مجله تاپ‌ناز‌

ماسک آرد نخود برای پوست + روش تهیه این ماسک و فوایدی که برای زیبایی دارد

ماسک آرد نخود برای زیبایی پوست بسیار فواید دارد. یکی از مهمترین خواصی که ماسک آرد نخود برای پوست دارد روشن کنندگی پوست است. می توانید برای برخورداری از بهترین خواص این ماسک آن را به صورت ترکیبی از مواد دیگر مصرف کنید.

افرادی که پوست روشن و طلیف دارند و به زیبایی و مراقبت از پوست خود اهمیت می دهند، می توانند این ماسک را تهیه کنند. ماسک آرد نخود با گلاب می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

انواع ماسک آرد نخود

افراد متخصص این نوع ماسک را بر حس نوع پوست مصرف می کنند مثلا افرادی که پوستی خشک دارند باید از ترکیب معجره آسای آرد نخود و شیر استفاده کنند. افرادی که پوست چرب دارند می توانند این ماسک را با گلاب استفاده کنند.

ماسک های زیادی برای درمان مشکلات پوستی و داشتن پوست شفاف وجود دارند که یکی از آنها با آب برنج است و با معرفی ماسک آب برنج شما می توانید به تاثیرات خاص آن پی ببرید.

ماسک آرد نخود برای پوست

یکی از ترکیبات جالبی که برای تهیه این محلول می توان توصیه نمود، ترکیب آرد نخود با زردچوبه می باشد ولی در مصرف این ماسک باید دقت کافی را داشته باشید. زردچوبه باعث کم شدن مو و ابرو می شود و در نتیجه باید آن را روی ابروها قرار ندهید. در بعضی از موارد هم ممکن است فرد دچار حساسیت باشد. پس ابتدا ماسک را روی نواحی خاصی از بدن تست کند و سپس اقدام به مصرف کند.

ماسک شیر، زرد چوبه و آرد نخود

این ماسک یکی از ترکیبات موثر برای پوست است و برای تهیه آن باید 3 قاشق چای خوری آرد نخود، 1 قاشق چای خوری زرد چوبه و کمی شیر کم چرب و گلاب را با هم مخلوط کنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید.

 

ماسک عسل و آرد نخود

یکی دیگر از خواص مهمی که این ماسک برای پوست شما دارد و بسیار مهم است، درمان جوش صورت است. برای رفع جوش صورت می توانید کمی آرد نخود را با عسل مخلوط کنید، برای بالا بردن خاصیت پاکسازی کننده این ماسک کمی پودر صندل هم به آن اضافه کنید. این ماسک با داشتن خواص ضد عفونی کننده می تواند جوش های صورت را درمان کند.

آرد نخود ویتامین ب دارد و مصرف این آرد می تواند بسیار موثر باشد و علاوه بر درمان های پوستی باعث حفظ سلامت بدن شما شود. ارزش غذایی این ماده به میزانی است که مصرف یک سوم لیوان از آن برابر با غلات، نان و گوشت می باشد.

مصرف ماسک نخود برای افرادی که پوست تیره دارند هم مفید است و می توانند با ترکیب این ماسک و مواد لایه بردار پوستی شفاف و روشن داشته باشند. یکی از ترکیبات موثر دیگر برای از بین بردن جوش های صورت استفاده از ماسک خیار است که می توانید در کنار استفاده از این ماسک تاثیرات بیشتری روی پوست خود ببینید.

با توجه به اینکه پوست شما می تواند خواص مختلف را از مواد دریافت نماید، می توانید از ترکیبات موثرتر دیگری مانند آبلیمو هم در این ماسک استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!