مجله تاپ‌ناز‌

معرفی ماسک برای پوست دست و زیباسازی و جوانسازی پوست دستان

بیشتر افراد به پوست دست و پای خود اهمیت نمی دهند و به همین دلیل پوست این قسمت های بدن نسبت به دیگر نقاط بدن، کمی تیره و کدرتر می شود. در ادامه این مطلب ند ماسک عالی برای پوست دست را به شما معرفی می کنیم که باعث زیبا و جوان به نظر رسیدن پوست این قسمت از بدن می شود.

دست ها هم نیاز به مراقبت خاص دارند و برای لطافت و نرمی آنها باید از یکسری مواد طبیعی و خانگی به جای استفاده از مواد شیمایی استفاده کرد. لطافت پوست دستان شما نشانه زیبایی آنها است که در موارد زیادی دیترگی و زبری پوست دست با ظاهری بد نمایان است. به همین دلیل روش های زیادی وجود دارد که استفاده از ماسک زیبایی برای زیبا شدن پوست دست هم یکی از این راه حل ها است. در ادامه در مورد مواد طبیعی و اسکراب ها برای رفع خشکی و تیرگی دست ها اطلاعات بیشتری ارائه کرده ایم.

ماسک جوانسازی برای پوست دست

خیلی از افراد ممکن است توجه زیادی به پوست صورت داشته باشند و زیاد به پوست دست دقت نکنند ولی باید در نظر داشته باشند که فعالیت های روزانه می تواند باعث آسیب دیدن پوست این قسمت از بدن شود. چنانچه مراقب نباشید، پوست حالت طبیعی و لطافت خود را از دست می دهد. عواملی مانند داروها، قرارگیری در مقابل نور خورشید و مواد شوینده، آلودگی های هوا و …. می تواند این قسمت از بدن را تیره کند.

پوست دست ها به این دلیل که هیچ محافظی در مقابل پرتو مضر فرابنفش ندارد ممکن است سریع تیره شود. این عوامل به مرور زمان باعث ظاهر شدن لکه هایی می شود که پوست را از حالت طبیعی خارج می کند و باعث زشت شدن پوست می شود. یکی از روش های عالی لایه برداری با استفاده از ماسک برای پوست دست است که سلول های مرده پوست را از سطح آن جدا می کند و سلول های دست را تازه می کند. در ادامه چند نوع از این ماسک ها معرفی کرده ایم:

معرفی ماسک برای پوست دست

  • گوجه فرنگی:

یکی از ماسک های عالی برای پوست دست، گوجه فرنگی است که باعث روشن تر شدن پوست دست و پا می شود. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی با داشتن آنتی اکسیدان در برابر آسیب نور خورشید محافظت می کند و از تیره شدن پوست در مقابل نور خورشید جلوگیری می کند. شما می توانید با داشتن یک تکه از گوجه فرنگی پوست را ماساژ دهید تا از شر تیرگی و خشکی آن خلاص شوید. در آخر هم با آب بشویید و این عمل را برای نتیجه گیری بهتر می توانید از گوجه له شده، زردچوبه، ماست و آبلیمو مخلوط کرده استفاده کنید. بگذارد تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس بشویید و این کار را هر روز انجام دهید.

  • ماسک هویج برای پوست دست:

ویتامین A موجود در هویج باعث رفع چین و چروک صورت می شود. با افزایش تولید کلاژن و مخلوط با عسل می تواند ترکیبی شگفت انگیز باشد. 2 عدد هویج را پوست بکنید و بجوشانید تا نرم شود سپس درون میکسر بریزید و له کنید. سپس با عسل مخلوط کنید و روی دست خود قرار دهید و در نهایت تا نیم ساعت صبر کنید و با آب گرم به آرامی بشویید.

  • آب لیمو و گلیسیرین و عسل

یکی از ماسک های روشن کننده برای پوست دست که کدری را هم از بین می برد و خاصیت آبرسانی دارد آب لیمو، گلیسرین و عسل است. استفاده از گلیسرین می تواند پوست را درخشان و نرم کند. این ترکیب بی نظیر برای پوست یا هر نقطه ای از بدن که دچار تیرگی شده بسیار عالی است. تمام مواد مانند عسل، آبلیمو و گلیسرین را به یک میزان با هم ترکیب کنید. سپس به مدت 15 دقیقه بگذارید که روی پوست بماند سپس با آب ولرم آن را بشویید و خشک کنید. می توانید از گلیسرین و آبلیمو به عنوان مرطوب کننده در طول روز استفاده کنید.

  • مواد حاوی نشاسته

یکی از مواد غذایی که نشاسته زیادی دارد سیب زمینی است. نشاسته به سفید و لطافت پوست کمک می کند، می توانید برش یک عدد سیب زمینی را روی پوست دست قرر دهید. با استفاده از گلاب و سیب زمینی رنده شده و مخلوط این دو گزینه با هم و قرار دادن به مدت 10 دقیقه تا یک ربع، باعث روشن شدن پوست خود شوید. این روش ماسک سفید کننده پوست دست شما که دچار تیرگی و کدری شده را روشن می کند.

  • زردچوبه:

زردچوبه ماده ای بی نظیر است که دارای آنتی اکسیدان های زیادی است و باعث کم شدن ملانین در پوست می شود و رنگ پوست را احیا می کند. همین طور با کمتر کردن اثر پیری و از بین بردن رادیکال های آزاد و چین و چروک برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه عالی است. کمی شیر را با 1 قاشق پودر زردچوبه ترکیل کنید و به شکل خمیر درآورید سپس خمیر را تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. در آخر هم با آب ولرم آن را بشویید و خشک کنید. می توانید به جای استفاده از شیر، ماست ترش را استفاده کنید. ماست هم به دلیل داشتن پروتئین و لاکتیک اسید، می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و باعث رفع خشکی و تیرگی پوست شود. چنانچه رنگ زرد زردچوبه روی دست بقی بماند می توانید با کمک گلاب مقداری به پنبه آغشته کنید و سپس به پوست دست ماساژ دهید. این ماسک را یک روز در میان استفاده نید.

  • لیمو و عسل و جوش شیرین

اسید سیتریک درون لیمو باعث روشن شدن لکه های تیره و بهبود رنگ پوست می شود. عسل هم دارای آنتی اکسیدان زیادی است که باعث کاهش پیری پوست دست می شود. جوش شیرین هم یک لایه بردار عالی است و در نهایت برای پوست انداختن سلول های مرده عالی است و پوست را درخشان و سفید می کند. 1 قاشق جوش شیرین و 1 قاشق عسل و کمی آب لیمو را با هم ترکیب کنید و روی دست بکشید. ماساژ دهید و بگذارید که 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم و صابون بشوید. پس از شستن با یک مرطوب کننده مانند وازلین یا روغن یا بادام چرب کنید و این کار را دو بار در هفته انجام بدهید. این ماسک را می توانید برای قسمت تیره بدن مانند آرنج و زانو و پا هم می شود استفاده کرد.

  • آرد نخودچی:

یکی از روش های روشن کردن و رفع تیرگی پوست دست استفاده از ماسک آرد نخودچی است که می توانید با گلاب و خیار آن را درست کنید. از آرد نخودچی در قدیم هم استفاده هایی از این قبیل می شد و ترکیب آن با خیار به دلیل وجود ویتامین آ کمک به بهبود رنگ پوست از طریق کنترل تولید ملانین پوستی می کند. خاصیت آبرسانی این مواد بی نظیر است و رطوبت کافی را به پوست می رساند. یک خیار را رنده کنید و به آن آرد نخودچی اضافه کنید تا به شکل خمیری در آید سپس خمیر به دس تآمده را تا مدت 20 دقیقه روی پوست دست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. می توانید از آرد نخودچی با کمی مخلوط گلاب و خامه ترکیب کنید تا به شکل لوسیون در آید. در نهایت بیست دقیقه روی پوست قرار دهید تا دستان شما با طراوت و روشن شود.

  • ماسک آلوئه ورا:

آلوئه ورا خاصیت روشن کنندگی رنگ پوست را دارد و باعث مرطوب و زیباتر شدن پوست شما می شود. آلوئه ورا با درخشدگی طبیعی که دارد دست شما را زیباتر می کند. یک خیار را رنده کنید و با دو قاشق ژل آلوئه ورا ترکیب کنید سپس به اندازه ای حل کنید تا شبیه به مخلوط خمیری شود. در نهاین این مخلوط را 2 بار در روط استفاده کنید و بعد از ده دقیقه با آب سرد بشویید. می توانید 2 قاشق از ژل آلوئه ورا را در چند قطره روغن بادام روی پوست خود بزنید. در نهایت ماساژ دهید و بگذارید که یک ربع بماند و بعد از ده دقیقه با آب سرد بشویید. می توانید 2 قاشق از ژل آلوئه ورا را در چند قطره روغن بادام روی پوست خود زنید. در نهایت ماساژ دهید و تا یک ربع بماند تا خوب جذب پوست شود و به آرامی با آب ولرم بشویید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب جلوگیری کنید.

مطالب مشابه را ببینید!