مجله تاپ‌ناز‌

ماسک رفع جای جوش + روش تهیه چند ماسک عالی برای از بین بردن جای جوش

برای تهیه کردن ماسک رفع جای جوش می توانید به مواد مختلف مانند روغن زیتون، آب لیمو، تخم مرغ، آب خیار و گلاب اشاره نمود با هر کدام از این مواد می توانند به صورت جداگانه برای پاکسازی جای صورت مفید باشند. خیلی از افراد که دچار جوش هستند، می توانند از ماسک هایی استفاده کنند که به صورت خانگی و طبیعی باشد، در این مطلب هم چند ماسک برای رفع جای جوش را به شما معرفی می کنیم.

ماسک های مختلف برای رفع جای جوش

برای افرادی که نگران جای جوش در صورت خود می باشند پیشنهاد می کنیم که این مطلب را بخوانند.

ماسک آب خیار

هر ماسک صورتی با استفاده از خیار یک روش خوب مراقبتی برای پوست است که برای درمان آکنه، جلوگیری از چین و چروک و حفظ رطوبت پوست می تواند استفاده شود. برای اینکه جای جوش را از روی پوست خود محو کنید، نیاز است که آب خیار تازه را در حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست بزنید و سپس با آب سرد صورت را بشویید. انجام دادن این کار به صورت روزانه باعث بسته شدن منافذ باز می شود.

برگ کلم برای رفع جای جوش

برای استفاده کردن از ماسک کلم هم می توانید برگ گل کلم را با برگ ترب خرد کنید و سپس روی صورت خود قرار دهید، بعد از نیم ساعت آن را بشویید.

ماسک رفع جای جوش

رفع جای جوش با عسل

استفاده کردن از عسل برای پاک کردن پوست و رفع جای جوش روی پوست صورت یک ماده عالی و موثر است. حالا برای این منظور می توانید پنبه را به عسل آغشته کنید، سپس آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی جای جوش بگذارید و با آب ولرم صورت خود را بشویید. انجام دادن این کار حداقل یکبار در روز می تواند نتیجه بدهد.

ماسک جوانه گندم

برای تهیه کردن این ماسک، کمی جوانه گندام را در مخلوط کن بریزید، سپس آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، خمیر بدست آمده را 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس بشویید.

رفع جای جوش با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خواص زیادی دارد و استفاده از آن برای درمان جای زخم مفید است. می توانید این گیاه را برای درمان جای جوش هم استفاده کنید. برای این منظور دستان خود را به مقداری عصاره آلوئه ورا آغشته کنید و آن را روی پوست خود بمالید، انجام هر روز این کار می تواند تاثیر مثبتی در رفع جای جوش داشته باشد، ضمن اینکه می تواند از ایجاد جوش دوباره جلوگیری کند.

آب لیمو

برای استفاده از آبلیمو برای رفع جای جوش آن را با پنبه به صورت خود بزنید. برای چند دقیقه پنبه را آغشته به آب لیمو کنید و روی جوش نگه دارید و در آخر بهتر است که با آب ولرم آن را بشویید که در نهایت باعث خشکی و سوزش جای جوش نشود.

گلاب و روغن چوب صندل با روغن چوب صندل

یکی از خواص خوب گلاب، رفع باکتری و از بین بردن میکروب ها است. برای تهیه ماسک طبیعی برای رفع جوش و آکنه گلاب و چوب صندل را ترکیب کنید و بهم بزنید تا خمیر مانند شوند و سپس آن را بر روی جای جوش قرار دهید و بگذارید که تا صبح بماند و سپس در صبح آن را با آب خنک بشویید.

از بین بردن جای جوش با روغن زیتون

یکی از خواص خوبی که زیتون دارد از بین بردن جای جوش است. قبل از هر چیزی صورت خود را خوب بشویید و سپس روغن زیتون را روی جای جوش بمالید و دو ساعت صبر کنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. چند بار این کار را در روزهای متعدد انجام بدهید تا به نتیجه برسید.

ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون

یکی از روش های سریع برای رفع جای جوش، ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ است. می توانید از هر کدام به اندازه یک قاشق غذاخوری استفاده کنید سپس ترکیب این دو ماده را به مدت 20 دقیقه روی صورت بگذارید و بهتر است این پروسه 2 ماه به صورت یک روز در میان انجام شود.

مطالب مشابه را ببینید!