری شده مصرف می‌کنیم.

وی افزود: حتی غذاهای ظاهرا سالم کم چرب نیز اغلب با قندهای مخفی و یا آرد سفید درست شده‌اند که در بدن سریع به قند تبدیل می‌شوند. بنابراین مصرف بالای شکر به دلیل کالری موجود در آن و نداشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث افزایش وزن می‌شود، اما بر خلاف تصور، عسل که منبع خوب مواد مغذی است در کاهش وزن بسیار موثر است.

وی با اشاره به این که بیشتر چربی‌ها به عنوان یک منبع مصرف نشده در بدن ذخیره و باعث حجم و وزن می‌شود، گفت: عسل باعث به کارگیری چربی‌های ذخیره شده می‌شود و با سوزاندن آن، انرژی فعالیت روزانه را فراهم می‌کند و با کاهش وزن تدریجی از چاقی پیشگیری می‌کند.

پزشکان می‌گویند: در شرایط افسردگی مغز، پیام‌های شیمیایی ارسال می‌کند تا قند را از هر منبع ممکن دیگر بدن بگیرد. برخی از این پیام‌ها موجب تحریک حس سیری ناپذیری قند در شده و باعث می‌شود که انسان نتواند جلوی خود را در برابر مصرف شیرینی و شکلات بگیرد، اما مصرف عسل این چرخه را واژگون می‌کند.

این محقق انگلیسی می‌گوید: مصرف یک نوشیدنی شیرین شده با عسل در شب هنگام موجب کاهش استرس شبانه فرد می‌شود، به انسان اجازه می‌دهد که راحت‌تر بخوابد و در نتیجه بدن فرصت می‌یابد که به بازیابی، تعمیر و سوخت و ساز بپردازد و همین امر موجب موجب سوزاندن چربی می‌شود.

وی می‌گوید از آنجایی که عسل توسط زنبورها و از شهد گل‌ها درست می‌شود تا حدودی موجب هضم قند و تغییر ترکیبات آنها می‌شود که خود بر روش سوخت و ساز بدن ما تاثیر می‌گذارد.

مطالعات نشان می‌دهند زمانی که ما یک فنجان چای شیرین شده با عسل می‌نوشیم و یا در ماست عسل می‌ریزیم، قند عسل رفتاری کاملا متفاوت با قند سفید یا شکر در بدن دارد.

آزمایش‌های انجام شده توسط محققان انگلیسی نشان می‌دهد که یک قاشق چایخوری پر عسل سطح قند خون را کاهش می‌دهد که این ویژگی در شکر سفید مشاهده نمی‌شود.

این بدان معنی است که عسل موجب از فعالیت افتادن سلول‌های تنظیم قند خون در مغز نمی‌شود و به رییس بدن اطمینان می‌دهد که سوخت لازم خود برای کارکرد در حد مطلوب را دارد.

مطالب مشابه را ببینید!