مجله تاپ‌ناز‌

متن زیبا برای پسرم + جملات عاشقانه و زیبا برای فرزند پسر و پسر کوچولو

اگر می خواهید یک متن زیبا در مورد پسر خود به اشتراک بگذارید در این بخش جملات و متن های زیبا در مورد فرزند پسر را قرار داده ایم و می توانید از خواندن آنها لذت ببرید. در ادامه جملات زیبا برای فرزند پسر و پسر کوچول را از زبان مادر و پدر قرار داده ایم.

متن و جملات زیبا و عاشقانه برای فرزند پسر

برای پسرم یک آرزوی قشنگ در روز تولدش دارم. امیدوارم که اون هم وقتی که بزرگ شد و مثل باباش تشکیل خانواده داد، خدا به اون هم یک پسر بده تا حال الان من رو درک کنه و بدونه که چقدر عاشقانه دوستش دارم و چقدر نعمت پاک و زیبایی در زندگی من هست. این به نرم بهترین آرزویی بود که میتونستم برای فرزند پسرم بکنم.

*

تولد پسرم رو بهش تبریک میگم و خواستم از همین جا بهش نکته ای رو بگم که هیچوقت فراموش نکنه. مرد برای خانواده اش مثل یک سنگر میمونه! سنگری که هیچوقت نباید حتی تَرَک هم برداره. با هر بار ترک برداشتنش، کسایی که پشت اون سنگر هستن، بیشتر در مقابل آسیب قرار میگیرن. مرد باید اونقدر سنگر قوی ای باشه که هیچ وقت از پا نیفته. فرزندم، پسرکم، یادت باشه که تو هم قراره روزی نقش اون سنگر رو بازی کنی. میدونم که انسان مقاومی میشی و در برابر سخت ترین مشکلات هم هیچوقت سر تعظیم فرود نمیاری اما باز هم خواستم بهت این نکته رو بگم. در روز تولدت از خدا برات کلی آرزوهای خوب دارم.

*

انگار دیگه غم های من هم قراره تموم بشه، انگار که دیگه من هم قراره هیچ مشکلی نداشته باشم. آخه خدا بهم یک پسر داده؛ آخه خدا بهم فرزندی داده که قراره در آینده شیرمردی بشه برای خودش. همین حضور فرزندم کافیه که من حس کنم خوشبخت ترینم و خوشبخت تر از من روی کره زمین وجود نداره.

*

تولد پسرم برای من مثل یک نوره! نوری که به زندگیم تابیده و قراره به اون روشنایی رو هدیه بده. در دل تاریکی شب زندگی داشتم قدم میزدم و هیچ روزنه ای از نور رو نمی دیدیم. اما یهو پسرم با حضورش زندگی من رو نورانی تر از هر موقع ای که فکرش رو بکنی کرد.

*

خانواده ی ما مثل چند گُله با یک ساقه ی تنومند. این ساقه هر روز داره رشد میکنه و گل های روی اون هم همراه با اون بزرگ و بزرگتر میشه. خدا روی این ساقه، یک غنچه رو هم قرار داد. غنچه ای که پسرم هست و قراره با بزرگ شدنش رنگ و بوی جدیدی رو به گل های خانواده ما بده. خدایا شکرت به خاطر اینکه این گلها و ساقه اش رو روز به روز زیباتر از گذشته میکنی.

*

خدایا هیچوقت فکر نمیکردم که اینطور بخوای من رو شگفت زده کنی و لبخند رو به لبای من هدیه بدی. تو با اومدن پسرم به زندگیم به من انگیزه زندگی دادی و باعث شدی باز هم به خودم بگم که زندگی ارزش زندگی کردن رو داره و میتونه خیلی زیباتر از اون چیزی بشه که فکرش رو میکنم.

*

تولد پسرمه. شیرشاه من الان یک سال به عمرش اضافه شده و کم کم داره مردی میشه برای خودش. برای پسر عزیزم در روز تولدش آرزوی سلامتی و سربلندی رو دارم. امیدوارم که خدا در تک تک مراحل زندگیش یار و همراه اون باشه و هیچوقت اون رو رها نکنه. این بزرگترین آرزویی هست که من برای فرزند پسرم دارم.

*

 

 

متن زیبا برای پسرم

جملات زیبا برای پسرم

پسرم یعنی دنیام و خدا زمانی که پسر کوچولوم رو بهم داد، یک دنیا به من داد که در اون زندگی کنم و از زندگیم لذت ببرم. چند وقت پیش که هنوز پسر کوچولوم رو نداشتم، بین دنیای این آدما گیر افتاده بودم و راه فراری هم نداشتم! اما پسرم که به دنیا اومد، به همراه خودش یک روزنه ی امید برام آورد و باعث شد که من برای خودم دنیای دیگه ای با اون داشته باشم.

*

پسر کوچولوی عزیزم، برای بزرگ کردن تو خیلی سختی ها کشیدم و خیلی مشکلات رو تحمل کردم. الان که داری بزرگ و بزرگتر میشی، انگار دارم جواب تمام اون سختی ها و مشکلات رو میبینم. خدا رو شکر میکنم که صحیح و سالمی. تنها خواسته ای که من از خدا در زندگی داشتم همین بوده که صحیح و سالم باشی و خدا هم این خواسته رو برآورده کرده. پسر کوچولوی عزیزم، تا وقتی که تو شاد باشی و خنده بر لبات داشته باشی، من هم انرژیم کامله و همراه تو می خندم و روی مشکلات رو کم میکنم.

*

میگن که حتی در لحظاتی که ناامید هستی هم خدا رو فراموش نکن تا اون دستت رو بگیره. منم همینطور بودم و در لحظاتی که در ناامیدی داشتم غرق میشدم، اون رو فراموش نکردم و برای همین پسرم رو به من هدیه داد. با وجود پسرم زندگی من حال و هوای تازه ای گرفته. در وجود فرزند پسر انگاری نعمت امید نهفته هست و وارد زندگی هر کسی هم که بشه به اون امید به زندگی رو هدیه میده.

*

پسر کوچولوی من داره کم کم بزرگ میشه و دیگه نمیتونم اون رو کوچولو خطاب کنم. اون داره کم کم یاد میگیره که چطور مسئولیت هاش رو قبول کنه و چطور زندگیش رو راه ببره. گویا خدا از لحاظ نعمت فرزند من رو تامین کرده. چون برای پسر کوچولوی خودم لازم نیست هیچ کار اضافه ای انجام بدم. اون به صورت خودجوش انگار تربیت شده هست.

*

هر روز که به پسر کوچولوم نگاه میکنی، دلیل برای شکرگزاری از خدا پیدا میکنم. هر موقع که ناامیدترین باشم و دیگه به هیچ چیزی میل و اشتیاقی نداشته باشم، فقط کافیه که به چهره معصوم پسر کوچولوم نگاه کنم تا دوباره امید به زندگی در من شکل بگیره.

*

خدا خواست لبخند رو به من هدیه بده و به خاطر همین هم پسر کوچولوم رو بهم داد. نمیدونید که چقدر با هر بار لبخند زدن اون به لبام لبخند میاد و چقدر با هر بار گریه ی اون، من هم اشک میریزم. وجود پسرم وصل به وجود من و گویا ما یک روح بودیم که در دوتا جسم قرار گرفتیم.

*

پسر کوچولوی من دیگه داره کم کم بزرگ و بزرگتر میشه و داره برای خودش مردی میشه. اون قراره پا جای پای باباش بزاره و مثل باباش یک خانواده رو مدیریت کنه. میدونم و به پسر کوچولم ایمان دارم که اون هم مثل پدرش غیرت داره و نمیذاره که خانواده اش به سختی بیفتن. پسر من یکی از خاص ترین نعمت هایی هست که خدا در زندگی من آفریده.

*

سخت کوشی برای هر کسی یک معنی داره و برای من معنیش اینه که نهایت کوشش خودت رو بکنی تا بتونی ساده ترین راه رو پیدا کنی و از طریق اون مشکلاتت رو حل کنی. پسر من این نوع سخت کوشی رو داره و من به خاطر این کارش اون رو ستایش میکنم. او نه مون اول دست به کار نمیشه بلکه خوب فکر میکنه تا ساده ترین راه حل رو پیدا کنه و بعد از اون اقدام میکنه و این ویژگی ای هست که هر کسی ندداره.

*

 

 

متن زیبا برای پسرم

متن با معنی احساسی برای فرزند پسر

پسر من حتی اگه در سخت ترین شرایط هم باشه، باز هم راه خودش رو پیدا میکنه و باز هم میتونه موفق ترین از نوع خوش بشه. این رو میگم چون به پسرم و سخت کوشی ای که داره ایمان دارم. اون هیچوقت ناامید نمیشه و آروم نمیشینه و مثل یک انسان غیرتمند تمام تلاشش رو میکنه تا با چالشی که با اون رو به رو شده، با قدرت مقابله کنه.

*

پسر من توی سخت کوشی حرف اول رو میزنه. از همون ابتدا من سخت کوشی رو در وجود اون دیدم و همین الانم که بزرگ شده، برای هر مسئله ای در زندگیش نهایت تلاشش رو میکنه تا اون رو به بهترین شکل حل کنه. این ویژگی پسرم قابل ستایش هست و من به خاطر این ویژگیش به اون بارها تبریک میگم.

*

سخت کوشی همیشه هم این نیست که بیل دستت بگیری و شروع کنی کار کردن. بلکه زمانی سخت کوشی معنا پیدا میکنه که به اندازه ی کوششی که داری، بتونی نتیجه بگیری. پسر من به ازای سخت کوشی هاش داره نتایجش رو توی زندگیش میبینه و من هم دارم به چشم میبینم که چقدر عالی و خوب داره به نتیجه میرسه و به خاطر همین بهش تبریک میگم.

*

پسر من تنها توی تلاش فیزیکی سخت کوشی نداره بلکه اون توی تلاش ذهنی هم سخت کوشی داره و یک انسان باهوش به تمام معنا هست. خدا در وجود پسر من نعمت هوش و ذکاوت بالا رو آفرید و من به خاطرش از اون متشکر هستم. پسر من سخت کوشی خودش رو در پیدا کردن ساده ترین راه ها برای حل کردن مشکلات نشون میده و این بالاترین درجه سخت کوشی یک انسان هست.

*

پسری که سخت کوشه میارزه به هزارتا پسر که پولدارن ولی هیچ کوششی برای بهتر کردن زندگیشون ندارن. سخت کوشی در واقع یک نعمته که خدا به انسان میده؛ برای همین خدا رو شاکرم که به من یک پسر سخت کوش داد که حتی اگه در سخت ترین شرایط هم باشه و هیچ پولی نداشته باشه، با سخت کوشی ای که داره بالاخره راه پولدار شدن رو پیدا میکنه.

*

متن زیبا برای پسرم

خدایا من از تو هیچ چیزی برای پسرم نمیخوام جز اینکه پاداش تمام سخت کوشی هاش رو بدی. پسر که بزرگ میشه و وارد اجتماع میشه، بعد از مدتی میخواد که تشکیل خانواده بده. خدایا جواب تمام این سخت کوشی هاش رو با داشتن خونه و زندگی و یک خانواده بی نظیر به اون بده.

*

خدا خواست علاوه بر پدر یکی دیگه هم باشه که از ارزش های خونه و زندگی محافظت میکنه و برای همین پسر رو آفرید. نه اینکه در وجود جنس زن غیرت وجود نداشته باشه ها، نه! ولی در وجود جنس مذکر و پسرها یک غیرت خاصی نهفته هست که انگار خود خدا اون غیرت رو طراحی کرده و در وجود اونا آفریده. خدا ممکنه سایه پدری رو از خونه و زندگی یکی کم کنه اما سایه برادر یا پسر رو میاره بالای سر زندگیش که دست کمی از سایه پدر نداره.

*

یک پسر غیرتی داشتن میارزه به یک ارتش داشتن. یک پسر غیرتی که داشته باشی دیگه نمیخواد ناراحت و نگران باشی که مشکلات زمانه باهات چجوری قراره تا کنه. آخه اون بالاخره یک راهی پیدا میکنه تا مشکلات رو به زمین بزنه و مثل گذشته لبخند رو به لب های تو هدیه بده.

*

اون پسری جانشین پدرش میشه که غیرتی باشه. یک پسر باید روی خانواده اش و روی ارزش های اونها غیرت داشته باشه و حسابی از اونها مراقبت کنه تا اینجوری بتونه پا در جای پای پدرش بذاره و در مسیر اون حرکت کنه.

*

جملات زیبا برای فرزند پسر

غیرت پسر و دختر نداره و هر انسانی باید به اندازه ی خودش غیرتی باشه. اما تو جامعه ی ما غیرت رو فقط اختصاص دادن به پسرا و میگن این پسره که غیرتیه. با این که خدا رو شکر میکنم که یکی از همین پسرای غیرتی توی خونه و زندگی خودم هست، اما میخوام بگم که این حرف در مورد غیرت درست نیست و همه انسان ها میتونن غیرت داشته باشن و حتی غیرت خانوم ها هم گاهی میتونه نسبت به آقایون بیشتر باشه.

*

یک پسر غیرتی حاضره برای خانواده اش تا جونش هم مایه بزاره و برای خانواده اش از خودگذشتگی کنه. این غیرت به واسطه ی تربیتی هست که داشته. اگه یک پدر و مادر برای فرزندشون وقت بزارن و تربیت اون رو به درستی انجام بدن، برای اون قطعا غیرت یکی از بارزترین ویژگی هاش میشه.

*

خوش به حال اون خواهرایی که یک داداش غیرتی دارن. چون اونا دیگه هیچوقت اخم به ابروشون نمیاد و هیچوقت هم ناراحتی ای رو احساس نمیکنن. آخه غیرت داداششون هیچوقت اجازه نمیده که اونا بخوان دچار ناراحتی بشن و یا حتی ناراحتی رو احساس کنن. خوشبحال اون مادری که یک پسر غیرتی داره! چون اونم هیچوقت عدم حضور مرد رو در زندگیش احساس نمیکنه.

*

غیرت پسر من مثال نداره. اون حاضره که از خودش بگذره ولی خونه و خانواده اش آسیبی نبینن و دچار مشکلی نشن.

*

یک پسر غیرتی نعمتیه که خدا نصیب هر خانواده ای نمیکنه. خداروشکر که ما رو لایق دونست و غیرتمندترین پسر روی کره ی زمین رو توی خانواده ی ما آفرید. پسرم با غیرتش شده پاسدار خانواده ی ما و من به خاطرش از خدا کلی ممنونم.

*

توی دوره و زمونه الان تنها چیزی که پیدا نمیشه غیرته و اگه تو یک پسر غیرتی داری، اول از همه باید به خودت آفرین بگی. چون اونو جوری تربیت کردی که توی این دنیا تونسته غیرت خودش رو برای خودش و خانواده اش حفظ کنه که این خیلی خیلی خوبه.

*

پسر غیرتیش خوبه. یک پسر غیرتی تو هر خانواده ای باشه، دیگه نیازی نیست همیشه بابا توی اون خانواده حضور داشته باشه و این پسر خودش جای بابا رو پر میکنه. اگه همچین پسری توی خونه و زندگیت داری، به خاطرش خدا رو شاکر باش.

*

هرکی ازم بپرسه که چی تو زندگیت داری که به خاطرش شاکر خدایی؟! بدون شک من اسم دو تا پسرام رو میارم. دوتا پسرای من تنها چیزای ارزشمندی هستن که من توی زندگیم دارم و به خاطر آرامش و آسایشی که اونا به من تزریق میکنن هست که هنوز دارم نفس میکشم و هنوز دارم توی این دنیا زندگی میکنم.

*

دو تا پسر که داشته باشی، خاطرت جمعه که حتی اگه سر خونه و زندگیت نباشی، باز هم زندگیت تامینه و باز هم خانواده ات به بهترین شکل زندگیشون میگذره. دوتا پسر که داشته باشی، اون دوتا با غیرتشون خونه و زندگی رو میگردونن و نمیذارن که اخم به ابروی هیچکدوم از اعضای خانواده بیاد.

*

متن زیبا برای پسر کوچولوم

کی گفته که فقط دخترا هستن که میتونن با دلبری هاشون به پدر و مادر آرامش بدن؟ من دو تا پسر دارم که انگار از سمت خدا مامور شدن تا حال بد من رو خوب کنن. مهم نیست که شرایط چجوری باشه و مهم نیست که چقدر با سختی روبرو شده باشم، دوتا پسرای من انگار قلق من رو بلدن و جوری حال من رو خوب میکنن و آرامش رو به من هدیه میدن که هیچوقت مثل اون حال خوب رو تجربه نکردم. پس بیخود این ویژگی رو به دخترا ربط ندیم؛ گاهی پسرا میتونن هنرمندانه تر این کار رو انجام بدن.

*

خدا از وجود دو تا فرزند پسر من رو بهره مند کرده. هر گلی بوی خودش رو داره و قطعا اگه الان دختر هم داشتم، همین قدر از خدا سپاسگزار بودم و الان همینقدر به خاطرش خدا رو شکر میکردم. اما انگار الان حال و هوای زندگی من متفاوته. انگار الان در وجود من یک عشق پاک و محض موج میزنه. عشقی که به خاطر وجود پسرامه که در من شکل گرفته.

*

خوشبخت فقط منم! چون دو تا پسر دارم که حتی در سخت ترین شرایط هم با لبخنداشون آروم میشم و دوباره به زندگی و خوشی هاش ایمان میارم. دو تا پسرای من مثل دو تا معجون قدرت عمل می کنن و کافیه که یک بار فقط به چهره شون نگاه کنم تا قدرتمندترین بشم و با مشکلات و سختی هام با قدرت تر از همیشه بجنگم.

*

یک پسر که داشته باشی، امنیتت تامینه و دوتا پسر که داشته باشی آرامشت تامینه. نمیخوام بگم که دخترا اینجوری نیستن یا دخترا توانایی این کار رو ندارن! اما انگار که خدا در وجود پسرا همچین چیزی رو از همون اولِ اول نهادینه کرده که برای امنیت و آرامش خانواده شون بجنگن. وقتی که دوتا پسر داشته باشی، بدون که همیشه در امنیت و آرامشی؛ درست مثل من.

*

دو تا پسر دارم که غیرتشون به اندازه یک لشکره. وقتی که دو تا پسرام هستن، انگار آشیانه مون امن تر از هر موقع ای هست.

*

در بنفشه زار چشم تو

من ز بهترین بهشت ها گذشته ام

من به بهترین بهار ها رسیده ام

تو همزبان بهترین دقایق حیات من

لحظه های هستی من از تو پرشده ست

*

گل پسرم

جگرگوشه ام

شاید برای همه مرد شده باشی

اما من تو را بچه ام میدانم وصدا میزنم

و نمیدانی وقتی صدایت میزنم

چه قندی در دلم آب میشود

جانان من تو شیرین ترین ثمره زندگی منی

*

دلنوشته و متن های کوتاه برای فرزند پسر

یگانه مروارید دریای هستی ام

پسرم

لبخندت را، شیطنتهای کودکانه ات را

و شیرین زبانی هایت را با تمام دنیا عوض نمیکنم

تو تنها دلیل من برای خندیدنی

تمام عمرم را فدای خنده هایت میکنم.

*

نازنین پسرم

به خاطر تو همیشه مهربان خواهم ماند

و همه تلخی ها را از تو پنهان میکنم

تا تو در آرامش دنیا و تمام لذتهایش را تجربه کنی

*

مردِ کوچکم

روزی تکیه امنی برای یک زن میشوی.مانند پدرت.

شانه هایت پناهگاه میشوند

و دستانت امنیت بخش دستانی دیگر

و من آن روز مث امروز و همیشه به داشتنت افتخار میکنم.

*

پسرم روزی مردی میشوی

و خیلی شبیه پدرت و به تو افتخار خواهیم کرد.

جانِ مادر

یادت بماند برای مرد شدنت جوانی ام را داده ام

ثمره جوانی ام

از تو انتظاری ندارم جز اینکه همیشه همینطور مرد باشی

مردی واقعی

*

پسر نازنینم

گوشم را به صدای تپش قلبت سپرده ام

به یاد روزهایی می افتم که در درون من بودی

و من این صدا را آنجا حس میکردم

امروز تو را دارم در آغوشم

تو حاصل عشق من و صبر من و دعاهای منی

*

وقتی در کنارم نیستی

گویی گمشده‌ ای دارم

که چون سرگردانان پیاپی در جستجویش هستم

گمشده‌ ای عزیز و دوست داشتنی

دلخوشی همیشگی روزهای سختم

شادی بخش قلب خسته‌ ام

تو بهترین هدیه خداوند به من هستی عزیزدلم

*

جانانِ من

مرد کوچک امروزم

وقتی عاشقانه صدایم میزنی دیوانه وار به سمتت می آیم

آغوشت امن ترین جای دنیاست.

تکیه گاه خستگی های منی

.بگو چگونه دیوانه وار عاشقت نباشم ؟

*

جانانِ من پسرکم

با تو دانستم معنای مادر بودن را

هر نفست برای من نبض زندگی است

خانه ام از تو روشن است و دلم از نگاه تو پر امید

*

پسرم عطر نفس‌ های تو طعم عسله

تپش نبض تو آیینه شعر و غزله

پسرم فدات بشم لحظه خندیدن تو

جانم از شوق پره، روی تو ماه ازله

*

پسر داشتن حس شیرینیه ….

دنیای معصوم وکودکانه اش به من که یک زن هستم حس آرامش عجیبی میده….

وقتی که از همه مرد های زندگیم نا امید میشم و به یه گوشه پناه میبرم،

یه مرد کوچولو میاد پیشم که نه شوهرمه ، نه پدرمه، ونه برادرم .
اون تنها عشق زندگی منه که بادستای کوچولوی مردونه اش موهام رو نوازش میکنه

و برای اینکه غصه هام رو فراموش کنم، با صدای قشنگش توی گوشم میگه : مامان، امروز موهات چقدر قشنگ شده ……
وتوی اون ثانیه هاست که من اوج میگیرم وبا عشق زندگیم از ته دل میخندم….
آره …..

عشق زندگی من اون چشمای قشنگ مردونه ست که با نگاهش فریاد میزنه :مامان عاشقتم……..

ومن با تمام پوست و گوشت و خونم عشقش رو احساس میکنم…..

*

از بهشت برایم فرشته ای برای عشق ورزیدن فرستاده شد

تا او را شب ها نگه دارم و تکان دهم و ببوسم

تا او را تنگ در آغوش بگیرم

دوستت دارم پسر کوچولوی نازم

*

مردِ کوچکم روزی تکیه امنی برای یک زن میشوی

مانند پدرت

شانه هایت پناهگاه میشوند

و دستانت امنیت بخش دستانی دیگر

و من آن روز مث امروز و همیشه

به داشتنت افتخار میکنم

*

دنیا بزرگه ولی تو

یه دل بزرگتر از دنیا داری

عزیزم با این چشای مهربون

تو دل هر کی که خوبه جا داری

*

پسرم

بند دل منی

بی شک جان منی

می خواهم کاری کنم

تا تمام طفل های این سرزمین

سراغ شادی را از تو بگیرند

*

پسرم

تو وارث زیبایی خدایی؛ زیبایی ات دنیایم را زیر و رو کرده

و پاکی ات آرامش جانِ من است

عالم و آدم خبر دارند که من

عاشق ترین عاشق دنیا هستم برای پسری چون تو.

*

پسرم
روشنی نور دوچشمان منی دوست دارم
بهترین هدیه ای از جانب یزدان منی دوستت دارم
پسرم تاج سرم ای که تویی مونس تنهایی بابا
روح من جان من و شادی دوران منی دوستت دارم
پسرم لحظه میلاد تو هرگز نرود از یادم
غنچه نورس من باغ گلستان منی دوستت دارم…

*

نازنین پسرم

از شوق داشتنت دلم میخواهد پرواز کنم

اما فضای این خانه کافی نیست

در آسمان چشمانت به پرواز در می آیم

مگر جایی بهتر از چشمانت هست؟

 

مطالب مشابه را ببینید!