مجله تاپ‌ناز‌

ماسک عسل و سیب زمینی + فواید و طرز تهیه این ماسک عالی برای پوست صورت

ماسک عسل و سیب زمینی می تواند باعث روشن شدن پوست شما شود و لکه های پوست را هم از بین می برد. برای ایجاد خواص بیشتر، می توانید موادی مانند آبلیمو، روغن بادام، روغن زیتون و … را با ان ترکیب کنید.

ماسک های صورت زیادی در بازار موجود است ولی افراد ماسک های صورت خانگی را بیشتر استفاده می کنند. ماسک سیب زمینی و عسل یکی از ماسک های محبوب است که باعث روشت شدن پوست و رفع لکه های پوست می شود. ترکیب این ماسک با مواد دیگر خواص آن را افزایش می دهد. برای اینکه از خواص ماسک سیب زمینی و عسل اطلاعات بیشتری پیدا کنید و روش تهیه این ماسک را بدانید، در ادامه همراه ما باشید.

خواص و مزایای ماسک سیب زمینی و عسل

سیب زمینی و عسل هر دو خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند و ترکیب آنها می تواند بسیار فواید شگفت انگیزی داشته باشد که عبارتند از:

  • درمان آکنه و جوش

عسل به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارد و سیب زمینی می تواند چربی پوست را کنترل کند و ب همین جهت برای درمان جوش و آکنه می توانید از این ماسک استفاده کنید.

  • رفع چین و چروک

سیب زمینی و عسل هر دو خواص آنتی اکسیدانی دارند، پس این ماسک چین و چروک را کاهش می دهد.

  • پاکسازی و لایه‌برداری پوست

عسل خواص آنتی باکتریای دارد و سیب زمینی لایه برداری طبیعی است؛ این ماسک سلول های مرده پوست را از بین می برد، پوست را روشن می کند و باعث درمان لک های پوستی می شود.

ماسک سیب زمینی و عسل

برای ساخت ماسک سیب زمینی و عسل 2 قاشق غذاخوری اب سیب زمینی را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کنید. این ماسک را روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. سیب زمینی تیرگی پوست را برطرف می کند و باعث درمان هیپرپیگمانتاسیون می شود.

ماسک عسل و سیب زمینی

دیگر ماسک‌های ترکیبی سیب زمینی و عسل

برای تهیه کردن ماسک سیب زمینی و عسل می توانید از ترکیبات دیگر هم استفاده کنید تا باعث بیشتر شدن خواص آن شوید. بعضی از این ماسک ها عبارتند از:

ماسک سیب زمینی، عسل و توت فرنگی

یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرد و با دو عدد توت فرنگی مخلوط کنید، سپس نصف قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید. این ماسک را روی صورت و گردن خود قرار دهید و پس از 15 تا 20 دقیقه بشویید. استفاده از این ماسک دو بار در هفته می تواند خطوط ریز پوستی را رفع کند.

ماسک سیب زمینی، عسل و روغن بادام

یک عدد سیب زمینی کوچک را پوست بگیرید و آن را رنده کنید. سپس 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن بادام را به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس یشویید. استفاده از این ماسک دو بار در هفته می تواند خطوط ریز پوستی را رفع کند.

ماسک عسل و سیب زمینی

ماسک سیب زمینی، عسل و آبلیمو

برای تهیه این ماسک ۲ قاشق چایخوری آب سیب زمینی، ۲ قاشق چایخوری آب لیمو و نصف قاشق چایخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت و گردنتان بمالید، ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس آن را بشویید. استفاده از این ماسک یک روز در میان پوست شما را روشن و درخشان می‌کند.
هشدار: در صورتی که پوست حساسی دارید، از آبلیمو رقیق شده استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی، عسل و آب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی، ۱ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این ماسک را روی صوررتتان بمالید و مدت ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را بشویید. استفاده روزانه از این ماسک به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند.
هشدار: آب گوجه فرنگی خاصیت اسیدی دارد و پوست را خشک می‌کند، در صورتی که بعد از استفاده این ماسک دچار خشکی پوست شدید، از ۲ قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید. عسل مرطوب کننده است و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

ماسک سیب زمینی، عسل و روغن زیتون

سیب زمینی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و ترکیب آن با عسل و روغن زیتون ماسکی فوق العاده برای درمان کردن سیاهی دور چشم می باشد. یک عدد سیب زمینی متوسط را پوست بگیرید و رنده کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید تا خمیر شود. این ماسک را زیر چشم بمالید و نیم ساعت صبر کنید، سپس آن را بشویید. استفاده از این ماسک دو بار در هفته سیاهی و چروک دور چشم را می تواند رفع کند.

در این مطلب با فواید ماسک عسل و سیب زمینی آشنا شدید و روش تهیه چند از این ماسک را هم خواندید و امیدواریم که مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مشابه را ببینید!