مجله تاپ‌ناز‌

ماسک سیب برای پوست + آموزش طرز تهیه 7 نوع ماسک سیر برای زیبایی پوست

سیب برای همه افراد مفید است و بسیار خواص دارد. سیب خوشمزه هم به شکل خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد و هم می توانید در شکل ماسک طبیعی برای سلامت پوست و مو هم از آن استفاده کنید. ماسک سیب یکی از پرکاربردترین ماسک ها برای زیبایی پوست است.

تانن، اسید سیتریک و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، آهن، گوگرد، منگنز، فسفر و پکتین در سیب موجود است و باعث زیبایی پوست می شوند. چه میوه سیب، چه پوست و چه دانه آن دارای خواص زیادی هستند. برای بهره مندی از خواص بیشتر سیب، می توانید از ماسک های طبیعی این میوه هم استفاده کنید.

هفت ماسک سیب برای پوست

خواص سیب در زیبایی و سلامت قابل وصف نمی باشد. این میوه دارای مواد مغذی برای بدن است و مصرف آن هم به شکل خام و هم پخته دارای فواید است.

شیر و سیب:

برای تهیه این ماسک، سیبی را رنده کنید و با مقداری شیر مخلوط نمایید و هر روز به مدت 20 دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید. این یک لایه برداری طبیعی است که پوست را جلا می دهد.

روش تهیه دیگر با استفاده از شیر و سیب و البته جو دو سر است. برای این منظور باید سیب رنده شده را به میزان 3 قاشق غذاخوری را با مقداری شیر در ظرفی مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید و سپس جو دو سر را به آرامی به مواد اضافه کنید تا وقتی که مواد غلیظ شود. پس از اینکه سرد شد، آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. در طول هفته می توانید یکی دو بار از این روش تهیه استفاده کنید و پس از چند هفته، روشنی پوست خود را نسبت به گذشته ببینید.

جوانه گندم و سیب:

برای تهیه آن پوره سیب را به مقدار یک قاشق غذاخوری با جوانه گندم به مقدار یک قاشق غذاخوری خوب مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را روی پوست صورت قرار دهید. به مدت 20 دقیقه صبر کنید و سپس صورت را با آب گرم بشویید. این لایه بردار طبیعی علاوه بر سم زدایی و از بین بردن سلول های مرده پوست، به نرمی و درخشندگی پوست هم کمک می کند.

مطلب مشابه: ماسک فلفل سیاه | خواص این ماسک برای زبایی | انواع ماسک فلفل سیاه برای صورت

ماسک سیب برای پوست

ماسکی از روغن زیتون و سیب:

سیب را با پوست آن خوب رنده کنید و با روغن زیتون مخلوط کنید و سپس روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس صورت خود را بشویید.

زرده تخم مرغ و سیب:

در تهیه این ماسک لازم است که زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب، چند قطره روغن زیتون، روغن آفتابگردان یا روغن بادام ترکیب کنید و به مدت 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس پوست خود را بشویید. این ترکیبات مناسب افراد با پوست خشک است.

روش دیگر تهیه این است که یک سیب سبز را نصف کنید و نصف آن را رنده کنید و با زرده تخم مرغ مخلوط کنید و سپس روی پوست صورت قرار دهید. به مدت 20 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. استفاده و اعمال آن روی صورت باعث درخشندگی فوق العاده پوست می شود.

مطلب مشابه: ماسک کیوی برای لایه برداری و زیبایی پوست صورت

ماست و سیب:

به منظور رفع چین و چروک و خشکی پوست می توانید از این ماسک استفاده کنید. نصف سیب رنده شده را با یک قاشق ماست و یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه لایه ای ضخیم از آن را روی پوست خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. هفته یا یک بار از این ماسک استفاده کنید.

روش دوم تهیه آن که سبب سفیدی و درخشندگی پوست می شود استفاده از یک عدد سیب کوچک سبز رنده شده می باشد که حاوی اسیدهای طبیعی و مقادیر بالایی از ویتامین ها است و باید آن را با یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل کاملا مخلوط نمایید و مخلوط حاصل را روی پوست بگذارید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه صورت را با آب گرم شستشو دهید.

ماسکی از لیمو و سیب:

برای تهیه این ماسک، نصف سیب رنده شده را با دو قاشق آبلیموی تازه، یک قاشق ماست و یک قاشق آرد جو دو سر ترکیب کنید و روی پوست صورت بگذارید تا پاکسازی انجام شود. پس از نیم ساعت پوست صورت را بشویید و هفته ای یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

عسل و سیب:

سیب را با پوست آن رنده کنید و روی آن عسل برزید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید و روی پوست قرار دهید. پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه ماسک عسل و سیب را از روی صورت خود بشویید. این ماسک خاصیت ضد آکنه و نرم کنندگی دارد.

سیب را با پوست آن خوب رنده کنید و با عسل مخلوط کنید و روی پوست صورت و گردن خود بگذارید. سپس پوست را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. برای این کار ماساژ را از پایین گردن شروع کنید و به سوی بالا بیایید و سپس از سمت راستت گردن به سوی چپ و بالعکس ماساژ دهید. آنگاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جیان خون پوست بیشتر بشود. بعد تا خشک شدن آن دست نگه دارید و بیست دقیقه بعد صورت خود را آبکشی کنید. استفاده کردن از این ماسک چین و چروک را رفع می کند و باعث تقویت و طراوت پوست شما خواهد شد.

مطلب مشابه: ماسک پونه برای زیبایی پوست + طرز تهیه 2 ماسک ساخته شده با پونه برای جوانسازی

مطالب مشابه را ببینید!