مجله تاپ‌ناز‌

لاغری بی‌دردسر با اوتمیل جو دوسر

با شنیدن واژه اوتمیل دقیقاً چه چیزی به ذهن شما خطور می‌کند؟ در برهه‌ای از تاریخ آمریکا، جامعه بالاخره به اهمیت وعده صبحانه بیش از پیش پی برد و تحولی شگرف در سبک صبحانه‌های آمریکایی به وجود آورد. ترکیب جو دوسر با انواع مغزیجات و دانه‌های مغذی و میوه خشک، از لحاظ مغذی بودن و سیر نگه داشتن معده تفاوت چشمگیری با سایر گزینه‌های صبحانه به وجود آورده بود. ترکیب این مواد با یک فرآورده لبنی سرشار از کلسیم همچون شیر یا ماست، کامل‌ترین وعده را ایجاد می‌کرد. این مسئله به مرور، انتخاب برای وعده صبحانه در کل جهان را متحول کرد. از این رو بود که این انتخاب هنگام خرید صبحانه برای لاغری و سلامتی بسیار ترند شد. همین طور هنگام لیست کردن برنامه غذایی ورزشکاران، این نوع تغذیه تحت عنوان کربوهیدرات پیچیده یا کربوهیدرات بدنسازی در ردیف اول لیست قرار گرفت. برخوردار بودن جو دوسر از کیفیت بالا و استاندارد های پرورش و بسته بندی مناسب، مهمترین موضوع در هدایت مخاطب به سمت هدف سلامتی، کاهش وزن و تامین انرژی است. اوتمیل جو دوسر پرک فوری میلز، در راستای همین هدف تولید و توزیع گردیده است.

نوین‌ترین شیوه‌های مصرف جو دوسر در تغذیه ورزشکاران

با مطالعه جدیدترین متدهای تغذیه‌ی مربیان ورزشی باشگاه‌های بدنسازی لس‌آنجلس در سال ۲۰۲۲ به مواردی دست یافتیم. این موارد شما را با جدیدترین شیوه‌های مصرف جو دوسر پرک فوری و جو دوسر پرک صبحانه نیز آشنا می‌کند. جالب اینجاست که در قرن جدید هر چه به جلو می‌رویم، می‌بینیم که برنامه‌های غذایی از پیچیدگی و گستردگی خارج شده‌اند. تازه‌ترین برنامه‌های تغذیه ورزشکاران بسیار ساده تهیه می شود. در آنها معمولا از تعداد مواد اولیه محدودی استفاده می‌شود. با این تفاوت که اخیراً بیشتر مربیان، بر راس ساعت میل کردن وعده‌های غذایی هوشمندانه و کاملا ساده‌ تاکید دارند تا پیچیده کردن برنامه های تغذیه. عموما برای سرو جو دوسر پرک فوری، کافیست تنها یک دقیقه در آب جوش یا شیر جوشیده باقی بماند. جو دوسر پرک فوری باید به قدری باکیفیت، نرم و ریز باشد که بتوان به راحتی آن را در شیر سرد میل کرد. در فصل‌های گرم سال معمولا مایل به سرو جو دوسر به صورت سرد هستیم. اما در ماه‌های سرد، میل کردن صبحانه سرد تقریباً دشوار و خالی از هر نوع لذت است. در این فصول از حالت دیگری از مصرف جو دوسر پرک فوری که آماده کردن آن به صورت میکس گرم می باشد می‌توانیم استفاده کنیم.

لاغری بی‌دردسر با اوتمیل جو دوسر sobhaneh 3

مصرف جو دو سر به صورت اسموتی سرد

یکی از بهترین دستورات مصرف جو دوسر پرک فوری به صورت سرد، تهیه اسموتی می‌باشد. یک اسموتی اسپشیال متشکل از شیر سرد، جو دوسر پرک فوری، پودر پروتئین، موز، عسل و هر افزودنی طعم‌دهنده دیگری طبق ذائقه شما می‌تواند باشد. برخی از دیگر گزینه‌هایی که معمولاً توسط ورزشکاران به اسموتی‌ها افزوده می‌شوند عبارتند از :

  • کنجد
  • دانه چیا
  • پودر سنجد
  • پودر عناب
  • گردو
  • بادام زمینی
  • سویق جو دوسر
  • سویق گندم
  • سویق عدس
  • شیره انگور
  • شیره خرما

قابل ذکر است که قبل از اهمیت دادن به برنامه تغذیه مناسب ورزش، باید به برنامه‌ی تغذیه‌ی سلامتی‌مان اهمیت بدهیم. این برنامه طبق شرایط جسمانی هر شخصی متفاوت و متعلق به خود آن شخص است. بنابراین صرفاً یک گزینه‌ی خاص برای تمام افراد هیچ‌گاه تجویز نمی شود. هر فرد بسته به شرایطی که در آن قرار دارد تعداد معدودی از گزینه‌های فوق را برای مخلوط کردن در وعده صبحانه‌ی خود به شکل اسموتی یا به شکل‌های دیگر انتخاب می‌کند.

لاغری بی‌دردسر با اوتمیل جو دوسر

مصرف جو دوسر به صورت میکس گرم

اگر یک روز صبح درب تمام خانه های اروپایی و آمریکایی را بزنید، مشاهده می کنید که بیش از ۷۰ درصد مردم این کشورها در حال میل کردن میکس گرم اوتمیل می‌باشند. اکنون اوتمیل گرم جزو انکارناپذیر وعده‌ها به خصوص وعده‌ی صبحانه در اکثر قشرهای جوامع غربی و گاهی شرقی شده است. این ظرف گرم صبحانه، معمولا متشکل از جو دوسر پرک فوری، شیر گرم، موز، کشمش، گردو، فندق، دانه‌ی چیا، عسل، شیره‌ی خرما، شیره‌ی انگور، توت فرنگی یا تکه‌های میوه خشک است.

دو علت اصلی ترند شدن اوتمیل در وعده‌های غذایی روزانه

آنچه باعث همه‌گیر شدن وعده‌ی صبحانه‌ی حاوی جو دوسر شد، تاثیر مستقیم و گسترده آن بر تناسب اندام بود. اما یک مرحله قبل از تناسب اندام، ضرورت و اولویت سلامت نگه داشتن بدن است. مسئله حیاتی سلامت فیزیکی، اولین و مهمترین دغدغه‌ی هر فردی با هر سن و سال و شرایطی بر روی کره زمین است. دلیل دیگری که صبحانه‌ها و میان‌ وعده‌های متشکل از جو همه‌گیر شدند، تاثیر مثبت و شگرف آن بر کاهش انواع آسیب‌های جسمانی و بیماری‌ها بود. گنجاندن جو دوسر در وعده‌های غذایی روزانه در واقع استقبال از سبک زندگی سالم‌تر به حساب می آمد. علاوه بر آن، نقش آن در کاهش وزن و تناسب اندام بود که این استقبال تا این اندازه همه گیر شد.

لاغری بی‌دردسر با اوتمیل جو دوسر

جو دوسر پرک ارگانیک از کجا بخریم

مهمترین مسئله در افزودن جو دوسر به وعده های روزانه‌ی زندگی، کیفیت آن است. چرا که اگر از کیفیت کافی برخوردار نباشد، به زودی باعث دل‌زدگی و عدم تمایل در ذائقه‌ی فرد می‌شود. جو دوسر به خودی خود، خوش‌طعم و لذیذ و قابل استفاده‌ی هر روزه نیست. مگر اینکه از پروسه‌ی پرورش آن گرفته تا پخت و فرآوری، کاملاً حرفه ای و تخصصی انجام شده باشد. در این صورت جو دوسر پرک فوری به‌قدری با کیفیت، تازه و نرم خواهد بود که به راحتی می‌توان هر روز آن را در وعده‌های غذایی گنجاند. به جرات و با افتخار می‌توان گفت میلز، اولین و حرفه‌ای ترین واردکننده‌ی این سبک تغذیه به کشور است. برند میلز به‌‌طور تخصصی روی وعده های غذایی جدید و به روز در سطح جهان کار می‌کند. mealz در خصوص تغذیه کامل، مغذی و سالم به سبک تغذیه ورزشکاران در سال ۲۰۲۲ پژوهش، فعالیت و تولید محصول می‌نماید.

مطالب مشابه را ببینید!