مجله تاپ‌ناز‌

ماسک آووکادو برای پوست + معرفی چند ماسک موثر آووکادو برای زیبایی چهره و پوست

در این بخش ماسک های خوب آووکادو برای زیبایی پوست و زیبای چهره را به شما معرفی می کنیم. ماسک آووکادو بسیار پرکابرد است و بسیاری از خانم ها از آن استفاده می کنند. در ادامه در مورد ساخت این ماسک ها و اثرات آن بر پوست توضیحاتی ارائه کرده ایم.

ماسک آووکادو برای زیبایی پوست

ترکیب میوه آووکادو با دیگر میوه ها و مواد می تواند ماسک های خوبی ایجاد کند زیرا این میوه دارای دارای انواع مواد معدنی و مغذی است و برای پوست و مو بسیار پر اهمیت است. این میوه می تواند مانند یک آبرسانی طبیعی عمل نمایید و از پوست پوست شدن پوست شما جلوگیری کند و می تواند باعث سفید شدن پوست شما شود و از ایجاد زخم و آکنه هم پیشگیری کند. این ماسک به دلیل مواد مغذی که دارد می تواند از پیر شدن پوست جلوگیری کند. در ادامه انواع ماسک آووکادو را معرفی می کنیم.

 

ماسک برای خشکی پوست

چنانچه پوست شما خشک است می توانید از ماسک آووکادو و عسل استفاده کنید. این ماسک آسان تهیه می شود و مواد مورد نیاز آن هم در دسترس است.

طرز تهیه و استفاده از این ماسک

آووکادو را کاملا له کنید و آن را با کمی عسل مخلوط کنید. این ماسک را 10 الی 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. پس از مدت زمانی که تعیین شده است صورت خود را با آب سرد بشویید و سپس خشک کنید. برای تاثیر بیشتر می توانید از این ماسک دو روز در هفته استفاده کنید.

ماسک آووکادو و موز

این ماسک برای تمام پوست ها مناسب است. برای استفاده از این ترکیب کافی است که به مقدار مساوی آووکادو و موز را با هم ترکیب کنید و آن را 10 الی 20 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و سپس صورت را بشویید. استفاده دو بار در هفته از این روش هم منعی ندارد.

ماسک آووکادو و ماست

دیگر ترکیبی که به شما کمک می کند تا رطوبت پوست خود را تامین کنید استفاده از ترکیب آووکادو و ماست است.

طرز تهیه و استفاده از این ماسک

نصفی از آووکادو رسیده را خوب له کنید و ماست را با آن ترکیب کنید. این مواد را 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و خوب ماساژ دهید. صورت خود را با آب سرد بشویید و از کرم مرطوب کننده مناسب برای صورت خود استفاده کنید. می توانید یک روز درمیان از این ماسک استفاده کنید.

 

 

ماسک جوی دو سر و آووکادو

ماسک جو به تنهایی هم بسیار مفید است و اگر با آووکادو ترکیب شود می تواند بسیار شگفت انگیز باشد. برای استفاده از این ماسک این دو ماده را با هم ترکیب کنید و اگر مایل هستید به آن عسل اضافه کنید و آن را روی صورت خود بزنید. اچازه دهید که 10 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس صورت را بشویید. باید در نظر داشته باشید از این ماسک باید فقط یک بار در هفته استفاده کنید.

ماسک آووکادو و تخم مرغ

دیگر ماسک مفید برای بهبود پوست ماسک آووکادو با سفیده تخم مرغ است. این ماسک می تواند تمام آکنه های پوست را درمان کند و به شما پوستی لطیف ببخشد.

طرز تهیه و استفاده از این ماسک

یک سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کنید و آن را با نصف آووکادو رسیده ترکیب کنید. این مواد را روی صورت بزنید و اجازه دهید که چند دقیقه روی پوست بماند. پس از چند دقیقه می توانید صورت را آب ولرم بشویید. این ماسک تاثیر زیادی روی پوست دارد و استفاده از آن فقط هفته ای یک بار توصیه می شود.

ماسک مناسب برای پوست های چرب

وقتی که پوست شما چرب است احتمال به وجود آمدن جوش بسیار زیاد است. اگر مایل هستید که از جوش های صورت در امان باشید و پوست صاف داشته باشید می توانید از ترکیب آووکادو، تخم مرغ و لیمو ترش استفاده کنید. این ماسک را می توانید 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک آووکادو برای پوست

ماسک از بین برنده لک های پوست

این ماسک بسیار کاربردی است و خیلی از افراد از آن برای از بین بردن لک های پوستی خود استفاده می کنند و نتیجه خوبی هم گرفته انمد. برای این ماسک نیاز به یک آووکادو، یک قاشق غذاخوری زردچوبه، یک قاشق ماست و یک عدد لیمو ترش دارید.

طرز تهیه و استفاده  از این ماسک

تمام مواد را با هم مخلوط کنید و سپس این مخلوط را روی پوست خود بزنید و اجازه دهید که 10 الی 15 دقیقه بماند. پس از این زمان می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید. برای تاثیر بیشتر می توانید از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید ولی استفاده بیش از حد آن می تواند باعث التهاب پوست شود.

ماسک آووکادو برای لایه برداری

برای لایه برداری می توانید از میوه آووکادو و دو ترکیب دیگر استفاده کنید. برای استفاده از این لایه بردار باید به همراه آووکادو یک عدد پرتقال و عسل و روغن بابونه نیز تهیه کنید. بعد از مخلوط این مواد می توانید آن ها را بر روی پوست خود زده و بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و تاثیر این ماسک را به خوبی مشاهده کنید.

آووکادو برای همه پوست ها

اگر نمی دانید که نوع پوست شما چیست توصیه می کنیم از ترکیب آووکادو، روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا استفاده کنید. این ترکیب برای همه پوست ها مناسب است و می تواند باعث بهبود پوست شما شود و لکه های تیره روی پوست را تا حدودی کم رنگ می کند. استفاده ماهانه ۸ بار از این ماسک بلامانع است.

 

 

روغن زیتون و آووکادو

یکی از انواع ماسک هایی که می توانید از آن ها استفاده ترکیب آووکادو با روغن زیتون می باشد. این ماسک برای انواع پوست ها کاربرد دارد و می تواند به روشن شدن و شفاف شدن پوست شما کمک کند. برای استفاده از این ترکیب کافی است یک عدد آووکادو را با یک چهارم فنجان روغن زیتون مخلوط کرده و ترکیبی که بدست می آید را روی صورت خود بزنید. بعد از ۳۰ دقیقه می توانید صورت خود را بشویید تا تاثیرات این ترکیب را ببینید. استفاده بیش از حد از این ماسک توصیه نمی شود و تنها می توانید دو بار در ماه از آن استفاده کنید.

رفع چین و چروک ها با آووکادو

یکی از روش های رفع چین و چروک پوست استفاده از هسته آووکادو می باشد. برای استفاده از این هسته نیاز است تا آن را به مدت ۴ ساعت در فریزر قرار داده و بعد با استفاده از هسته منجمد شده آن صورت خود را ماساژ دهید. این کار گردش خون را در صورت بهبود می بخشد و می تواند به راحتی باعث از بین رفتن چروک های صورت شما شود و شما را از هر گونه جراحی و بوتاکس بی نیاز می کند.

آووکادو و شیر

شیر برای پوست بسیار مفید می باشد و زمانی که با آووکادو ترکیب شود می تواند تاثیرات بسیار فوق العاده ای برای پوست شما داشته باشد. برای استفاده از این روش شما نیاز به یک عدد آووکادو رسیده دارید و باید له شده آن را با چند قاشق شیر ترکیب کنید تا ماسک شما حالت خمیری داشته باشد. می توانید این ماسک را ۲ دقیقه بر روی پوست خود ماساژ بدهید و اجازه بدهید که ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند و بعد با آب سرد بشویید.

روغن شاهدانه به همراه میوه آووکادو

ماسکی که از ترکیب روغن شاهدانه و این میوه باشد می تواند اثرات مثبتی بر روی پوست داشته باشد و آن را از حالت خشکی خارج می کند و باعث شادابی آن می شود. استفاده از این نوع ماسک فقط ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد و بعد از این زمان دیگر اثری بر روی پوست شما نخواهد داشت و می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید.

نکته های مهم

  •  سعی کنید قبل از استفاده از هر نوع ماسکی برای پوست خود ابتدا میزان کمی از آن را روی ناحیه ای از پوست خود تست کنید و در صورتی که علامت های آلرژی بروز پیدا نکرد سپس از آن ماسک برای صورت خود استفاده کنید.
  • در حین استفاده از انواع ترکیب هایی که با آووکادو تهیه می شود سعی کنید از آووکادو رسیده استفاده کنید تا بتوانید آن را به خوبی روی پوست خود بمالید.
  • استفاده از این میوه می تواند به همراه موادی باشد که با پوست شما سازگاری دارند.
  • اگر به میزان زیاد از ماسک های یاد شده تهیه کرده اید می توانید آن ها را نگه دارید زیرا فاسد نمی شوند ولی استفاده دوباره از آن ها برای پوست صورت امکان پذیر نمی باشد و باید از آن ماسک های برای گردن و قفسه سینه استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از ماسک هایی که با آووکادو تهیه می شود می توانید آن ها را در یخچال قرار بدهید تا خنک شوند. این کار باعث می شود که التهاب پوست شما کم شده و پوست شما را سفت می کند.
  • روغن زیتون یکی از مرطوب کننده های طبیعی می باشد و در صورتی که پوست خشکی دارید می توانید به همراه هر یک از ماسک هایی که  مطرح شده است کمی از این روغن را نیز استفاده کنید.
  • سعی کنید قبل از این که از ماسک استفاده کنید صورت خود را تمیز بشویید و برای پاک کردن آرایش خود از آرایش پاک کن هایی استفاده کنید که در آن ها از روغن نارگیل استفاده شده است. البته روغن نارگیل به تنهایی نیز می تواند به عنوان آرایش پاک کن به کار برود و تاثیرات بسیار خوبی برای پوست شما دارد.
  • استفاده از هر نوع ماسکی می تواند مزایای بسیار زیادی برای پوست شما داشته باشد ولی استفاده بی رویه می تواند تاثیرات منفی برای پوست شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید از هر ماسک حداکثر یک الی دو بار در هفته استفاده کنید تا مواد مغذی را به پوست برسانید.

 

مطالب مشابه را ببینید!