مجله تاپ‌ناز‌

ماسک موز برای پوست + تمام خواص و فواید این ماسک برای زیبایی و سلامت پوست

ماسک موز یکی از بهترین ماسک هات برای زیبایی و سلامت پوست است و در این قسمت اطلاعاتی در مورد این ماسک و نحوه استفاده از آنرا می خوانید. موز میوه ای خوشمزه و بسیار مفید است که دارای ویتامین های B12، B6 و ویتامین E است و دارای انواع آنتی اکسیدان است و باعث شادابی پوست می شود و می تواند روند پیری پوست را هم کند کند. ترکیباتی که در ماسک موز وجود دارد می تواند باعث جوانی پوست شود و خواص ضد لک و پاک کنندگی پوست را هم دارد.

موز از میوه هایی است که بسیار خوشمزه و مقوی است و برای سلامت پوست و زیبایی بسیار مفید می باشد. موز در تمام فصول سال در بازار موجود است و یکی از بهترین گزینه های برای مبارزه با پیی و چین و چروک صورت است.

ماسک موز برای زیبایی پوست

موز می تواند به عنوان بوتاکس طبیعی عمل کند، به تنهایی ماسکی مناسب برای صورت است و باعث از بین رفتن جوش ها می شود. ترکیب موز با یکسری از مواد می تواند تاثیرات آن را چند برابر کند و ضرری هم برای پوست ندارد.

ترکیب موز و زردچوبه

زردچوبه خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد. ترکیب موز با زردچوبه می تواند آکنه و جوش روی پوست را درمان کند و لکه ها را محو کند. برای تهیه این ترکیب یک موز به شده را با یک و نیم قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب کنید و به پوست بزنید و پس از گذشت 15 دقیقه با آب ولرم بشویید. اگر این ترکیب خیلی خشک شد می توانید به آن مقداری آب اضافه کنید. می تواند در این ترکیب از نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین استفاده کرد.

 موز با شیر

شیر پاک کننده و مرطوب کننده است و ترکیب آن با موز هر نوع آلودگی را از روی پوست پاک می کند و باثع پاکسازی می شود. خاصیت آرام کنندگی برای پوست های تحریک شده هم یکی دیگر از خواص موز با شیر است. برای تهیه این ترکیب کافیست یک عدد موز له شده را به همراه یک قاشق غذا خوری شیر و یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کرده و به پوست بمالید. و بعد از ۲۰ دقیقه از روی صورت بشویید. در صورت داشتن حساسیت به آب لیمو آن را حذف کنید.

موز و خیار

خیار حاوی سیسلیس و آنتی اکسیدان است که باعث جوان سازی پوست می شود. این ترکیب سلول های مرده پوست را پاکسازی کرده و باعث ترمیم سلولهای آسیب دیده می شود. همچنین باعث برطرف شدن حلقه های تیره دور چشم شده و یک سفید کننده طبیعی برای پوست به شمار می رود. برای این منظور نصف موز را به همراه نصف خیار به شکل خمیر در آورید و به پوستتان بمالید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه بشورید.

ماسک برای پوست های خشک

استفاده از موز به همراه دو قاشق شیر پر چرب و برگ گل رز و همچنین یک قاشق کره باعث حفظ رطوبت پوست شده و ترک های روی پوست را برطرف می نماید. این ترکیب با تامین ویتامین A پوست باعث درخشان شدن آن می شود.

ماسک موز برای پوست

موز و آناناس

ترکیب آناناس و موز باعث هیدراته شدن پوست شده و برای افرادی که چین و چروک دارند مفید است. همچنین باعث تقویت پوست شده و لکه های تیره را برطرف کرده و بعد از استفاده مدت دار باعث برطرف شدن چین و چروک می شود. برای تهیه این ماسک آناناس را له کرده و آب آن را به نصف موز له شده اضافه نمایید. این مخلوط را به صورت خود مالیده و بعد از مدتی با آب ولرم شست و شو دهید.

ترکیب موز و عسل

ماسک موز و عسل خاصیت ضد باکتری، ضد پیری، ضد التهاب، از بین برنده چین و چروک های ظریف و روشن کننده پوست، حذف جای زخم، مبارزه با آکنه، کاهش خارش پوست و تولید سلول جدید پوستی و … دارد. مهمترین خاصیت این ماسک آبرسانی و روشن کنندگی آن می باشد. برای تهیه این ماسک یک موز له شده را با یک قاشق چای خوری عسل به صورت بزنید و پس از حدود 15 دقیقه با آب ولرم آبکشی کنید.

 موز و جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت لایه برداری پوست صورت و بدن است و با ترکیب با موز به چربی زدای طبیعی و پاک کننده پوست تبدیل می شود. برای تهیه آن، یک عدد موز له شده را با نصف قاشق چای خوری مخلوط کنید و روی پوست بگذارید، پس از گذشت زمانی حدود 10 دقیقه صورتتان را بشویید.

موز و روغن زیتون

موز با روغن زیتون داری آنتی اکسیدان است و می تواند روند پیر شدن پوست را کند کند، ویتامین E موجود در آن باعث محافظت از پوست در مقابل اشعه UV می شود. ترکیب این دو باعث نرم و صاف شدن پوست های آسیب دیده می شود. وجود روغن زیتون در این ترکیب باعث تحریک سلول های پوستی و بازسازی منافذ آن می شود. برای استفاده از این ترکیب کافی است یک عدد موز له شده را با دو قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و به پوست بزنید و پس از چند دقیقه آن را آبکشی کنید.

موز به همراه ماست و آب پرتقال

این ترکیب می توانند مانند بوتاکس چروک های روی پوست را از بین ببرد و باعث جوان شدن پوست شود و به دلیل ویتامین سی در آب پرتقال باعث تولید سلول جدید در پوست می شود و چین و چروک را کاهش می دهد. برای تهیه این ماسک یک عدد موز و یک قاشق چای خوری ماست غلیظ را با یک قاشق چای خوری آب پرتقال مخلوط کنید و روی پوست بزنید. پس از 10 تا 15 دقیقه آن را بشویید. استفاده از کمی روغن زیتون در این ماسک رطوبت پوست را حفظ می کند.

مطالب مشابه را ببینید!