مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای انتخاب لباس مناسب با توجه به رنگ پوست های مختلف

یکی از راه ها برای شیک پوش بودن و جذاب بودن استایل، انتخاب لباس با رنگ هماهنگ با پوست است که بسیار مهم است و شما باید رنگ پوست را شناسایی کنید و سپس لباسی را که تهیه می کنید بر اساس این پارامتر انتخاب شود. در موقع انتخاب لباس باید نکات اصولی و کاربردی را در نظر داشته باشید تا خرید بدون نقص داشته باشد و آنچه را که خریداری می کنید با ظاهر و استایل شما هماهنگ باشد و در مهمانی ها با پوشیدن لباس مورد نظر، خوش تیپ و جذاب به نظر برسید. به همین جهت در ادامه مطلب برای راهنمایی شما عزیزان در مورد نحوه انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست توضیحاتی ارائه کرده ایم.

انتخاب لباس مناسب رنگ پوست

رنگ پوست بدن افراد در طیف های متنوعی وجود دارد و در زمان تهیه لباس باید به این ویژگی ظاهری توجه کنید زیرا که نوع رنگ انتخابی روی جلوه لباس تاثیر می گذارد. انتخاب لباس مناسب رنگ پوست قطعا زیبایی و جذابیت شما را دو برابر می کند.

هر شخصی به رنگ خاصی علاقمند است ولی رنگی که آن را دوست دارید امکان دارد بهترین رنگ ممکن برای لباس مد نظر شما نباشد. برای هر شخصی دسته خاصی از رنگ ها وجود دارد که باعث می شود ظاهر زیبایی داشته باشد و یا بر خلاف آن تاثیر منفی روی ظاهر فرد بگذارد.

می توان گفت گزینش رنگ لباس از جمله دغدغه افراد به شمار می آید زیرا که نقش مهمی در ست کردن لباس دارد. با توجه به این که لباس ایرادات و اشکالات ظاهری افراد را می پوشاند و روی زیبایی موثر است پس باید توجه داشت که رنگ لباس را با دقت و حساسیت لازم و البته مناسب با تنالیته رنگ پوست فرد انتخاب گردد زیرا در ایجاد ظاهر زیبا برای افراد نقش زیادی دارد.

راهنمای انتخاب لباس مناسب با توجه به رنگ پوست های مختلف

شناسایی رنگ پوست

رنگ پوست ممکن است تیره، روشن و … باشد، با وجود این تفاوت رنگ بسیاری بین پوست های مختلف وجود دارد ولی می توان گفت که رنگ به دو دسته ته رنگ گرم و سرد تقسیم می شود. پوست گرم نارنجی یا زرد است و پوست سرد رنگ ابی یا صورتی دارد. برای اینکه بتوانید لباس متناسب با رنگ پوست بخرید باید در ابتدا رنگ پوست را شناسایی کنید. در ابتدا باید پوست صورت را با استفاده از صابون بشویید و حدود 15 الی 30 دقیقه صبر کنید تا قسمت های قرمز آن محو شود زیرا که برای شناسایی رنگ پوست باید پوست رنگ طبیعی داشته باشد و تمیز شود. در ادامه راهکارهای تشخیص رنگ پوست را توضیح داده ایم.

تشخیص از روی جواهرات

در صورتی که جواهرات نقره روی پوست شما زیبایی بیشتری دارد ته رنگ سرد دارید و در صورتی که جواهرات طلا روی پوست شما زیباتر است دارای ته رنگ گرم می باشید و در نهایت اگر هر دوی آنها طبق نظر شما زیبا می باشند در نتیجه پوستی با ته رنگ خنثی دارید.

استفاده از کاغذ سفید

برای این کار تکه ای کاغذ سفید را در کنار پوست صورت قرار دهید. در صورتی که پوست شما زردتر به چشم می خورد به احتمال زیاد ته رنگ پوست شما گرم است ولی در صورتی که پوست شما صورتی مایل به قرمز به نظر می رسد به احتمال زیاد ته رنگ پوست شما سرد است.

راهنمای انتخاب لباس مناسب با توجه به رنگ پوست های مختلف

تست کردن در زیر نور خورشید

پس از تمیز کردن پوست در زیر نور طبیعی قرار بگیرید تا بتوانید که تن پوست را شناسایی کنید. به کار بردن نورهای مصنوعی باعث تغییر رنگ پوست شما می شود. باید توجه داشته باشید که عوامل مختلف مانند اشعه نور خورشید یا استفاده از بعضی از داروها روی پوست تاثیر می گذارند و قادر می باشند رنگ پوست را عوض کنند.

بررسی خط فک

این محل به صورت معمول کمتر از دیگر قسمت های صورت مورد اثر تغییرات رنگ پوست قرار می گیرد. پوست تمیز و شسته شده خود را در این ناحیه زیر نور آفتاب مورد بررسی قرار دهید.

بررسی رگ ها

برای این کار باید رنگ رگ های زیر مچ دست خود را بررسی کنید. اگر رگ های شما به صورت آبی یا بنفش باشد به احتمال زیاد ته رنگ سرد دارید و در صورتی که رگ های شما مایل به سبز بود ته رنگ گرم دارید. اگر اطمینان ندارید که رنگ رگ های شما بیشتر متمایل به چه رنگی است درصد زیادی ته رنگ خنثی دارید.

راهنمای انتخاب لباس مناسب با توجه به رنگ پوست های مختلف

انتخاب لباس مناسب برای پوست های مختلف

در ادامه رنگ لباس متناسب با رنگ پوست های مختلف را مورد بررسی قرار داده ایم.

رنگ لباس برای پوست هایی با ته مایه گرم

در صورتی که ته مایه رنگ پوست به طرف رنگ های گرم مانند زرد متمایل است رنگ هایی که می توانند مکمل خوبی برای رنگ پوست شما باشند شامل قرمز و نارنجی هستند. در صورتی که به رنگ قرمز علاقه دارید بهتر است از قرمز منمایل به ارغوانی یا شرابی استفاده کنید.

رنگ لباس برای پوست هایی با ته مایه سرد

اگر ته مایه رنگ پوست شما آبی یا سرد است رنگ سبز نعنایی و زرد لیمویی انتخابی خوب است. اگر رنگ لباس شما زرد لیمویی است می توانید آن را با رنگ هایی مانند خاکی و شکلاتی ست کنید و ترکیبی جذاب در استایل خود داشته باشید. اگر به رنگ سبز علاقه دارید از سبزهای تیره و قوی برای رنگ لباس استفاده کنید.

راهنمای انتخاب لباس مناسب با توجه به رنگ پوست های مختلف

رنگ لباس برای پوست های تیره

اگر پوست شما رنگ تیره دارد باید لباسی را برگزینید که با رنگ های تیره تضاد داشته باشد. این تضاد صورت فرد را از حالت یکنواختی بیرون می آورد و باعث جذابیت و زیبایی می شود. رنگ های صورتی، خاکستری روشن، سفید، آبی روشن و خاکی به تن کنید. مناسب ترین رنگ ها برای افرادی که پوست تیره دارند، رنگ چشم و موهایشان نیز تیره است، آنهایی است که با رنگ صورت مغایرت داشته باشند تا روشن تر به چشم اید. به هر اندازه پوست تیره تر باشد لباس های روشن تر به میزان بیشتری برای آن مناسب است. از رنگ هایی مانند مشکی، قهوه ای و سرمه ای به میزان کمتر استفاده کنید و رنگ هایی مانند فیروزه ای، قرمز و نعنایی را اصلا استفاده نکنید.

رنگ لباس برای پوست های گندمی

رنگ لباس مناسب برای پوست گندمی رنگ هایی مانند مشکی، لاجوردی، زرشکی، صورتی و سرمه ای است. بیشتر رنگ ها از جمله رنگ های خاکی برای این رنگ پوست مناسب است. باید توجه کنید که از رنگ هایی که همرنگ با پوست است دوری کنید و از رنگ هایی مانند قهوه ای تیره، سبز پسته ای و بنفش نات و کمرنگ استفاده نکنید.

رنگ لباس برای پوست خیلی روشن

برای پوست روشن بهتر است از رنگی استفاده کنید که با رنگ پوست مغایرت داشته باشد. مثلا رنگ های مناسب این دسته از قبیل آبی سیر، آبی ملایم، قهوه ای بژ و هر نوع رنگی به جز رنگ سفید خوب است. ولی رنگ های نامناسب برای این این رنگ پوست شامل نارنجی، قرمز، ارغونی، زرد و صورتی است.

مطالب مشابه را ببینید!