مجله تاپ‌ناز‌

ماسک جلبک دریایی + طرز تهیه ماسک برای زیبایی و پاکسازی

ماسک جلبک دریایی خواص زیادی دارد. این ماسک ضد التهاب و از بین برنده سموم است و می توانید یک آبرسان قوی برای پوست باشد و در نهایت باعث نرمی و درخشان شدن پوست صورت می شود. در ادامه طرز تهیه ماسک جلبک دریایی و خواص آن را می خوانید.

اسید آمینه های مفید برای درمان بعضی از بیماری ها مفید است و در جلبک دریایی هم موجود می باشد و به صورت ماسک برای پاکسازی و جوانی پوست تاثیر خوبی دارد. این گیاه دارای ترکیبات ضد التهابی موثر برای از بین بردن جای جوش و رفع سیاهی پوست است و می تواند مرطوب کننده عالی است.

ماسک جلبک دریایی برای جوانسازی و زیبایی پوست

یکی از ماسک های خوب برای مرطوب کردن و صاف کردن پوست ماسک جلبک دریایی می باشد. با در نظر داشتن افزایش سن و ظهور چین و چروک روی پوست برای مبارزه این مشکل می توان از ماسک جلبک دریایی استفاده کرد. جلبک به دلیل داشتن ویتامین و کلاژن سازها می تواند باعث شادابی و نرمی پوست شود. این درمان می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و مواد و املاح معدنی را با جذب اکسیژن به پوست برساند. می تواند باعث خون رسانی به پوست و از بین رفتن جوش سر سیاه شود.

خواص جلبک دریایی برای پوست

یکی از روش های رفع جوش و لک برای پاکسازی صورت استفاده از جلبک تالگو می باشد که سلول های مرده سطح پوست را از بین مبرد و باعث دفع شدن پینه، کومدون ها و جوش های سر سیاه می شود و باعث طراوت جایگزین میکند. چنانچه وست چرب با اجتماع سلول های مرده دارید باعث می شود لایه ای تیره و ضخیم روی پوست شما نقش پیدا کند. که با جلبک تراپی قابل حل می باشد و شما شاهد صورتی روشن و شفاف و شاداب خواهید بود.

این گیاه می تواند باعث تحریک کلاژن شود و سختی پوست را نرم و خنک می کند. کسانی که علاقه زیاد به تقویت پوست خود دارند می توانند با متعادل سازی پوستشان به شکل ماسک یک راه حل برای جوانی در نظر داشته باشند. جلبک با ویژگی خاص برای پاکسازی عمقی پوست کمک زیادی به سم زدایی و متعادل سازی همراه با مواد و املاح معدنی موجود دارد که پوست را به براحتی آبرسانی و تغذیه کند.

ماسک جلبک دریایی

خاصیت ضد التهابی

جلبک دریایی ضد التهاب طبیعی می باشد که مسکن جوش های دردناک، قرمز و آکنه می باشد.

آبرسان قوی

اگر پوست شما خشک یا چرب است این ماسک می تواند اسیدهای چرب غیرضروری را راحت پاک کند.

سموم کش

با از بین بردن سموم داخلی می توانید خستگی و آلودگی را از سلول های پوستی رفع کنید و به جای آن درخشش و پوست لطیف برای شما به ارمغان می آورد.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک جلبک

  • آب گرم: ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۱ قاشق چای خوری
  • ژل آلوئه ورا: ۱ قاشق چای خوری
  • جلبک خشک شده: ۱ قاشق غذا خوری

آموزش روش تهیه ماسک جلبک دریایی

  • در ابتدا ورقه جلبک دریایی خشک شده را با دست خود می کنیم و در آسیاب آن را پودر می کنیم.
  • یک قاشق از آن را بر می داریم و درون کاسه ای کوچک با دو قاشق آب گرم مخلوط می کنیم.
  • با چنگال هم می زنیم و در نهایت یک قاشق چای خوری عسل و ژل آلوئه ورا مخلوط می کنیم.
  • عسل خاصیت مرطوب کنندگی و آلوئه ورا برای حساسیت پوستی عالی می باشد.
  • ماسک را روی پوست بزنید و تا 20 الی 30 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.
  • برای پاکسازی بهتر صورت می توان با استفاده از مرطوب کننده پوست را ماساژ داد.
  • می توانید از روغن بادام شیرین برای تغییر عطر و از روغن جوزویا به دلیل خاصیت ضد میرکوبی اش در بعد مرحله سوم استفاده کنید.

حالا پس از مصرف ماسک جلبک می توانید پوستی زیبا و با طراوت داشته باشید و حس نرمی و درخشندگی بالایی را حس می کنید.

مطالب مشابه را ببینید!