مجله تاپ‌ناز‌

روش استفاده از ماسک نمک دریایی برای داشتن پوستی زیبا و سالم

نمک دریا دارای املاح و مواد مورد نیاز برای زیبایی و سلامت پوست است و به همین جهت در ادامه مطلب ماسک نمک دریایی را برای افرادی که به دنبال زیبایی پوست و طراوت بخشیدن به آن هستند معرفی کرده ایم و در مورد روش استفاده از نمک دریایی برای داشتن پوست سالم می خوانید.

نمک هایی جزو نمک دریایی هستند که به صورت مستقیم از اقیانوس به دست آمده باشند. ممکن است که تصور کنید که نمک فقط برای پخت و پز و در آشپزخانه استفاده می شود ولی در این مطلب می خواهیم در مورد فواید نمک برای زیبایی پوست به شما توضیحاتی ارائه کنیم.

نمک دریایی برای زیبایی پوست

نمک دریایی دارای املاحی مانند منیزیوم، سدیم، کلسیم و پتاسیم است. این املاح همگی باعث زیبایی و سلامت پوست می شوند. هر موقع که تعادل این املاح در پوست شما با مشکل مواجه شود شما نشانه هایی مانند خشکی پوست، قرمزی و خارش را در سطح پوست مشاهده می کنید.

در این مورد ماسک زردچوبه و ماسک کیوی هم برای پوست بسیار مناسب هستند که در مطالب قبل در مورد خواص آنها توضیح داده ایم.

بسیاری از اختلالات پوست به دلیل ورود به فصل زمستان و هوای سرد است که با استفاده از نمک دریایی می توان این شرایط بد را تا حدی جبران کرد و پوست را سالم نگه داشت. استفاده کردن از ماسک نمک دریایی می تواند پیری پوست صورت را به تعویق بیندازد و شرایط خوبی را برای آبرسانی پوست صورت فراهم نماید.

انواع ماسک نمک دریایی برای پوست

در ادامه این مطلب تاپ ناز روش تهیه انواع ماسک نمک دریایی را می خوانید و اگر به دنبال زیبایی پوست خود هستید می توانید این ماسک ها را تهیه کنید.

ماسک نمک دریایی

این ماسک برای افزایش طراوت و شادابی پوست موثر است. املاح موجود در نمک دریا باعث می شود تا لایه ای محافظ روی پوست ایجاد شود تا آبرسانی و تولید سلول به آسانی انجام شود. در پی این روند، از پیری زودرس پوست هم جلوگیری می شود که بعد از یک بار امتحان آن می توانید تاثیرات فوق العاده آن را روی چهره خود ببینید و لذت ببرید.

باید به میزان مساوی از نمک دریا را با آب ترکیب کنید. سپس پوست را با آب ولرم بشویید و پس از آن خمیر به دست آمده از نمک دریا را روی پوست خود اعمال کنید. مقداری آن را ماساژ دهید و اجازه دهید که در طول 15 دقیقه روی پوست شما باقی بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید.

این ماسک را باید در طی هفته به صورت منظم و با دفعات پیوسته انجام دهید.

روش استفاده از ماسک نمک دریایی برای داشتن پوستی زیبا و سالم

ماسک نمک دریا و آب لیمو

نمک دریا را در صورتی که با آب لیموی تازه ترکیب شود می تواند منافذ پوست را کنترل کند و چربی های تولید شده توسط پوست را کنترل کند.

برای تهیه این ماسک باید 1 قاشق غذاخوری نمک دریا را با آب لیمو ترکیب کنید. سطح غلظت این ماسک به خودتان بستگی دارد و باید آب لیمو را آرام در نمک دریا اضافه کنید. صورت خود را با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن ماسک تهیه شده را به مدت 2 الی 5 دقیقه در پوست خود اعمال کنید. در دقایق پایانی، ماسک را روی صورت خود ماساژ دهید و پس از آن آن را بشویید.

ماسک نمک دریا و عسل

نمک دریا و عسل خاصیت ضد التهابی دارند و به همین دلیل باعث درمان قرمزی و جوش های رو پوستی می شوند. این ماسک باعث ایجاد تعادل تولید چربی پوست می شود و باعث آبرسانی در لایه هایی می شود که به رطوبت نیاز دارند.

برای تهیه کردن این ماسک باید 2 قاشق چای خوری از نمک دریا را با 4 قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید تا خمیر نرم به دست آید. پس از پاک کردن صورت، این ماسک را روی تمام نواحی چهره خود بزنید و احازه دهید تا به مدت 10 الی 15 دقیقه باقی بماند. پس از زمان مشخص شده ماسک را از صورت خود پاک کنید و سپس پارچه ای نرم را در آب گرم آغشته کنید تا در طی 30 ثانیه روی پوست شما باقی بماند.

توصیه می شود که این ماسک را بیشتر از 3 بار در هفته روی پوست اعمال کنید.

ماسک نمک دریا و روغن زیتون

نمک دریا در صورتی که با روغن زیتون ترکیب شود تاثیر زیادی در لایه برداری دارد. با اعمال این ماسک، سلول های مرده روی پصورت پاک می شوند و باعث شفافیت و طراوت چهره شما می شود.

برای استفاده از این روش باید قبل از تهیه ماسک منافذ پوست را باز کنید؛ به این صورت که یک سوم فنجان از نمک را در قابلمه ای کوچک آب جوش بریزید. صورت را در طی 10 دقیقه در معرض بخار آن قرار دهید. پس از آن یک قاشق نمک دریایی را با یک چهارم فنجان از روغن زیتون مخلوط کنید و به صورت ماسک در پوست چهره اعمال کنید.

با ماسک 5 دقیقه فرصت دهید تا تاثیر خود را در بافت های پوست قائل شود، سپس با آب ولرم بشویید و با حوله ای نرم آن را خشک کنید.

ماسک نمک دریا و قهوه

این مخلوط دانه دار از دیگر اسکراب های پر قدرت برای تحریک پوست و از بین بردن باکتری ها به حساب می اید. در ابتدای تهیه این ماسک باید قهوه را به مدت 10 دقیقه دم کنید و سپس بگذارید که سرد شود. حالا نمک دریا را به آن اضافه کنید و در این دستور ترکیب می توانید از مقداری روغن نارگیل هم استفاده کنید.

حالا پوست را کمی مرطوب کنید و سپس به صورت حرکات دایره وار در طی چند دقیقه ماساژ دهید. بعد از اینکه در پوست تغییر حس کردید خیلی سریع با آب ولرم بشویید.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که زیاده روی در استفاده از این ماسک می تواند باعث بروز التهاب شود.

مطالب مشابه را ببینید!