مجله تاپ‌ناز‌

ماسک خاک رس + نحوه تهیه و تمام فوایدی که برای پوست صورت دارد

ماسک خاک رس

یکی از ماسک های بسیار پر خاصیت و شگفت انگیز برای پوست صورت، ماسک خاک رس است که در ادامه روش تهیه این ماسک و تمام فواید آن را شرح می دهیم.

خاک رس نوعی خاک است که در طبیعت بسیار یافت می شود و بیشتر برای سفالگری، مجسمه سازی و صنایع ساختمانی استفاده می شود ولی خیلی از افراد از تاثیرات خوب این خاک بر بدن و پوست اطلاعی ندارند، در این بخش قصد داریم که روش تهیه چند نوع ماسک خاک رس و فواید شگفت انگیز آن روی پوست را بررسی کنیم.

ماسک خاک رس چه فوایدی دارد؟

ماسک رس دارای فواید زیادی برای پوست است که در ادامه شما را روش تهیه این ماسک و فواید آن روی پوست آشنای می کنیم.

 

درمان تیرگی پوست

برای رفع تیرگی پوست می توانید کمی از خاک رس را با ژل آلوئه ورا و کمی چای سبز دم کنید و سپس خمیر به دست آمده را روی صورت بزنید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب ولرم آن را بشویید.

 

ضد عفونی کننده

خاک رس به عنوان یک ضد عفونی کننده به حساب می آید پس خاک رس را با آب مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده را روی ناحیه آسیب دیده بزنید.

 

رفع تیرگی زیربغل

خاک رس می تواند به رفع سلول های مرده کمک کند و باعث از بین رفتن تیرگی زیر بغل شود. دو قاشق غذاخوری پودر خاک رس قهوه ای را با یک قاشق چای خوری آبلیمو و کمی آب مخلوط کنید سپس خمیر را روی زیر بغل بمالید و پس از 10 دقیقه بوشیید و برای گرفتن بهترین نتیجه می توانید هفته ای دو بار این کار را تکرار کنید.

 

درمان خشکی پوست

این ماسک را بیشتر افرادی استفاده می کنند که پوست آنها چرب است زیرا این خاک می تواند روغن اضافه پوست را چذب کند و می تواند پوست خشک را هم کمی نرم کند پس دو قاشق غذاخوری خاک رس تمیز را با یک قاشق غذاخوری آب خیار و یک قاشق چای خوری عسل یا شیر با هم مخلوط نمایید و در صورت نیاز می توانید غلظت آن را با آب تنظیم کنید و سپس خمیر غلیظ به دست آمده را روی پوست خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید سپس با آب خوب بشویید، برای داشتن نتیجه بهتر هفته ای یک بار از این ماسک می توانید استفاده کنید.

 

 درمان جوش زیر پوستی

خاک رس قهوه ای می تواند آلودگی های پوست را از بین ببرد و همچنین چربی اضافه پوست را کمتر می کند. دو قاشق غذاخوری خاک رس قهوه ای را با یک قاشق چای خوری گلاب و چهار تا پنج قاشق آب لیمو مخلوط کنید سپس ناحیه مورد نظر را مرطوب کنید و به صورت صاف و مساوی خمیر را روی پوست قرار دهید و پس از زمان 15 دقیقه که ماسک خشک شد پوست خود را بشویید.

نکته : این ماسک را به مدت طولانی بر روی پوست قرار ندهید زیرا، باعث خشک شدن پوست می شود.

مطلب پیشنهادی: آموزش طرز تهیه ماسک جادویی زنان ژاپنی برای زیبایی

کاهش منافذ باز پوست

یکی دیگر از فواید خوب خاک رس کمک به بسته شدن منافذ باز پوست است. دو قاشق غذاخوری خاک رس را با یک تا دو قاشق غذاخوری گلاب و یا شیر مخلوط کنید خمیر را روی پوست صورت بزنید و پس از زمان 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

 جوانسازی پوست

ماسک خاک رس باعث جوان سازی پوست صورت و بدن می شود پس یک عدد سفیده تخم مرغ را با دو قاشق چای خوری خاک رس قهوه ای با هم مخلوط کنید سپس با استفاده از قلم مو خمیر به دست آمده را با حرکات رو به بالا روی صورت بزنید و وقتی که این ماسک خشک شد، پوست خود را با آب ولرم بشویید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

 درمان جوش سر سیاه

این ماسک می تواند مواد معدنی مورد نیاز پوست را قراهم کند و باعث از بین بردن جوش های سر سیاه می شود و به همین دلیل یک قاشق چای خوری خاک رس قهوه ای را با کمی آب یا سرکه سیب مخلوط کنید و سپس لایه نازکی از این خمیر را با نوک انگشت خود روی صورت بزنید و پس از زمان 10 تا 25 دقیقه با آب ولرم صورت خود را بشویید و در آخر یک مرطوب کننده استفاده کنید.

 

رفع سوختگی در اثر نور آفتاب

قرارگیری در معرض آفتاب باعث برنزه شدن پوست می شود که با خاک رس می توانید از تغییر رنگ پوست جلوگیری کنید پس خاک رس را با آب نارگیل و شکر ترکیب کنید سپس خمیر به دست آمده را روی قسمت های برنزه شده پوست بزنید و پس از زمان 20 دقیقه پوست را بشویید.

 

 کاهش چین و چروک

ماسک خاک رس می تواند چین و چروک را تا حد زیادی رفع کند و به همین منظور می توانید یک قاشق غذاخوری خاک رس را با یک عدد تخم مرغ خوب ترکیب کنید سپس خمیر به دست آمده را روی پوست بزنید تا حشک شود و سپس با آب بشویید.

مطالب مشابه را ببینید!