مجله تاپ‌ناز‌

ماسک موی قهوه + فواید استفاده از ماسک قهوه برای درخشان شدن و زیبایی مو

داشتن موی سالم و درخشان نقش موثری در زیبایی افراد دارد و با استفاده از ماسک موی قهوه می توانید موهای نرم و پر پشتی داشته باشید. ماسک قهوه تاثیر شگفت انگیزی بر موها می گذارد و به همین دلیل در این مطلب اطلاعاتی را در مورد ماسک موی قهوه می خوانید.

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب است که می توانید با استفاده از قهوه ماسک موثر برای پوست و موی خود تهیه کنید. اگر به دنبال موهای سالم و درخشان هستید پس می توانید از نوشیدنی خوش طعم قهوه کمک بگیرید.
ماسک های زیادی برای سلامت پوست و مو وجود دارند که شاید هر کدام را امتحان کرده اید ولی نتیجه دلخواه را نگرفته اید، پس باید ماسک قوه را امتحان کنید زیرا دارای آنتی اکسیدان هایی است که باعث براق شدن مو می شوند و از شکستن موهای شما جلوگیری می کنند. در بیشتر مارکز زیبایی جهان از ماسک موی قهوه استفاده می کنند زیرا قهوه اصلا شیمایی نیست.

ماسک موی قهوه

این روزها بعضی از افراد ترجیح می دهند که از محصولات طبیعی استفاده کنند و برای حفظ سلامت مو و پوست خود به سراغ مواد طبیعی می روند به همین جهت می توانید با استفاده از قهوه یک ماسک طبیعی و بسیار موثر تهیه کنید و موهای زیبایی داشته باشید.

 قهوه، روغن زیتون و نارگیل

قهوه مقدار زیادی کافئین دارد و برای جلوگیری از ریزش مو گزینه ای مطلوب است پس نصف لیوان قهوه دم کرده را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و نارگیل با هم ترکیب کنید سپس مخلوط به دست آمده را با قلمو روی قسمتی از مو بزنید و پس از زمان نیم ساعت موهای خود را بشویید.

برای اثربخشی بهتر، از شامپو استفاده نکنید. این ماسک می تواند باعث جلوگیری از ریزش مو و درخشندگی موها شود.

روش دوم مصرف بدین صورت است که در هر بار مصرف پودر قهوه را به شامپو بزنید و اجازه دهید مواد به مدت 5 دقیقه روی موهای شما بماند و در نهایت موهای خود را بشویید.

ماسک موی قهوه

قهوه و ماست

قهوه رنگدانه های قوی دارد که نقش مهمی در جوانسازی و تقویت مو دارند. می توانید نصف فنجان ماست و سه تا چهار قاشق چای خوری قهوه را با هم مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را با قلمو یا انگشتان از ریشه تا آخر مو بزنید و روی موهای خود کیسه پلاستیکی بگذارید و با حوله دور سر خود بپیچید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند، در آخر با آب گرم موهای خود را بشویید.

باید این نکته را بدانید که زمان استفاده از این ماسک مو، از شامپو نباید استفاده کنید و بعد از شستن موهایتان را خشک کنید تا خوش رنگی و درخشان شدن موهایتان را ببینید.

معرفی چند ماسک قهوه برای پوست

فواید قهوه برای پوست هم ثابت شده است و باعث زیبا و درخشان شدن پوست می شود و در ادامه چند ماسک پوست قهوه را هم معرفی کرده ایم که پیشنهاد می کنیم استفاده کنید.

ماسک موی قهوه

 قهوه، روغن نارگیل، پودر فلفل سیاه

گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی پف و تیرگی در زیر چشم بروز می کند که با کمک ماسک قهوه می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا کافئین موجود در قهوه به دلیل داشتن خواص ضد التهابی سبب برطرف کردن پف زیر چشم می شود و عروق خونی زیر سطح پوست را منقبض می کند در نتیجه سبب کاهش پف زیر چشم خواهد شد، فقط کافی است نصف قاشق چای خوری قهوه آسیاب شده، نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل، یک سر انگشت پودر فلفل سیاه و چند قطره آب را با هم ترکیب نمایید حالا به میزان مساوی از ماسک را زیر پلک هایتان بمالید فقط باید دقت داشته باشید که داخل چشم تان نرود و پس از خشک شدن ماسک با کمک یک تکه پنبه مرطوب زیر پلک تان را تمیز نمایید.

 پودر قهوه، پودر کاکائو ، ماست و عسل

استفاده از این ماسک به رفع چین و چروک پوست کمک زیادی می کند و همچنین سبب افزایش لطافت پوست می شود، ابتدا شش قاشق ماست را به خوبی هم بزنید سپس به آن سه قاشق پودر قهوه، سه قاشق پودر کاکائو و یک قاشق عسل طبیعی اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید و با کمک انگشتان بر روی پوست تان بزنید و پس از زمان بیست دقیقه با آب ولرم صورت تان را آبکشی نمایید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر از این ماسک دو بار در هفته به مدت دو ماه استفاده کنید.

پودر قهوه، ماست و زردچوبه

به منظور کم رنگ شدن جای جوش و لکه ها می توانید از ماسک قهوه استفاده کنید بنابراین یک قاشق پودر قهوه، یک قاشق زردچوبه و سه قاشق ماست خانگی را با هم مخلوط نمایید سپس بر روی پوست تان به آرامی بمالید و پس از خشک شدن ماسک، صورت تان را با آب ولرم بشویید برای رسیدن به نتیجه بهتر از این ماسک می توانید هفته ای دو تا سه بار به مدت سه ماه استفاده نمایید.

 قهوه و شیر

شیر به دلیل داشتن اسید لاکتیک سبب آرامش سلول های پوست می شود و به از بین بردن خستگی پوست نیز کمک می کند، می توانید یک قاشق پودر قهوه را با یک تا دو قاشق شیر خنک با هم مخلوط نمایید سپس مخلوط را با کمک برس بر روی پوست بزنید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بر روی پوست بماند و در نهایت با آب سرد بشویید.

 تفاله قهوه و نمک اپسوم

قهوه به عنوان یک لایه بردار برای پوست محسوب می شود و سبب درخشندگی و شفافیت پوست می شود و از مسدود شدن منافذ پوست  نیز جلوگیری می کند از این رو، کمی تفاله قهوه را با آب گرم تصفیه شده با هم مخلوط نمایید سپس به آن نمک اپسوم بیفزایید و مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید حالا صورت تان را با این آب شسته و تفاله ها را نیز بر روی صورت تان بمالید.

مطالب مشابه را ببینید!