مجله تاپ‌ناز‌

ماسک آناناس برای زیبایی پوست + طرز تهیه ماسک آناناس برای سلامت پوست صورت

ماسک آناناس جزو ماسک های طبیعی است که برای پوست بسیار مفید است و می تواند باعث سلامت پوست شود و در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی در مورد ماسک آناناس و طرز تهیه این ماسک برای زیبایی پوست صورت را توضیح دهیم.

آناناس جزو میوه های گرمسیری است و دارای انواع ویتامین A، C و ویتامین های گروه B، کلسیم، آهن، فسفر، منگنز و اسید سیتریک می باشد و برای پوست صورت بسیار مفید و موثر می باشد. از ماسک های آناناس برای درمان کردن جوش صورت و تقویت ماهیچه ها صورت استفاده می کنند.

ماسک صورت آناناس باعث تولید کلاژن می شود و پوست را سفت می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث صاف شدن چین و چروک های ریز موجود در سطح پوست می شود.

انواع ماسک آناناس برای زیبایی و سلامت پوست

یکی از روش های خوب برای از بین بردن مشکلات پوستی، استفاده کردن از ماسک های طبیعی برای پوست صورت می باشد. در ادامه انواع ماسک های طبیعی آناناس بریا پوست صورت را در اختیار شما قرار می دهیم و اگر برای پوست خود بسیار هزینه کرده اید ولی به نتیجه ای نرسیده اید پس با ما همراه باشید.

بستن منافذ باز پوست

از دیگر خواص استفاده کردن از آناناس بستن منافذ باز پوست می باشد که بهتر است این روش را امتحان کنید تا شاهد تغییرات شگفت انگیزی روی پوست باشید.

مواد لازم

  • پوره آناناس : یک قاشق چای خوری
  • ماست غلیظ : دو قاشق چای خوری

روش تهیه

تمام مواد را با هم مخلوط کنید سپس لایه نازکی از خمیر را روی پوست تمیز اعمال کنید و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند و در نهایت روی پوست خود پاک کنید و پس از تونر زدن از کرم مرطوب کنده استفاده نمایید.

نکته: استفاده زیاد از این ماسک ممکن است سبب از بین بردن یک لایه از پوست تان شود.

ماسک آناناس برای زیبایی پوست

ماسک از آناناس برای رفع جوش

ماسک آناناس تاثیر خوبی برای از بین بردن جوش های صورت و گلوله های چربی زیر پوستی دارد.

مواد لازم

  • آناناس رسیده : ۱ عدد
  • الکل میوه : به اندازه وزن آناناس خرد شده
  • روغن آفتابگردان : ۱ لیوان

طرز تهیه ماسک

ابتدا آناناس را پوست بگیرید و در درون مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظ شده ای در آید سپس الکل میوه را به آناناس خرد شده اضافه کنید و همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و روغن آفتابگردان را به مخلوط آناناس اضافه کنید.
می توانید این ماسک را روزی یک بار به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با کمک آب سرد صورتتان را بشویید.

ماسک طبیعی از آناناس برای تقویت کردن ماهیچه های پوست صورت

در ابتدا پوست صورت خود را با آب آناناس را خوب ماساژ دهید برای این کار می توانید از یک پنبه آغشته شده به آب آناناس استفاده کنید.

آب آناناس خاصیت آرام کنندگی و تقویت کنندگی برای پوست صورت دارد و از خستگی پوست جلوگیری می کند و باعث شفاف شدن پوست می شود. باید توجه کنید که آب آناناس باید طبیعی باشد و اگر پوست حساسی دارید بهتر است اصلا از آب آناناس برای صورت خود استفاده نکنید زیرا می تواند باعث قرمزی و مرتب شدن پوست شود.

روشن شدن پوست با آناناس

برای درخشان کردن پوست می توانید که از آناناس کمک بگیرید تا صورت شما زیبا و درخشان شود.

مواد لازم

  • پوره آناناس : یک قاشق چای خوری
  • برنج پخته شده : دو تا سه قاشق چای خوری
  • روغن نارگیل : یک تا دو قاشق چای خوری

نحوه تهیه ماسک

برای تهیه این ماسک، روغن نارگیل را با برنج پخته که هنوز داغ می باشد ترکیب کنید سپس به آن آناناس له شده اضافه کنید و لایه ضخیمی از خمیر به دست آمده را روی صورت تمیز بزنید، اجازه دهید که به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند و در نهایت صورت خود را بشویید و از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

یکدست شدن پوست

با استفاده از آناناس می توانید پوست صاف و یکدست داشته باشید و فقط کافی است که مواد لازم را با هم ترکیب کنید تا ماسک مفید از آناناس تهیه شود.

مواد لازم

  • پوره آناناس : یک قاشق چای خوری
  • ژل آلوئه ورا : دو قاشق چای خوری
  • روغن درخت چای : دو قطره

نحوه تهیه

تمام مواد گفته شده را با هم ترکیب نمایید سپس یک لایه نازک از خمیر به دست آمده را بر روی پوست اعمال کنید و پس از زمان ده دقیقه با آب ولرم بشویید و در نهایت از یک مرطوب کننده استفاده نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!