مجله تاپ‌ناز‌

ماسک تقویت ناخن برای رشد خوب ناخن ها؛ 5 ماسک موثر بر زیبایی و تقویت ناخن

ناخن یکی از گزینه های زیبایی برای خانم ها است و اهمیت زیادی به آن داده می شود و با وجود زیبایی نگهداری از ناخن و زیبایی آن کاری سخت می باشد و بیشتر خانم ها با ماسک تقویت کننده ناخن سعی دارند که از آن محافظت کنند.

برای اینکه ناخن های محکم و زیبا داشته باشید می توانید با استفاده از ماسک تقویتی ناخن از ناخن های خود خوب مراقبت کنید. این ماسک ها مواد مغذی مورد نیاز ناخن را فراهم می کنند و باعث م شوند تا ناخن هایی سفید و محکم داشته باشید. در این بخش نمونه های موثر این نوع ماسک ها را برای شما عزیزان ارائه می دهیم که می تواند با استفاده از این ماسک ها ناخن هایی بسیار زیبا داشته باشید.

ناخن ضعیف خیلی راحت و سریع شکسته می شود، زیرا نازک و نرم است. به طور کلی عوامل زیادی مانند کمبود مواد مغذی بدن مانند ویتامین های A، B و نیز کلسیم، آهن، پروتئین ها و روی ، عادت جویدن ناخنها، ابتلا به بیماری کم خونی، بیماری کلیوی، تیروئید، گردش خون و کبد، استفاده مکرر از تمیز کننده های شیمیایی، تماس طولانی مدت ناخن ها با آب، استفاده از لاک های تاریخ مصرف گذشته و نیز استفاده از سوهان های بی کیفیت و نیز روش نادرست استفاده از آن. همه این موارد موجب آسیب کراتین ناخن و در نتیجه ضعیف شدن ناخن ها می شوند.

ماسک تقویت ناخن

ماسک های تقویت کننده برای ناخن انواع خاصی هستند که از جمله آنها می توان به محکم شدن ناخن و جلوگیری از شکنندگی ناخن ها اشاره کرد، همچنین داشتن ناخن های سفید و براق از خواص دیگر استفاده از ماسک های تقویتی برای ناخن است.

نمک دریا و آب لیمو

کمی از نمک دریایی را آب لیمو تازه مخلوط نمایید و به مدت ربع ساعت ناخن ها را در آن قرار بدهید و سپس آن را بشویید این ماسک باعث می شود تا ناخن های محکمی داشته باشید.

ماسک تقویت ناخن برای رشد خوب ناخن ها

ماسک گوجه فرنگی و روغن زیتون

برای تهیه کردن این ماسک باید کمی از آب گوجه فرنگی را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و ناخن های خود را به مدت 20 دقیقه در آن قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: رازهای داشتن ناخن زیبا + نکاتی برای زیبایی و سلامت ناخن ها برای خانم ها

روغن دانه کتان

این نوع روغن به دلیل سرشار بودن از لینولنیک اسید که نوعی اسید چرب امگا 3 و ضروری برای بدن انسان است، استفاده از آن از خشکی ناخن ها جلوگیری می کند و یا آن را کاهش می دهد و باعث رفع مشکلات پوستی می شود.

مواد مغذی منیزیم، پروتئین، روی پتاسیم و ویتامین B موجود در این روغن به منظور استفاده برای تقویت ناخن ها بسیار موثر است، برای این منظور می توانید به ترتیب زیر عمل کنید :

  • ناخن هایتان را به مدت چند دقیقه با روغن دانه کتان ماساژ دهید.
  • بعد از ماساژ دستکش های نخی بپوشید و اجازه دهید چند ساعت بماند.
  • سپس دست های خود را با آب گرم شست و شو دهید.
  • از این روغن به همین روش می توانید یک یا دو بار در روز استفاده کنید.

شی باتر

نوعی چربی است که به رنگ سفید یا زرده است و از دانه درخت شی گرفته شده است. این ماده یک نوع نرم کننده طبیعی پوست و ناخن ها است و برای ترمیم کوتیکول و آسیب دیدگی  ناخن ها استفاده می شود.

به منظور استفاده از شی باتر می توانید آن را به مقدار دلخواه و حدوداً ۲۰ دقیقه روی ناخن ها ماساژ دهید تا تقویت و محکم شوند.

ماسک عسل و تخم مرغ

2 عدد زرده تخم مرغ را با 1 قاشق عسل را در ظرفی بریزید و با هم ترکیب کنید و ناخن های خود را به مدت 20 دقیقه در ماسک عسل و تخم مرغ بگذارید این ماسک تقویتی ناخن باعث سلامت ناخن می شود.

ماسک روغن کرچک

ماسک روغن کرچک هم ماسکی دیگر برای ناخن است که می توانید با نمک و روغن مغز گندم مخلوط کنید و ناخن های خود را با آن چرب کنید.

ماسک روغن نباتی

روغن نباتی برای تقویت ناخن ها مناسب است می توانید با استفاده از یک پنبه ناخن های خود را با روغن نباتی چرب کنید و پس از مدت 20 دقیقه آن را بشویید.

ماسک سیر

سیر خواص زیادی است و باعث سلامت و زیبایی پوست و مو می شود. استفاده از ماسک تقوت کننده ناخن باعث می شود تا ناخن هایی سفت داشته باشید. برای استفاده از این ماسک می توانید چند حبه سیر را له کنید تا حالتی آبدار داشته باشد و کمی روغن زیتون را با آن ترکیب کنید و در ظرفی در بسته بگذارید و هر روز ناخن های خود را با استفاده از این مواد تقویتی چرب نمایید.

نکات کلیدی برای مراقبت از ناخن ها

مراقبت از ناخن در کنار استفاده از ماسک های تقویت کننده ناخن می تواند تاثیرات مثبت روی سلامت ناخن ها و زیبایی آن داشته باشد. رعایت بعضی از نکات مراقبتی در این مورد مانند شستشوی دست و ناخن با آب گرم و استفاده کمتر از لاک باعث می شود تا ناخن های شما شاداب و سفید باشد.

  • نکات مهم تغذیه ای را رعایت کنید.
  • شیر و تخم مرغ را به میزان بالا مصرف کنید.
  • از سوهان ناخن استفاده کنید تا ناخن ها رشد کنند.
  • از لوسیون های تقویتی برای ناخن استفاده کنید.
  • ناخن های خود را در طول روز تمیز کنید و زیر آن را با استفاده از شوینده ها بشویید.
  • بعد از شست و شو ناخن های خود را خشک کنید.
  • در هنگام شست و شوی زیاد ظرف ها از دستکش استفاده کنید.
  • زیاد از استون و محلول های آسیب زا برای ناخن استفاده نکنید.

مطلب پیشنهادی: بی رنگ کردن و سفید کردن ناخن ها در منزل با ترفندهای آسان

مطالب مشابه را ببینید!