مجله تاپ‌ناز‌

لیفت ابرو چیست مزایا و معایب روش لیفت ابرو برای زیبایی

در این بخش انواع روش های لیفت ابرو را توضیح داده ایم و در ادامه اطلاعاتی در مورد عوارض و مزایای این عمل زیبایی را می خوانید.

بالا رفتن سن و جاذبه زمین، می تواند باعث کند شدن تولید کلاژن شود و عضلات دچار افتادگی و شل شدن می شوند. قسمت زیری ابرو و پیشانی نسبت به باقی اجزای صورت دچار چین و چروک بیشتری می شوند و برای جذابیت بیشتر صورت و ابروها می توانید به آنها فرم و حالتی مناسب دهید.

افتادگی ابرو باعث می شود تا چهره خانم ها پیر و خسته به نظر برسد و با توجه به اینکه اصلی ترین بخش از صورت به حساب می آید، بهتر است خانم ها با روش هایی مانند تاتوی ابرو، هاشور ابرو و … عیوب موجود در ابروهای خود را تا حدودی پنهان کنند.

لیفت ابرو

لیفت ابرو چیست ؟

لیفت ابرو یعنی بالا بردن ابروها و شما می توانید با این روش چهره ای جوان و شاداب داشته باشید، بالا بردن ابرو عمل زیبایی به حساب می آید و باعث خوش فرم شدن آنها می شود و چهره شما را زیباتر نشان خواهد داد.

عمل لیفت برای افراد در رده سنی 40 تا 60 سال مناسب است ولی با این حال اگر ابروی شما حالت افتادگی دارد برای از بین بردن نقص ابروهایتان آنها را به کمک جراحی زیبایی به سمت بالا بکشید.

لیفت ابرو

روش های مختلف لیفت ابروها

برای بعضی از روش های عمل زیبایی نیاز به بیهوشی کامل و یا موضعی است و این جراحی زیبایی حدود 1 تا 3 ساعت زمان نیاز دارد. عمل لیفت با روش های مختلف انجام می گیرد و انتخاب روش مناسب بستگی به نتیجه و هدفی دارد که شما خواهان آن هستید.

چنانچه مایل هستید که ابروهایتان به صورت دائمی به سوی بالا کشیده شود بهتر است از طریق جراحی پلاستیک یا جراحی آندوسکوپی این عمل زیبایی را انجام دهید. لیفت ابرو را می توانید با استفاده از روش های موقت مانند لیفت ابرو با نخ، بوتاکس، لیزر و … انجام دهید که این روش ها ارزان تر هستند و دوره ریکاوری آن هم کوتاه تر است.

 

 

بالا بردن ابرو با تزریق بوتاکس

در این روش در ابتدا با یک کرم بی حس کننده قسمت های مورد نیاز بی حس می شوند سپس بوتاکس در قسمت داخلی یا اطراف ماهیچه های مورد نظر تزریق می شود. انجام این روش در حدود چند دقیقه طول می کشد و به مدت 3 تا 5 ماه دوارم دارد پس بهتر است این روش را با دیگر روش ها ترکیب نمایید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بالا بردن ابرو با بوتاکس هزینه و عوارض کمی دارد و دوره ریکاوری آن هم آسان و سریع است و شما پس از تزریق بوتاکس نیاز به استراحت ندارید و می توانید به فعالیت های روزانه خود برسید.

 

بالا کشیدن ابرو با لیزر

در این روش هدف تحریک سلول های واقع شده در لایه میانی پوست است تا روند کلاژن سازی سرعت بیشتری پیدا کند. در لیفت ابرو به کمک متخصص لیزر طرح شبکه ای از پالس های کوچک نوری را روی پوست پیشانی متمرکز می کند و هنگام برخورد هر کدام از این پالس های کوچک با پوست، حجم زیادی از انرژی به لایه میانی پوست نفوذ می کند و در نتیجه تحریک پوست پیشانی و کلاژن سازی انجام می گیرد.

در این روش نیاز به چند جلسه لیزر درمانی است و به همین دلیل هزینه این عمل زیبایی نسبت به دیگر روشها بیشتر است.

 

جراحی کلاسیک

این روش با بیهوشی کامل انجام می گیرد و به صورت معمول برش روی خط مو یعنی خط بین پیشانی و محل رویش مو انجام می شود. در این روش جراح پوست را از عضله زیرین جدا می کند و سپس می کشد و پوست های اضافه را جدا می کند. در این مرحله ماهیچه هایی که باعث ایجاد خطوط اخم می شوند هم تا حد زیادی از بین می روند و در نتیجه چین و چروک میان ابروها از میان می رود و در پایان برش ایجاد شده با بخیه بسته می شود.

این روش برای از بین بردن چین و چروک های بسیار زیاد مناسب است و پایداری آن از دیگر روش ها بیشتر است ولی دوره ریکاوری طولانی تری دارد.

 

 

جراحی آندوسکوپی

در روش آندوسکوپی بیهوشی کامل انجام می شود و چند برش کوچک در قسمت بالایی پیشانی  داده می شود و به کمک آندوسکوپ محل های مورد نظر برای ایجاد تغییرات مشخص می شوند. آندوسکوپ وارد برش ها می شود و امواج را به مانیتور ارسال می کند سپس پوست پیشانی به کمک ابزار مخصوص این کار به سوی بالا کشیده می شود تا در محل مناسب قرار بگیرد.

از این روش برای افتادگی های متوسط و ملایم استفاده می شود و به دلیل اینکه برش ها محدود هستند عوارض کمتری دارد و دوره درمان آن هم کوتاه تر است. این عمل زیبایی علاوه بر بالا کشیدن ابروها پوست اطراف آن و پیشانی را صاف می کند و چین و چروک ها از بین می روند.

 

بالا بردن ابرو با نخ

در این روش برش هایی در موهای ابرو به قط 3 تا 4 میلی متر ایجاد می شود و نخ هایی از جنس نایلون به ابرو پیوند داده می شود که این نخ ها مقاوم و غیر جذبی می باشند. این روش پوست شل شده گفته می شود و جمع می شود و کلاژن های اطراف پوست ابرو هم تحریک می شوند از این رو بالا رفتن ابرو انجام می گیرد.

بالا بردن ابرو با نخ در حد متوسط انجام می گیرد پس ابروها حالت طبیعی خواهند داشت و چهره مصنوعی به نظر نخواهد رسید. قسمت بیرونی ابرو بیشتر از قسمت های درونی آن به سوی بالا کشیده می شود و این روش دائمی نیست و اثر آن بین 12 تا 18 ماه از بین خواهد رفت و پس از این مدت شما باید باز برای بالا بردن ابروهای خود اقدام کنید.

 

آمادگی قبل از عمل لیفت

  • برای انجام عمل لیفت باید سلامت کامل را داشته باشید.
  • 14 روز قبل از انجام عمل زیبایی و 28 روز پس از انجام عمل زیبایی اصلا سیگار نکشید.
  • اگر موی شما بلند است ممکن است برای جلوگیری از مزاحمت روی پیشانی، آنها را کوتاه کنید.
  • افرادی که پوست کلوئیدی دارند باید قبل از انجام عمل زیبایی با پزشک خود مشورت کنند.

 

مراقبت های بعد از عمل زیبایی بالا کشیدن ابروها

  • پس از انجام عمل لیفت ابرو باید از محل عمل و سر به خوبی مراقبت کنید و از انجام فعالیت هایی که به سر شما فشار وارد می کنند پرهیز کنید.
  • بهتر است در موقع خواب سر خود را در سطح بالاتری از بدن قرار دهید.
  • روی زخم ها یخ یا کیسه آب گرم قرار ندهید و فقط از پمادها و داروهایی که پزشک متخصص تجویز کرده است استفاده کنید.
  • یک هفته پس از انجام این عمل زیبایی برای جدا کردن بخیه ها به پزشک مراجعه کنید.
  • انجام فعالیت های روزانه سنگین یا تمرین های سنگین ورزشی را به سه ماه بعد از انجام عمل زیبایی موکول کنید.

 

 

عوارض لیفت ابروها

  • انجام دادن این عمل زیبایی نیاز به تخصص دارد پس صورت خود را دست هر کسی که مدعی متخصص زیبایی بود نسپارید.
  • پس از انجام عمل بالا کشیدن ابروها در اطراف چشم ها کبودی و تورم ایجاد می شود که این علائم پس از یک تا دو هفته از بین می روند.
  • با توجه به واکنش صورت اغلب ابروها در ماه اول بالاتر از حد طبیعی خود به نظر می رسند که نباید نگران باشید و با وارد شدن به ماه دوم ابروها به حالت طبیعی خود بر می گردند.
  • بعضی از عوارض مانند باقی مانند جای زخم و تشکیل لخته زیر پوست و بروز اشکال در بازسازی پوست و حساسیت به مواد بی حسی و آسیب عصب های صورت در حین انجام عمل و بروز عفونت پس از عمل ممکن ایجاد شوند.

 

مزایای عمل زیبایی لیفت ابروها

  • چین و چروک های موجود در پوست پیشانی، پل بینی و میان چشم ها بسیار کاهش پیدا می کنند.
  • خط اخم بهبود پیدا می کند و چروک عمودی میان دو ابرو هم تا حد زیادی از بین می روند.
  • ابروها بالا می روند و در نتیجه سن کمتر از حد معمولی به نظر می رسد.

 

مطالب مشابه را ببینید!