مجله تاپ‌ناز‌

مبل تخت‌خواب‌شو مناسب خانه‌های کوچک

همان طور که می‌دانید، مبلمان از اصلی‌ترین لوازم یک فضا به شمار می‌روند و تنوع مبلمان به قدری زیاد است که تقریبا می‌توان گفت برای هر نوع سلیقه و نیازی چندین مدل مبلمان وجود دارد. در میان انواع مبلمان، مبل تخت‌خواب‌شو یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع مبلمان به شمار می‌رود.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید مبل تخت‌خواب‌شو را دارید، اما اطلاعات کافی در مورد آن ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

مبل تخت‌خواب‌شو چیست؟

مبل تخت‌خواب‌شو یک مبل دو کاربره است که هم به عنوان مبل و فضایی برای نشستن مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به تختخواب تبدیل شده و جهت خواب و استراحت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما معمولا در وهله اول چیزی که از این نوع مبل دیده می‌شود، به همان شکل اولیه مبل است و از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با یک مبل معمولی ندارد، که سپس برحسب نیاز قابل تبدیل شدن به تخت‌خواب می‌باشد. اما شما با توجه به نیاز خود می‌توانید کاربری اولیه آن را به تختخواب تغییر دهید و در صورت نیاز، آن را به مبل تبدیل کنید.

مبل تخت‌خواب‌شو مناسب خانه‌های کوچک

مکانیزم استفاده از مبل تخت‌خواب‌شو به چه صورت است؟

همان‌طور که گفته شد، مبل تخت‌خواب‌شو در شکل ظاهری به همان حالت یک مبل معمولی است که عموما توسط یک مکانیزم ساده، به کمک نیروی دست به راحتی قابل تبدیل شدن به تخت‌خواب است. این عمل به راحتی انجام گرفته و دارای پیچیدگی خاصی نیست. اما در انواع پیشرفته‌تر مبل تخت‌خواب‌شو، این عمل به کمک یک کنترل و به صورت برقی انجام شده و دیگر نیازی به انجام آن به صورت دستی نیست که طبیعتا این نوع از مبل تخت‌خواب‌شو دارای قیمت بالاتری هم هست.

کاربرد مبل تخت‌خواب‌شو چیست؟

مبل تخت‌خواب‌شو به علت دوکاربره بودن آن، یک مبل بسیار کاربردی است. از این مبل در فضاها و کاربری‌های مختلفی می‌توان استفاده نمود. در خانه‌هایی که کوچک هستند، خانه‌هایی که مهمان رفت‌و‌آمد زیادی داشته اما فضای خواب کافی برای مهمان وجود ندارد، برای خانه‌های کوچک مجردی، خانه‌های دانشجویی، سوییت‌های کوچک، اتاق‌های اداری و… استفاده از مبل تخت‌خواب‌شو یک گزینه بسیار مناسب و کاربردی به شمار می‌رود. چرا که فضای زیادی را اشغال نکرده و شما با استفاده از این نوع مبل، درواقع یک تیر و دو نشان می‌زنید!

انواع مبل تخت‌خواب‌شو

مبل تخت‌خواب‌شو از نظر ساختار، مکانیزم و سایر ویژگی‌ها دارای انواع گوناگونی است اما از نظر ساختار به چند دسته کلی از جمله مبل تخت‌خواب‌شو تک نفره، مبل تخت‌خواب‌شو دو نفره، مبل تخت‌خواب‌شو  سه نفره، مبل تخت‌خواب‌شو ال شکل، مبل تخت‌خواب‌شو راحتی و کاناپه تخت‌خواب شو تقسیم‌بندی می‎‌شوند. اما از جنبه‌های مختلف، دارای تنوع بسیار بالاتری هم می‌باشد.

مبل تخت‌خواب‌شو مناسب خانه‌های کوچک

قیمت مبل تخت‌خواب‌شو

قیمت مبل تخت‌خواب‌شو کاملا وابسته به ویژگی‌هایی است که این مبل دارد، ویژگی‌هایی از جمله شرکت سازنده، کیفیت ساخت، جنس پارچه و تشک، ابعاد، متریال بکار رفته، ویژگی‌ها و لوازم نصب شده، نوع مکانیزم (برقی یا دستی) و… تمامی این ویژگی‌ها تاثیر مستقیمی بر تعیین قیمت این مبل داشته و به همین علت نمی‌توان یک قیمت ثابت و مشخص را برای آن درنظر گرفت.

ممکن است برخی از انواع مبل تخت‌خواب‌شو دارای اکسسوری اضافه باشند و یا ویژگی‌های خاصی بر روی آن تعبیه شده باشد و… که همگی ایت مواردتاثیری مستقیم بر قیمت مبل تخت‌خواب‌شو دارند.

به هنگام تهیه مبل تخت‌خواب‌شو به چه نکاتی باید توجه نمود؟

  • در ابتدا باید توجه داشته باشید که متراژ فضایی که قرار است در آن مبل تخت‌خواب‌شو خود را قرار دهید، چه مقدار است. در حالتی که مبل باز شده و به تخت‌خواب تبدیل می‌شود، باید دراطراف آن فضای کافی برای رفت‌وآمد وجود داشته و مانع از حرکت افراد نباشد. بنابراین پیش از تهیه، به متراژ فضای خود و ابعاد مبل در حالت باز شده توجه نمایید. و فضای اضافی و کافی را برای حرکت افراد در نظر بگیرید.
  • از آنجایی که این مبل قرار است به عنوان تخت‌خواب مورد استفاده قرار بگیرد، بنابراین بسیار مهم است که همان بافت نرم و مناسب خواب را داشته باشد تا به هنگام خوابیدن بر روی آن احساس ناراحتی نداشته باشید. نوع تشک و نرمی و راحتی آن تاثیر بسیار مهمی بر آسیب رساندن به ستون فقرات شما دارد. حتما تشک باید استاندارد بوده و نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد.
  • به دلیل آنکه نیاز است مبل طی زمان طولانی وزن شما را تحمل کند، بنابراین باید پایه‌های آن از جنس چوبی بسیار مستحکم و مقاوم باشد و کاملا به بدنه مبل چسبیده باشد. پایه‌هایی که با میخ به مبل چسبیده می‌شوند، بعد از مدتی شل شده و اتصال خود را از دست می‌دهند. بنابراین به هنگام خرید، حتما نوع اتصال پایه‌های مبل و جنس آن را بررسی نمایید.

مبل تخت‌خواب‌شو مناسب خانه‌های کوچک

  • به هنگام خرید سعی کنید حتما آن را باز کنید و کاملا از هر نظر امتحان کنید. مکانیزم باز و بسته شدن مبل تخت‌خواب‌شو باید راحت و نرم و بدون ایجاد سروصدای اضافی انجام شود. همچنین تشک تخت، از قطر کافی برخوردار باشد، فنر بکار رفته در آن محکم و بادوام باشد و از نظر راحتی و نرم کاملا آن را امتحان کنید تا اطمینان لازم را بدست آورید. علاوه بر موارد ذکر شده، اسکلت و بدنه آن باید از مقاومت و کیفیت کافی برخوردار باشد تا به سرعت دچار آسیب نشود.
  • از نظر مدل مبل، طرح و رنگ پارچه توجه داشته باشید که تناسب و هم‌خوانی برقرار باشد چرا که عدم تناسب، ظاهر فضای شما را زشت و نامنظم نشان می‌دهد.
  • مبل تخت‌خواب‌شو باید سبک باشد و وزن بالایی نداشته باشد. چراکه ممکن است شما قصد جابه‌جایی آن را داشته باشید، در صورت سنگین بودن، انجام این کار برای شما بسیار دشوار خواهد بود.

بنابراین جهت تجربه خرید بهتر و مطمئن‌تر، نیاز است تا نیازها و خواسته‌های خود، به همراه مواردی که ذکر شد، بررسی کرده و در نهایت به کمک آنها یک انتخاب مطمئن و صحیح را تجربه کنید تا یک خرید رضایت‌بخش و خوب را تجربه کنید.

مبل تخت‌خواب‌شو مناسب خانه‌های کوچک

خصوصا اگر قصد دارید از این مبل تخت‌خواب‌شو برای مدت طولانی استفاده کنید، وسواس خود را برای توجه به موارد ذکر شده بیشتر نمایید، تا یک محصول مرغوب و بسیار باکیفیت را تهیه نمایید. پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!