مجله تاپ‌ناز‌

ماسک موی آووکادو با روش تهیه انواع اسک با مواد مختلف برای زیبایی مو

وقتی که مو دچار آسیب و خشکی شود باعث کلافه شدن شما می شود زیرا دیگر حالت خوب نمی گیرد. استفاده کردن از ماسک آووکادو برای رفع کردن این مشکل موثر است و به همین جهت در ادامه روش تهیه انواع ماسک آووکادو را توضیح می دهیم.

به دلایل مختلفی ممکن است که موهای شما خشک شود و در نتیجه موها چند شاخه شود و ساقه آنها دچار اسیب شود. برای رفع کردن این مشکل باید از موادی استفاده شود که فقط تاثیر آن روی سطح مو نباشد و بتواند که موهای شما را از درون مرطوب نگه دارد و باعث تغذیه مو شود. آووکادو میو ای بسیار پر خاصیت است که با داشتن ویتامین و چربی می تواند باعث سلامت پوست و موی شما شود. ماسک آووکادو منافذ خشک و آسیب دیده پوست سر را بازیابی می کند و سلامت موی شما را تضمین خواهد کرد.

آووکادوو و تاثیر خوب آن بر موها

برای تقویت رشد و داشتن موهای سالم نیاز به یک سری مواد و ویتامین ها است که آووکادو می تواند آنها را تامین کند. روغن های طبیعی که در آووکادو وجود دارد باعث آبرسانی به پوست سر و مو می شود. برای اینکه رطوبت و بافت اولیه مو به حالت طبیعی خود برگردد، مو نیاز به اسیدهای چرب، اسید آمینه و امگا 3 دارد که تمام این مواد در آووکادو موجود است. بیوتین هم یک عامل موثر برای تحریک پذیری رشد مو است، آووکادو می تواند این ماده را تامین کند. ویتامین های موجود برای جلوگیری از آسیب دیدن مو و ویتامین E هم یکی از این ویتامین ها است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که ماسک آووکادو دارای این ویتامین است.

ماسک موی آووکادو

چند نمونه ار ماسک های آووکادو

در ادامه این مطلب تاپ ناز چند نمونه از ماسک آووکادو و روش مصرف آن را برای شما بیان کرده ایم.

ماسک موی ماست و آووکادو

یک قاشق غذاخوری عسل، یک فنجان ماست و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را به نصف عدد آووکادوی له شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ماست موجود در این ترکیب باعث نرم شدن مو می شود و همچنین عسل و روغن زیتون، رطوبت رسانی و تغذیه آنها را فراهم می کند. این ماسک ترکیبی عالی برای بازسازی موهای آسیب دیده و خشک می باشد. این ماسک را بهتر است هفته ای یک بار استفاده کنید. روش استفاده از آن بدین گونه می باشد که به مدت 20 دقیقه این ماسک آووکادو را روی موهای خود قرار دهید و سپس آن را با آب خنک و به همراه شامپو بشویید و در آخر هم یک نرم کننده به موهای خود بزنید.

ماسک آووکادو به همراه آلوئه ورا

برای اینکه یک نرم کننده طبیعی که هم سلول های مرده پوست را از بین می برد و هم از ریزش مو جلوگیری می کند داشته باشید این ماسک پیشنهاد می شود. موادی که برای ساختن این ماسک به آن نیاز دارید، 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل، یک قاشق و نیم آبلیمو، 2 قاشق غذا خوری عسل و 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا است که آن را باید با یک آووکادو  رسیده له شده مخلوط کنید. هر دو هفته یک بار این ماسک را می توانید استفاده کنید. برای استفاده آن را روی مو و پوست سر به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید بماند و در آخر آن را با آب و شامپو بشویید.

ترکیب عسل و روغن زیتون با آووکادو

2 تا 3 قطره روغن اسطوخودوس، 2 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک آووکادو متوسط را با هم مخلوط نمایید. این ماسک یک ترکیب عالی برای تقویت و رفع خشکی موهای شما است زیرا عسل باعث درخشندگی موها می شود و همچنین روغن زیتون نرمی و رطوبت موهای شما را افزایش خواهد داد. توصیه می شود هفته ای یک بار از این ماسک به طریق زیر استفاده کنید. پس از اینکه از ترکیب مواد یک ماسک نرم و یکدست درست کردید آن را به موها بمالید و سپس موهای خود را با کلاهی بپوشانید و 15 دقیقه با سشوار به آنها حرارت بدهید و در آخر مو را با شامپو بشویید و در آخر یک نرم کننده به موها بزنید.

روغن نارگیل و ماسک آووکادو

یک عدد آووکادو متوسط رسیده را خوب له کنید و سپس 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. این ترکیب آسیب های احتمالی به مو را کاهش می دهد زیرا روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب مفیدی است که می تواند به عمق نفوذ کند. این ماسک آووکادو را بهتر است که هفته ای دو بار به روش زیر استفاده نمایید.

ماسک به دست آمده را روی موهای خود بمالید که قسمت عمده ماسک را به ساقه مو بزنید زیرا این قسمت بیشتر دچار آسیب می شود. به مدت نیم ساعت موهای خود را با کلاه بپوشانید. سپس با آب خنک و شامپو آن را بشویید و در آخر یک نرم کننده به موها بزنید.

ماسک سس مایونز و آووکادو

نصف یک آووکادو له شده را با یک فنجان سس مایونز مخلوط کنید سپس آن را به موهای خود آغشته کنید تا مدت 20 دقیقه با یک کلاه موهای خود را بپوشانید سپس با آب سرد و شامپو آنها را بشویید. این ترکیب ماسک آووکادو بسیار موثر برای موهای شما است زیر سس ماینوز دارای سرکه و تخم مرغ است که این مواد باعث رشد و تقویت موی آسیب دیده می شود.

مطالب مشابه را ببینید!