مجله تاپ‌ناز‌

ماسک تفاله قهوه + آموزش ساخت ماسک با تفاله قهوه برای شادابی و زیبایی پوست

ماسک تفاله قهوه می تواند باعث زیبایی پوست صورت شما شود. تفاله قهوه خواص زیادی دارد و می تواند به حفظ سلامت پوست شما کمک کند. ماسک تفاله قهوه می تواند تاثیرات مفیدی بر روی پوست شما داشته باشد و باعث کاهش رادیکال های آزاد شود و از پیری پوست و مشکلات پوست جلوگیری کند. در این بخش اطلاعات بیشتری در مورد خواص تفاله قهوه می خوانید.

قهوه دارای خواص متعددی است و تجربه نشان داده که استفاده از تفاله قهوه هم خواصی دارد که از جمله آنها می توان به سلامت پوست اشاره کرد. تفاله قهوه دارای آنتی اکسیدان است و از بدن محافظت می کند. این ماده در دسترس بسیاری از افراد است و به همین دلیل استفاده از تفاله قهوه خیلی آسان است و می توان به فوایدی مانند شادابی، رفع پیری و … اشاره نمود.

ماسک تفاله قهوه انواع مختلفی دارد که از ترکیبات متعدد با مواد مختلف به دست می آید و هر کدام تاثیرات به خصوصی دارند. در این مطلب با انوع مختلف این نوع ماسک آشنا می شود. این ماسک خانگی را خیلی راحت می توانید در منزل تهیه کنید و به زیبایی پوست خود کمک کنید.

انواع ماسک تفاله قهوه برای پوست صورت

برای استفاده از ماسک تفاله قهوه باید دستورات زیر را انجام دهید ترکیبات این ماده با دیگر مواد می تواند تاثیرات عالی روی پوست بگذارد که به آنها اشاره می کنیم.

ماسک قهوه و تخم مرغ

این نوع ماسک با ترکیب طلایی قهوه و تخم مرغ درست می شود و با قرار دادن این ماسک به مدت 10 دقیقه روی پوست می توانید پوستی شفاف، نرم، لطیف و درخشنده داشته باشید. افرادی که از این ماسک استفاده می کنند پوستی جوان دارند و دیرتر پیر می شوند و برای استفاده زا خواص از این ماسک می توانید هفته ای یک بار این ترکیب را استفاده کنید.

ماسک تفاله قهوه

ماسک قهوه و کاکائو

ترکیب پودر کاکائو و تفاله قهوه هم می تواند باعث سلامت پوست شود. ترکیب سه قاشق خامه، قهوه و یک قاشق عسل به شکلی معجزه آسا باعث حفظ سلامت پوست می شود. این خمیر را 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید و با استفاده از این ترکیب ماسک می توانید پوست را لایه برداری کنید همچنین با ترکیب عسل در این ماسک می توانید خواص ضد التهابی در آن ایجاد کنید و مانع جوش زدن صورتتان شوید. استفاده از این ماسک باعث آبرسانی پوست شما می شود و در نهایت باعث پاکسازی پوست می شود.

بخوانید: استفاده از ماسک شکلاتی برای شادابی پوست

خواص تفاله قهوه برای پوست

افرادی که از تفاله قهوه استفاده می کنند می توانند از خواص بیشمار آن بهره مند شوند. با ترکیب کردن تفاله قهوه با دیگر مواد می توانید ماسک های معجزه آسا بسازید و تاثیرات مثبت را روی پوست خود مشاهده کنید.

لایه برداری از پوست:

لایه برداری باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و باعث جوان  تر شدن پوست می شود پس می توانید با ترکیب مناسب تفاله قهوه یا روغن نارگیل و یا روغن زیتون یک کرم طبیعی خانگی که خاصیت لایه برداری دارد را تهیه کنید. برای استفاده از ماسک تفاله قهوه را باید به مدت 15 دقیقه به صورت ماسک خانگی روی پوست خود ماساژ دهید. این ماسک یکی از روش های اسکراب صورت است که تاثیرات زیاد روی پوست دارد.

ماسک تفاله قهوه

رفع پف چشم:

پف چشم یکی از اتفاقات ناخوشایند است که خیلی از افراد ممکن است دچار آن شود و چین و چروک های دور چشم آنها بیشتر ظاهر شود. قرار دادن قهوه روی پف چشم باعث می شود تا آب جمع شده در زیر پوست جذب شود و پف چشم هم از بین برود. برای رفع سیاهی چشم می توان از این ماسک استفاده کرد. سیاهی دور چشم دلایل تغذیه ای متعدد دارد و در برخی از موارد ممکن است بیماری های ژنتیکی عامل ایجاد آن شوند که می توانید با استفاده از ماسک آنها را درمان کنید. یکی از انواع ماسک های خوب برای رفع تیرگی زیر چشم استفاده کردن از تفاله قهوه می باشد این ماسک را با استفاده از دستمال کاغذی روی قسمت های سیاه رنگ زیر چشم بگذارید و به مدت 15 دقیقه آن را استراحت دهید.

مطلب پیشنهادی: سفید کردن پوست با 5 نوع ماسک خانگی

شادابی پوست:

تفاله قهوه می تواند باعث شادابی پوست شود. همانطور که می دانید پوست ما در طول روز در معرض آلودگی های زیادی است و برای داشتن پوستی شفاف و شاداب باید از ماسک مناسب و تاثیرگذار استفاده کرد. قهوه باعث کلاژن سازی پوست می شود و باعث تجدید بهتر پوست می گردد و این شفاف سازی پوست را می توانید با استفاده از تفاله قهوه انجام دهید.

ماسک تفاله قهوه

رفع سلولیت:

وقتی که پوست خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست بدهد پوست شل می شود و سلولیت اتفاق می افتد. برای پیشگیری از این امر می توانید با ماسک تفاله قهوه به نتایج خوبی برسید. در بعضی از موارد هم استفاده از این ترکیب می تواند باعث رفع این مشکل شود و به همین منظور می توانید تفاله قهوه را با زنجبیل و عسل ترکیب کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و در نهایت باعث سفتی پوست شوید.

مطالب مشابه را ببینید!