مجله تاپ‌ناز‌

مجوز نصب دوربین مدار بسته چه موقع مورد نیاز است؟

نصب دوربین های امنیتی ساده است و خیلی از افراد برای نصب آنها هیچ مجوری ندارند. نداشتن مجوز می تواند باعث دردسر شود پس اگر شما مجوز ندارید باید برای گرفتن مجوز اقدام کنید تا جریمه نشوید. اگر می خواهید بدانید که کدام مکان ها نیاز به مجوز دارند پس در این مطلب همراه ما باشید.

شاید بدانید که چرا نیاز به مجوز نصب دوربین مدار بسته دارید ولی دقیقا نمی داند که کدام مکان ها نیاز به آن دارند. در ادامه نیاز به مجوز این دوربین ها را بررسی می کنیم.

 

مجوز نصب دوربین مدار بسته

استفاده از دوربین مدار بسته در چند سال اخیر بسیار فراگیر شده است و این دوربین ها با حداقل میزان جا هم مطابقت دارند و نصب آنها بسیار راحت است. شما به ندرت محلی را پیدا می کنید که فاقد این نوع دوربین ها باشد. مزایا و معایب این دوربین ها جای بحث دارد ولی بعضی از افراد اطلاع ندارند که استفاده از نوع روش های محافظتی این دوربین نیازمند اخذ مجوز دارد. در ادامه با محلی هایی آشنا می شوید که برای نصب دوربین باید مجوز داشته باشید.

 

مکان های غیر مجاز

مجوز نصب دوربین مدار بسته برای بعضی از مناطق غیر مجاز مانند مکان های حساس و امنیتی نیاز است و قبل از این که در پادگان ها، نیروگاه ها و یا دیگر مکان های این چنینی بخواهید دوربین نصب کنید باید مجوزی برای آن تهیه کنید در غیر این صورت مشمول پیگرد قانونی می شوید.

نصب دوربین مدار بسته

محل های مشترک

به یاد داشته باشید که نصب دوربین های امنیتی در محل هایی که مشترک بین شما و دیگران است ممنوع است پس باید مجوز برای آن بگیرید. مثلا راه پله ها، آسانسور و حیاط های مشترک نیاز به مجوز دارند.

 

حریم خصوصی دیگران

نصب دوربین مدار بسته در حریم دیگران ممنوع است و افراد برای این که بتوانند دوربین هایی را در این محل ها نصب کنند باید مجوز بگیرند در غیر این صورت مجرم خواهند بود و دیگران نمی توانند به دلیل این کار از آنها شکایت کنند.

 

دوربین های مخفی

اگر نیاز است برای کاری دوربین مخفی نصب کنید باید از ارگان های مورد نظر مجوز بگیرید در غیر این صورت دچار نقض حریم شخصی دیگران می شوید و در صورتی که بتوانند این جرم شما را ثابت کنند می توانند شاکی شوند و ممکن است شما به زندان هم بروید و جریمه بدهید.

 

نحوه گرفتن مجوز

به منظور گرفتن مجوز نصب دوربین مدار بسته در مکان های مختلف باید بتوانید که شکایتی را تنظیم کنید و در آن یاد آور شوید که مال و جان شما در خطر است تا مراجع قضای به آن رسیدگی کنند و به صورت قانونی و رسمی مجوزی برای نصب آنها در نظر بگیرند.

نصب دوربین در آپارتمان هم باید با مشورت همسایه ها صورت گیرد و سپس اقدام به نصب کنید. بسیاری از آسانسورها و درب های ورودی جزو مکان های عمومی محسوب می شوند و دوربین دارند ولی باز هم برای نصب دوربین های شخصی و عمومی باید مجوزی برای آن دریافت کنید.

 

مطالب مشابه را ببینید!