مجله تاپ‌ناز‌

متن تقدیر از استاد + جمله های زیبای ادبی تشکر از استاد عزیز

در این بخش چند متن تقدیر و تشکر برای استاد و معلم را آماده کرده ایم که به منظور تشکر از زحمات بی دریغ استاد می توانید برای او یکی از این جملات را بفرستید.

متن تقدیر و تشکر از استاد زیاد پیچیده نیست، مهم این است که شما بتوانید به صورت رک و صحیح منظور خود را به استاد برسانید. می توانید از تعابیر ادبی، آیات قرآن و یا اشعار زیبا برای استاد استفاده کنید. مشاهده نمونه های این متن ها می تواند باعث شود که شما بهتر بتوانید یک متن زیبا بنویسید.

نمونه متن های زیبا برای تقدیر و تشکر از استاد و معلم

جملات تبریک روز استاد

هال را باران باید، تا سیرابش کند از آب حیات و آفتاب باید تا بتاباند نیرو را و محکم کند شاخه‌های تازه روییده را؛ بسی شایسته است از استاد فرهیخته و فرزانه‌ام جناب آقای / سرکار خانم دکتر … که برایم زنده بودن و انسان بودن را معنا کردند تقدیر و تشکر نمایم.

متن تقدیر و تشکر از استاد عزیز

استاد فرهیخته و فرزانه
همه پیشرفت‌های معنوی و مادی بشر ریشه در تربیت افراد دارد که از منبع زلال ایمان، معرفت، تعهد و ایثار معلم سیراب می‌شوند.
از این منظر کشور وامدار همه استادانی است که به حق چراغ هدایت بشریت رابه تأسی از پیامبر اعظم «ص» روشن و فروزان نگاه داشته‌اند.
از حضرت علیم آرزو دارم همواره در کسوت شریف استادی با کلام نافذ و عزم راسخ و با تولید علم و دانش و پژوهش جهت آینده‌سازان این مرز و بوم با سرافرازی برای نیل به زندگی سعادتمندانه‌ی دنیوی و رستگاری اخروی کوشا و پویا باشید.

استاد گرانقدر جناب آقای/سرکار خانم …
باسلام
با نام و یاد ایزد دانا آغاز به سخن که می‌کنید از لابه‌لای کلماتتان طنین صدای انبیاء به گوش می‌رسد. تبار این کلمه‌ها به اندیشه‌هایی می‌رسند که خزانه‌دارشان لقمان حکیم بود. شما میراث‌دار گنجینه‌های حکمت هستید. آغاز به سخن که می‌کنید، کلمه‌ها به پرواز درمی‌آیند و بالا می‌روند و می‌پیوندند با کانون هرچه «کلمه طیبه» است.
سخن بگویید تا چشم‌ها، از خواب ندانستن برخیزند، تا قدم‌های خشکیده توانی تازه بگیرند، تا حرف‌ها و گفته‌ها، مهمان‌مان کنند در لحظاتی چند.
سخن بگویید تا حروف الفبا دانه دانه بر زمین باران‌ندیده جانمان ببارند و خوشه خوشه حدیث زندگی از وجودمان بروید.
نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار

چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم
به پاس اینکه عاشقانه به رویشمان کمر بسته‌اید مقامتان را ارج می‌نهیم و سلامتی و طول عمر و همواره استاد بودن را از خداوند متعال برایتان آرزومندیم.

مطلب مشابه: شعر روز معلم (مجموعه اشعار دو بیتی و زیبا برای تشکر از معلم و استاد)

متن تقدیر از استاد

متن تقدیر و تشکر از استاد دانشگاه

جناب آقای/ سرکار خانم … استاد خوبم:
شما روشنایی بخش تاریکی جان هستید و ظلمت اندیشه را نور می‌بخشید. چگونه سپاس گویم مهربانی و لطف شما را که سرشار از عشق و یقین است. چگونه سپاس گویم تأثیر علم‌آموزی شما را که چراغ روشن هدایت را بر کلبهٔ محقر وجودم فروزان ساخته است.
آری در مقابل این همه عظمت و شکوه، نه توان سپاس است و نه کلام وصف. راز و رمز پویای علم و کشف معانی بدیع و تجلی جلوه‌های شهودی معرفت کیمیایی است که آسمان علم به برکت سیما و سیرهٔ نورانی نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم، انسان دربند خاک را به معراج حضور می‌خواند؛ و چه خرم علمی که از چشمهٔ معارف سیراب شود و چه زیبا دانشی که قبای پرنیانش به عطر و بوی گلستان محمدی معطر شود و چه معماری باشکوهی باشد بنایی که سنگ هویت و فرهنگ آن ریشه درمدینه‌النبی بیابد؛ و امروز کاخ آباد علم به سروش معنوی و مفهوم پیام او بیش از پیش محتاج راهنمایانی است که علاوه بر حفظ آبادانی آن در راه اعتلای آن به فرزندان خویش محبت نمایند.

به مصداق «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» بسی شایسته است از استاد فرهیخته و فرزانه جناب آقای / سرکار خانم …
که با کرامتی، چون خورشید، سرزمین دل را روشنی بخشیدند و گلشن سرای علم و دانش را با راهنمایی‌های کارساز و سازنده بارور ساختند تقدیر و تشکر نمایم.

متن تقدیر از استاد

جملات سپاسگذاری از استاد

یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات والله به ما تعملون خبیر (۱۱مجادله)
که ایزد مقامی ببخشد بلند برآنان که دربحردانش درند، به سرضمیر همه هست آگه خدای خبیر
دانشمند اندیشمند استاد برجسته جناب آقای / سرکار خانم …
به استناد آیهٔ شریفهٔ ۱۰ از سورهٔ مبارکهٔ فاطر که خداوند می‌فرماید: «الیه یصعد الکلم الطیب والعمل الصالح یرفعه»، سخنان و کلام ارزشمند به سوی خدا صعود می‌کنند و با ابدیت سنخیت پیدا کرده و همواره آثار خود را ظاهر می‌سازند.
بسی شایسته است ازتلاش‌های مداوم وکوشش‌های مستمر حضرت عالی دراشاعهٔ تعلیم و تربیت و بسط و توسعهٔ علم ودانش ونیزاز روشن گری و کارگشایی ثمربخش شما به عنوان … درکمال امتنان و افتخار تقدیر و تشکر نموده و به رسم تعظیم و تکریم این لوح تقدیر تقدیم محضر پربار وماندگارتان گردد.

در سپیده دم ازل آن زمان که سازندگی کائنات آغاز می‌گردید
و کتاب تکوین گشوده می‌شد نخستین کلمه‌ایی که با قلم تقدیر
بر دیباچه قاموس هستی نقش بست واژه زیبای استاد بود
و سر فصل این کتاب کهن به تعلیم و تربیت اختصاص یافت
همیشه و در همه چیز استاد من هستید

عرض تشکر دارم بابت تمام زحماتی که برای اینجانب کشیدید.

متن تقدیر از استاد

متن تشکر از استاد گرامی

استاد گرامی جناب آقای / سرکار خانم …
با سلام
دلسوزی، تلاش و کوشش حضرت‌عالی در تعلیم و تربیت، انتقال معلومات و تجربیات ارزشمند در کنار برقراری رابطه صمیمی و دوستانه با دانشجویان و ایجاد فضایی دلنشین برای کسب علم و دانش و درک شرایط دانشجویان حقیقتاً قابل ستایش است. این جانب بر خود وظیفه می‌دانم که در کسوت شاگردی از زحمات و خدمات ارزشمند شما استاد گرانقدر تقدیر و تشکر نمایم.
از خداوند متعال برایتان سلامتی، موفقیت و همواره یاد دادن را مسئلت دارم.
دانش آموز دیروز، امروز و فردا
ارادتمند شما …

ز بوسیدنی‌های این روزگار 

متن تقدیر از استاد

جملات صمیمانه تشکر از استاد دانشگاه

تو صمیمی تر از آنی که دلم می پنداشت

دل تو با همه  آینه ها نسبت داشت

این خدا بود که از روز ازل بر دل تو

آیه ی روشنی از عاطفه و عشق گذاشت

تو همان ساده ی سرسبز نجیبی

که خدا در بین دل پاکت صدف آینه کاشت

ای پری وار ترین

ارچه خداوند ترا با همه ی پاک ولی جز ملائک نگذاشت؟

مطلب مشابه: عکس نوشته روز معلم | عکس پروفایل تبریک روز معلم و جملات و متن تبریک روز معلم

مطالب مشابه را ببینید!